fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

השר לביטחון פנים: "לפגוע בראש עיר במדינת ישראל זה אירוע קשה וחמור מאוד"

ההתנקשות בראש עיריית עכו שמעון לנקרי מדאיגה גם את בכירי המדינה. מהבוקר ביקרו בבית החולים נהריה השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ, חה"כ: רינה פרנקל, דוד אזולאי, יו"ר השלטון המקומי שלמה בוחבוט. בצהריים צפויה להגיע לביקור ראשון בבית החולים שרת הבריאות הנכנסת רינה פרנקל. אהרונוביץ: "תינתן למקרה עדיפות גבוהה לחקירה". מופז: "נדהמתי לשמוע כי פורעי חוק ניסו לפגוע בחייו של ידידי הקרוב"
נתמוך בראשי ערים מאוימים. השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ בבית החולים נהריה (צילום יח"צ)

לראשונה  ירי חי לעבר ראש עיר מכהן במדינת ישראל.  מקרה הירי וניסיון ההתנקשות בראש עיריית עכו שמעון לנקרי מזעזע את צמרת המדינה שמתייצבת מהבוקר בבית החולים לגליל המערבי בנהריה. מצבו של ראש עיריית עכו שמעון לנקרי ממשיך להיות בינוני ויציב. הוא מטופל במחלקת טיפול נמרץ במרכז הרפואי לגליל המערבי נהריה. במהלך הבוקר ביקרו את לנקרי השר לביטחון פנים ח"כ יצחק אהרונוביץ, ח"כ רינה פרנקל (יש עתיד), שעד לאחרונה התגוררה בעכו ומכירה היטב את ראש העירייה.

נתמוך בראשי ערים מאוימים. השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ בבית החולים נהריה (צילום יח"צ)

"מצבו של לנקרי טוב.  אירוע קשה חמור מאוד. לפגוע בראש עיר במדינת ישראל זה חמור ונטפל בחומרה רבה. שוחחתי עם מפקד המחוז, הם יעשו את הכל לעצור את המבצע. היו כנראה שני מבצעים. נבדקים כל האפשרויות, הכל ייבדק ויעצרו את המבצעים. אנו עדים לעשרות ראשי ערים, וחברי המועצה שמאוימים על ידי עבריינים ונותנים סל אבטחה בשיתוף משרד הפנים. תינתן למקרה עדיפות גבוהה לחקירה.  יש תופעות שקורים בתוך העיר ותפקידו להגן עליהם וניתן את המעטפת להגן על כולם. זה תחילת חקירה, בימים הקרובים תתבהר התמונה".

שמעון לנקרי ושאול מופז
המום. מופז ולנקרי (התמונה באדיבות מטה קדימה)

יו"ר מפלגת קדימה שאול מופז, חבר קרוב של לנקרי, שאף שתמך בו עד תום הבחירות, ומינה אותו לעמוד בראש הועדה המסדרת של קדימה התייחס בעמוד הפייסבוק שלו למקרה: "נדהמתי לשמוע כי פורעי חוק ניסו לפגוע בחייו של ידידי הקרוב וראש עיריית עכו, שמעון לנקרי. מדינת ישראל צריכה לדעת להעמיד ולמצות את הדין עם כל מי שידו מעורבת בכך. שמעון ידיד קרוב, ואחד מראשי הערים הטובים במדינתנו, אני מאחל לך רפואה שלמה ושתשוב למשפחתך ולעשייתך הענפה בעיריית עכו במהרה".

ח"כ פרנקל: "לפני מספר ימים קבעתי להיפגש עם שמעון בלשכתו והלילה נדהמתי לשמוע על המקרה הקשה ומיהרתי להגיע לבקר אותו בביה"ח. בעבר יצא לנו להיפגש בתפקידיי הקודמים וגיליתי אדם חם ומסור לעבודתו ששם את טובת התושב לפני הכל. שוחחתי עם רעייתו ובני משפחתו ואני מאמינה שבקרוב הוא ישוב לאיתנו.

"אין ספק כי הענישה על איומים ופגיעה פיסית גם באישי ציבור וגם באזרחים חייבת לקבל את העונש המקסימלי. בכוונתי לבחון עם חברי כנסת נוספים כיצד לערוך שינוי מתאים בחקיקה שיתמודד עם התופעה שהתפשטה בשנים האחרונות". במהלך היום ביקר את לנקרי גם ח"כ דוד אזולאי מש"ס המתגורר בעכו ואיחל ללנקרי החלמה מהירה , ויו"ר השלטון המקומי  וראש עיריית מעלות שלמה בוחבוט.

שלמה בוחבוט כתב בעמוד הפייסבוק: "לא נעבור על זה בשתיקה. בדקות אלו אני מקיים שיחות עם מפכ״ל המשטרה ועם שר הפנים, גדעון סער, ממנו דרשתי שהממשלה תקיים דחוף בממשלה ביום ראשון ושראש הממשלה יורה למשרד האוצר להעביר מיד את התקציב שכבר אושר, למשטרת ישראל לטובת אבטחת ראשי ערים שעושים ופועלים למען אכיפת החוק וקיום מרחב ציבורי בטוח".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות