fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חיילת מכפר ורדים נמצאה מתאימה לתרומת מח עצם

מורז פיינגולד, בת 19 מכפר ורדים, נמצאה מתאימה לתרום מח עצם לחולה סרטן אנונימי. "לא הייתה לי בכלל התלבטות. אם נותנים לך אפשרות לקחת חלק בהצלת חיים של אדם - אתה לא מסרב"
מורז פיינגולד
מורז פיינגולד בבית החולים (צילום: עצמי)

ביום שני שעבר התייצבה מורז פיינגולד, חיילת בת 19 מכפר ורדים יחד עם הוריה בבי החולים שניידר, שם תרמה מוח עצם לחולה אנונימי. פיינגולד היתה מחוברת  למכונת הפרדת מח-העצם למשך חמש שעות, בסופן הועברה תרומת התאים. רק בעוד שנה ניתן יהיה לקבוע האם התרומה נקלטה בוודאות.

הסיפור החל לפני כשנה. מורז פיינגולד רק התגייסה לצה"ל, עם גיוסה הצטרפה בהתנדבות למאגר מח העצם של עזר מציון, בלי לדעת כלום על הצפוי לה. ארבעה חודשים לאחר מכן קיבלה טלפון מפתיע, המבשר לה כי נמצאה מתאימה ב-80 אחוז לתרום מח-עצם לחולה סרטן. לאחר עריכת בדיקות נוספות נמצאה מתאימה ב-100 אחוז, וכבר היתה מוכנה לבצע את הליך התרומה.

מורז פיינגולד
מורז פיינגולד בבית החולים (צילום: עצמי)

לפני מספר חודשים, כשמצבו של המיועד לתרומה השתפר, חזרה הפניה לפיינגולד והיא נענתה שוב, בשמחה. "כל מה שאני יודעת עליו זה שמדובר בגבר, ששוקל 85 ק"ג. בגלל יחס המשקלים שלנו הזריקו לי מספר כפול של זריקות, במשך 5 ימים, כדי להגביר את ייצור התאים בגופי".

פיינגולד מוסיפה: "הזוי לחשוב שכל-כך הרבה תאים מהגוף שלי מסתובבים בגופו של מישהו, שאני אפילו לא מכירה. עם זאת, אני ממליצה לכל אדם להצטרף למאגר מח-עצם. ההצטרפות פשוטה ממש, ואם אתה נמצא מתאים – תהליך התרומה  לא כואב ומאוד מספק. אני מקווה שהמודעות להליך הפשוט הזה תעלה, ויותר ויותר צעירים ייכנסו למאגר. זו זכות בלתי רגילה לקחת חלק בהצלחת חיים". סיכמה פיינגולד.

ראש מועצת כפר ורדים סיון יחיאלי : "מורז היא בחורה אמיצה ונדיבה, ואנחנו גאים בבחירה שלה להצטרף למאגר. כולי תקווה כי מעשיה יגרמו לצעירים נוספים בכפר ובארץ בכלל להצטרף למאגר מח העצם הארצי ולהציל חולי סרטן באמצעות תרומת דם. אין הרבה רגעים בחיים בהם אנחנו נותנים בלי לצפות לקבל דבר בתמורה, ורגעים נדירים אלו הם מהות חיינו כחברה הדואגת לפרטים החיים בה. כן ירבו צעירים כמורז."

להצטרפות למאגר מח העצם של עזר מציון לחצו כאן

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות