fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ועדת הכספים אישרה פה אחד לקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק הטבות המס

חוק הטבות המס אושר היום על ידי וועדת הכספים בפה אחד לקריאה שניה ושלישית. ראש העיר כרמיאל: "מקבלי ההחלטות שכחו שכרמיאל היא חלק ממדינת ישראל!" ראש העיר עכו: "אנו נאבק שהחוק יושלם כבר בימים הקרובים, תודה לתושבי העיר"
הצעת החוק שיזמה חברת הכנסת מיכל שיר | צילום: אלעד גוטמן
הצעת החוק שיזמה חברת הכנסת מיכל שיר | צילום: אלעד גוטמן

לאחר שחוק הטבות המס, עבר בקריאה ראשונה ברוב של 88 חברי כנסת, 0 נמנעים ו-0 מתנגדים, היום (ב') אושר החוק בוועדת הכספים לקראת קריאה שנייה ושלישית.

הצעת החוק שיזמה חברת הכנסת מיכל שיר (הליכוד), ישרת את היישובים הבאים: עכו, חצור הגלילית, טבריה, אבו סנאן, בענה, דייר אל-אסד, טמרה, ירכא, מג'ד אל-כרום, מזרעה, סח'נין, עראבה, ראמה, כאבול.

לפי הנוסח החדש של החוק, אשר אושר כהוראת שעה למשך שנתיים וחצי, ישוב עירוני במדד חברתי כלכלי 4, ומדד פריפריאלי 4 ומטה יקבלו תוספת של 5% בהטבת מס ו-36 אלף שקלים לתקרת ההכנסה.

ח״כ מיכל שיר: ״אני שמחה שחוק הטבות המס שיזמתי אושר היום בוועדת הכספים לקראת קריאה שנייה ושלישית. החוק עבר בתמיכה מלאה של כל סיעות הבית, והוא בא לתקן עוול עמוק עבור ערים כמו עכו, ויישובים נוספים"

 

ח"כ מיכל שיר צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

משה קונינסקי: "שכחו את כרמיאל"

ראש העיר כרמיאל, משה קונינסקי, הקים מטה מאבק חוצה מפלגות למען הענקת הטבת מס מוגדלת לתושבי כרמיאל לאחר שוועדת הכספים בכנסת אישרה הבוקר לקריאה שנייה ושלישית את שינוי הקריטריונים לקבלת הטבות מס לישוב עירוני, כאשר המשמעות לכך היא אי הכללתה של כרמיאל ברשימת הישובים שיהיו זכאים לתוספת הטבת המס מ-7% ל-12%.

קונינסקי: "לא יעלה על הדעת ששוב יפלו את תושבי כרמיאל!, לא יעלה על הדעת שכרמיאל בירת הגליל תשכח! בכוונתנו לנהל קמפיין ענק שבו נבהיר למקבלי ההחלטות שכרמיאל היא עיר חשובה במדינת ישראל ושתושביה רואים כשליחות ציונית מן המעלה הראשונה לגור בה ועוד בתקופה קשה זו של משבר הקורונה ראויים להערכה ולהטבת מס מוגדלת. אנחנו שוקלים להשבית את העיר ואף לעתור לבג"צ אם ההחלטה לא תשתנה!"

והוסיף, "בכוונתי לפנות לידידיי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ"ץ שאני משוכנע שהם רוצים בטובת כרמיאל בבקשה להיפגש איתם באופן מיידי ולהציג בפניהם את ההשלכות מרחיקות הלכת של ההחלטה להפלות את תושבי העיר ועוד בתקופה קשה זו שבה האבטלה בעיר גדלה בעשרות אחוזים בגלל משבר הקורונה".

"צר לי", אמר ראש העיר, "כי עסקן פוליטי זוטר בעיר וחסר כל השפעה נטע לאחרונה תקוות שווא בקרב רבים מתושבי העיר כי כביכול 'סידר להם' הטבת מס מוגדלת, שיבש לצערי הרב את העבודה השקטה שביצענו מאחורי הקלעים ואני אומר באחריות מלאה הסב לנו בכך נזק אדיר והמציאות באה עכשיו וטפחה לכולם על הפנים".

יצוין כי בהודעה לתקשורת שהוצאה היום מטעם ועדת הכספים בכנסת נמסר כי, "מתווה ההצעה המקורי שהתייחס להטבות מס 'לישובים מעורבים', שונה נוכח קשיים משפטים שעלו בהגדרתה, ונקבעו שינויים בקריטריונים הקיימים, כך שהטבת המס בעכו ובישובים נוספים תגדל. הצעת החוק שונתה נוכח קשיים משפטים שעלו מהצעת החוק מקורית, שנשענה על הגדרת הטבת מס נוספת ליישובים מעורבים (שיעור תושביהם היהודים אינו עולה על 80%)".

ראש העיר, משה קונינסקי: "אנחנו חייבים לעצור את ההגירה השלילית של צעירים מהעיר ולייצר כמה שיותר מקומות תעסוקה בעיר ובהצעת החוק טרם השינוי, וכפי שפרסמה הועדה בתקשורת, צוין כי מטרתה 'לעצור הגירה שלילית של אזרחים יציבים כלכלית לערים צמודות הזוכות להטבות המס גבוהות יותר', והובאה בה לדוגמא הטבת המס שניתנת לנהריה לעומת תושבי עכו שאינם זכאים לה, וכי השינוי יביא להשוואות אחוזי ההטבה".

"לכן, החלטתי", אומר ראש העיר, "להקים את מטה המאבק חוצה מפלגות בעיר שיפעל במשותף לשינוי ההחלטה המפלה את תושבי כרמיאל ועלול לפגוע כלכלית הן בתושבים והן בעידוד יצירת מקומות תעסוקה בעיר. בכוונתנו לפעול בקרב מקבלי ההחלטות – שרים, חבאי כנסת ובכירים במשרדי הממשלה על מנת לשנות את ההחלטה המקוממת ולכלול את כרמיאל ברשימת הישובים הזכאים להטבת המס המוגדלת".

"מטה המאבק יכלול את חבר מועצת העיר ויו"ר סניף ליכוד בעיר עו"ד קורן נוימרק, חבר מועצת העיר רותם ינאי (ימינה), סגנית ומ"מ ראש העיר טניה מזרסקי (יש עתיד), סגן ראש העיר פנחס סירוקה (יהדות התורה), סגן ראש העיר גיורא צשקין (ישראל ביתנו), יו"ר ההסתדרות בעיר וחבר מועצת העיר יואב קליין (מפלגת העבודה), חבר מועצת העיר אוריאל מלכה (ש"ס) ובימים הקרובים, יצטרפו למטה אישי ציבור בולטים נוספים וראשי ארגונים כלכליים בעיר".

משה קונינסקי | צילום אלכס הובר
משה קונינסקי | צילום אלכס הובר

שמעון לנקרי: "הסבלנות משתלמת"

תגובתו של ראש העיר עכו, שמעון לנקרי: ״נותר עוד שלב אחד להשלמת תהליך החקיקה – הקריאה השניה והשלישית במליאת הכנסת. אנו נאבק שהחוק יושלם כבר בימים הקרובים. תודה לתושבי העיר עכו על התמיכה והסבלנות״.

שמעון לנקרי (צילום יח"צ)
שמעון לנקרי (צילום יח"צ)

 

הישארו מעודכנים בפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי ובחדשות נהריה

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות