fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

השר מיכאל ביטון סייר במרכזי השליטה לטיפול בקורונה בירכא ובדיר אל אסד

השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון, מיכאל ביטון בסיור במרכזי השליטה לטיפול בהתפשטות נגיף הקורונה בירכא ובדיר אל אסד: ״יש לנו כאן שותפות גורל בין כלל הקהילות והדתות – דרוזים, מוסלמים, נוצרים ויהודים. אנשי פיקוד העורף הם הגיבורים האמיתיים של המערכה.״
השר מיכאל ביטון בביקור במרכזי השליטה למלחמה בקורונה, עם אל"מ גיא ברגר, אחמד דבאח ואלי רגב | צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון
השר מיכאל ביטון בביקור במרכזי השליטה למלחמה בקורונה, עם אל"מ גיא ברגר, אחמד דבאח ואלי רגב | צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון

 

השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון, מיכאל ביטון, ערך סיור במרכזי השליטה לטיפול בהתפשטות נגיף הקורונה בירכא ובדיר אל אסד.

הסיור התקיים יחד עם מפקד מחוז צפון בפיקוד העורף, אל"מ גיא ברגר, ראש המועצה הממונה בירכא אלי רגב, השייח׳ ואאיל מועדי, ראש המועצה המקומית דיר אל אסד, אחמד דבאח ובכירים נוספים.

מרכזי שליטה המשותפים לפיקוד העורף, משטרת ישראל, קופות החולים, מד"א, הנהגת היישובים, משרד הבריאות וגורמים נוספים, הוקמו בימים האחרונים בעקבות העלייה בתחלואה ביישובים, על מנת לבלום את התפשטות התחלואה.

השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון, מיכאל ביטון אמר במהלך הסיור: ״מדינת ישראל אינה יכולה להיות סגורה עד שהקורונה תחלוף.

קיימות השלכות חמורות מאד בסגר שעלולות לעלות בחיי אדם וצריך למצוא את הנתיב הנכון לתפקוד לפחות בשנה הקרובה.

ירכא, דיר אל אסד ושאר היישובים בסביבה צריכים ללמוד לחיות עם הקורונה ולאפשר את המסחר, החינוך ושאר השירותים, עם הרגלים בריאים תוך שמירה קפדנית על ההנחיות".

 

יש לנו כאן שותפות גורל בין כלל הקהילות והדתות: דרוזים, מוסלמים, נוצרים ויהודים.

הוסיף ואמר השר ביטון: "בקורונה, הגיבורים האמיתיים הם אנשי פיקוד העורף, שלקחו את האחריות על האירוע ופועלים מאז במסירות נפש. זה אינו מובן מאליו שהמדינה נשענת על הצבא שרק לו יש את היכולות הביצועיות והארגוניות לטפל במצב החירום שאנו נמצאים בו.

אנו צריכים להמשיך לעבוד יחד עם כלל הגורמים – אנשי משרד הבריאות, מד"א, קופות החולים, משטרה וכמובן ההנהגה המקומית, בכדי לאפשר את בלימת המגפה יחד עם שמירה על קיום אורח חיים בשגרת קורונה.״

 

השר מיכאל ביטון, אחמד דבאח ראש המועצה דיר אל אסד ואלי רגב ראש המועצה הממונה ירכא | צילום: אוריאל חרמוני
השר מיכאל ביטון, אחמד דבאח ראש המועצה דיר אל אסד ואלי רגב ראש המועצה הממונה ירכא | צילום: אוריאל חרמוני

 

מפקד מחוז צפון של פיקוד העורף, אל״מ גיא ברגר ציין: ״פיקוד העורף פועל בשיתוף פעולה מלא עם הרשויות המקומיות, משטרת ישראל ומשרדי הממשלה, על מנת למנוע את התפשטות נגיף הקורונה ולאפשר שגרת חיים תקינה לאזרחים".

הוסיף ואמר אל"מ ברגר: "המצב הנוכחי בירכא דורש מאמצים אותם אנו מובילים בתיאום מלא עם הרשות, בניהם חמ״ל משותף לכלל הגופים בהובלת הרשות שהוקם לפני 10 ימים, ביצוע פעולות הסברה מקיפות, הוצאת חולים למלונות, סיוע בתווי קניה לחולים והקמת מרכז היבדק וסע בישוב.

הפעולות כבר מראות סימנים ראשונים לשיפור ובמסגרתן ניתן לראות את הבנת האחריות האישית של האזרחים ואת הירתמות הקהילה למניעת התפשטות הנגיף. ביחד ננצח את נגיף הקורונה.״

יו״ר המועצה הממונה בירכא, אלי רגב ציין: ״חמ"ל הקורונה מתכנס בירכא בכל יום להערכת מצב עם כל הגורמים ובניהם פיקוד העורף, משטרה, השייח, אנשי העסקים ובכירי המועצה.

ננקטים כל הצעדים ובניהם אכיפה מוגברת, מאמצי הסברה להוצאת חולים למלונית בנהריה, פתיחת דרייב אין שמשבת עד היום נבדקו בו כ-1,000 איש ויחד עם בדיקות קופות חולים בצענו במשך 10 ימים 3,000 בדיקות.

בהנחיית השייח נסגרו בתי תפילה ובוטלו חתונות. נמשיך את האכיפה המוגברת, המטרה שלנו כעת היא לפתוח את מערכת החינוך בתחילת ספטמבר בצורה תקינה ובהתאם להנחיות משרד הבריאות. אנחנו מרגישים שיפור רב בהיענות הציבור להנחיות ועם זאת נמשיך את האכיפה המוגברת יחד עם כל הגורמים.״

 

עד הגל השני – הכפר דיר אל אסד נקי מקורונה

ראש המועצה המקומית דיר אל אסד, אחמד דבאח, אמר: ״ברצוני להודות לך כבוד השר ולכל משרדי הממשלה על העזרה בטיפול בתחלואת הקורונה בכפר דיר אל אסד.

אני רוצה להוקיר ולהודות לכל אחת ואחד על העזרה ועל הטיפול המקצועי לאורך כל הדרך בגל הראשון, ובגל השני בהתמודדות בנגיף.

המועצה מקומית דיר אל אסד הפעילה מוקד חירום מהיום הראשון להתפרצות הנגיף בשיתוף פיקוד העורף והמשימה חולקה בין וועדות שונות המורכבות מעובדי המועצה ומתנדבים.

וועדה רפואית, טיפול באוכלוסייה, משפט , לוגיסטיקה, חלוקת מזון וטיפול בקשישים וחולים כרונים.

יש לציין שמועצה מקומית דיר אל אסד הצליחה ובגדול במניעת התפרצות הנגיף והכפר היה נקי מחולים במשך חודשיים, עד התפרצות הגל השני שהתחיל בחג אלאדחא ובחתונות.

בדיר אל אסד היום קיימים 76 חולים, חלק מהם בבתי מלון וחלק בהחלמה ביתית.״

 

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי וחדשות נהריה!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות