fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חוגגים "עיד אל פיטר" בעכו העתיקה במגבלות הקורונה

פיקוד משטרת עכו, נכבדי העיר, ראשי הדת ונציגי הסוחרים, הסכימו על דחיית חגיגות ה"עיד אל פיטר" בעכו העתיקה, למען בריאות התושבים
חוגגים עיד אל פיטר בגליל המערבי במגבלות הקורונה | עכו העתיקה צילום: דוד דהרי
חוגגים עיד אל פיטר בגליל המערבי במגבלות הקורונה | עכו העתיקה צילום: דוד דהרי

משטרת ישראל בשיתוף פעולה עם עיריית עכו, נערכה לקראת חגיגות ה"עיד אל פיטר" הנחגג החל ממחר על ידי רבים מתושבי הגליל המערבי ומציין את סיום חודש הצום המוסלמי הרמדאן ויפעלו לקיום הנחיות משרד הבריאות, בהתאם לסייגי ההתקהלות שנקבעו בתקנות לשעת חירום ויווסתו את תנועת כלי הרכב באזור העיר העתיקה.

החוגגים יוצאים לטיולים ולפיקניקים, כאשר רבים מתושבי הגליל המערבי נוהרים לעכו העתיקה ומטיילים בשווקים, אוכלים בדוכנים ובמסעדות, נוסעים בכרכרות רתומות לסוסים ושטים בסירות הרבות שיוצאות מנמל הדייגים לשייט סביב חומות העיר העתיקה, מה שימנע מהם השנה לאור מגבלות הקורונה והסיכום בין משטרת עכו בפיקודו של סנ"צ יניב רונן לבין נכבדי העיר, ראשי הדת ונציגי הסוחרים.

עיד אל-פיטר הוא אחד משני החגים העיקריים באסלאם, כשהחג האחר הוא – עיד אל-אדחא.

מועדו המדויק של עיד אל-פיטר נקבע על-פי עדויות על ראיית מולד הירח וכשנראה מולד הירח, מכריזים על תחילת החג ולפיכך היום הראשון של עיד אל-פיטר חל ביום ה-30 או ביום ה-31 לאחר ההכרזה על ראשית צום הרמדאן.

מנהגי החג כוללים מחילה, שלום, קהילתיות ואחווה ובמהלך החג המוסלמים מרבים לבקר את חבריהם וקרוביהם, להעניק מתנות לנשים ולילדים, לתת צדקה וליישב מריבות ומחלוקות.

פיקוד תחנת עכו קיים בשבועות האחרונים מפגשים מקדימים עם נכבדי העיר, ראשי הדת ונציגי הסוחרים בעיר העתיקה, שהביעו את הסכמתם לדחיית אירועי החג למען בריאות התושבים, לצד אי הפעלת האטרקציות הימיות בנמל ואי פתיחת המסעדות, בהתאם לתקנות.

 

ברכה לעיד אל פיטר צילום: דוברות מכללת אחוה

 

אהבתם את הכתבה? כתבו לנו

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות