fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חוף אכזיב ייפתח היום בחינם לציבור הרחב

מבצע "חמישי חוףשי" יוצא היום לדרך. השר להגנת הסביבה, ח"כ עמיר פרץ, יזם תוכנית במסגרתה כלל הציבור יוכל ליהנות בחינם מכל חופי הרחצה המוכרזים של רשות הטבע והגנים
חוף קרית ים
חוף ים (צילום: רותם כבסה)

מבצע "חמישי חוףשי" יצא היום לדרך. בכל יום חמישי ייפתחו בחינם כל חופי הרחצה המוכרזים של רשות הטבע והגנים. מבצע זו הינו יוזמה של השר להגנת הסביבה, ח"כ עמיר פרץ, שהציב מטרה להנגיש את אתרי הטבע והחופים לכלל הציבור.

החופים שייפתחו בחינם בכל יום חמישי הם הגנים הלאומיים אכזיב, בית ינאי, פלמחים ואשקלון. בנוסף לכניסה החופשית ללא תשלום בחופים יתקיימו פעילויות חינוכיות וסיורים מודרכים שיתמקדו בייחודיות של כל חוף. הנגשתם ללא תשלום עשויה לחסוך עשרות שקלים לכל משפחה ובנוסף לכך צפויה התוכנית לגרום לישראלים רבים להכיר את החופים הקרובים לביתם ונחשבים ליפים ולשמורים ביותר בישראל.

במשרד להגנת הסביבה מעריכים כי באמצעות מהלך זה ניתן לחבר אזרחים רבים לאתרי הטבע בעתיד. במהלך הקיץ ישקיע המשרד במסע פרסום שיזכיר מתי והיכן ניתן ליהנות מגישה חופשית לארבעת החופים ללא תשלום.

עם כניסתו לתפקיד הודיע השר פרץ כי יפעל לכך שהציבור יוכל ליהנות מאתרי הטבע והחופים כחלק מהחיבור בין צדק סביבתי לצדק חברתי. רק לפני מספר שבועות בעקבות פעילות אכיפה של המשרד להגנת הסביבה הופסקה גביית דמי הכניסה בחוף עין גב המפורסם בכנרת, המשרד אף הגיש כתב אישום נגד חברת מקורות שהתברר שהיא מחזיקה בחוף פרטי המשמש את עובדיה באגם הלאומי ובקיץ הקודם הושב לכלל הציבור חוף דגניה אחרי עשרות שנים שרק חברי הקיבוץ יכלו ליהנות ממנו ואף החזיקו במפתחות לשער שמנע מכל שאר אזרחי ישראל להכנס אליו. בינתיים השר פרץ ממשיך להיאבק בתוכנית לבנות מלון על חוף פלמחים.

השר להגנת הסביבה, ח"כ עמיר פרץ: "במסגרת היעד להנגיש את אתרי הטבע בישראל לכלל האוכלוסיות, התחלנו במבצע של פתיחת החופים הסגורים בכנרת והיום כבר ניתן ליהנות מחוף דגניה ועין גב ללא תשלומי כניסה. בנוסף, שיפרנו את הנגישות לאוכלוסיות מיוחדות. עכשיו אנחנו פותחים במבצע נוסף שבו ארבעת החופים שבאחריות רשות הטבע והגנים ייפתחו בכל יום חמישי לכלל הציבור ללא תשלום במסגרת המבצע של נגיש אישי וחמישי חוףשי".

חוף ים
חוף ים (צילום אילוסטרציה: פנתרדמיה)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות