fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

השמיים הם הגבול: יחידת הרחפנים של מטה אשר ביוזמה חדשה

מחלקת הביטחון של מטה אשר מוציאה לפועל יוזמה חדשה להקמת יחידת רחפנים שתופעל ע"י מתנדבים ותסייע במצבי חירום, חילוץ והצלה
קיבוץ מצובה ממבט הרחפן | צילום: מור מזור
קיבוץ מצובה ממבט הרחפן | צילום: מור מזור

מטרת יחידת הרחפנים היא לסייע בפעילות יום ולילה באירועי שריפות, הצפות, מצבי חירום ביטחוניים, חילוץ והצלה ובמיוחד במלחמה נגד גניבות חקלאיות.

הרחפן הוא כלי טיס בלתי מאויש, קל ובעל מכניקה פשוטה יחסית, השימוש ברחפנים החל כאמצעי שעשוע או צילום לחובבים ועם הזמן נוספו להם שימושים שונים כאמצעי צילום מהיר וזול.

כדי להטיסו באופן מסחרי, יש צורך ברישוי מתאים שניתן ע"י רשות התעופה האזרחית תוך עמידה בכל התקנים הנדרשים.

קב"ט המועצה, ישי עפרוני: "אני לא בונה על עזרה מהמדינה, אנו חזקים, בעלי אמצעים ומתנדבים נהדרים שנכונים לנדב את המכשור שלהם ואת עצמם ולתת מענה לתושבי האזור במצבי מצוקה ובמצבי חירום. זה הכי זמין ונגיש לנו. בעלי הרחפנים מיומנים ומוכשרים כבר בהפעלת הרחפן ובעלי רישיון בהתאם.

"יש לנו צוות כיבוי אש של מתנדבים, מוכשר עם ציוד, אשר מגיע בזמן אמת לאירוע, אפילו לפני כיבוי אש, אני רוצה שגם הרחפנים ישמשו עזר מיידי, לספק תמונת מצב למול האירוע המתרחש. אנו צריכים רחפנים רבים שיהיו בכל מקום בכל זמן, נרכוש גם רחפן למועצה וכן נעשה קורס הכשרה בסיסי אצלנו למפעילי רחפנים שיקבלו את הכיסוי הביטוחי ויהיו רשומים קבועים. זהו עוד נדבך בהיערכות ומוכנות של מטה אשר לכל תרחיש לצד יחידות החילוץ, כיבוי אש, עזרה ראשונה וג'יפים שמטרתם לשרת את האזור כולו".

 

ישי עפרוני ואריה זלי בטחון מטה אשר | צילום: גואל גור אריה
ישי עפרוני ואריה זלי בטחון מטה אשר | צילום: גואל גור אריה

 

 

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות