fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

העוקץ הגדול בכרמיאל: גנב מעל 300 אלף שקלים מהאישה שאימצה אותו

עוקץ בכרמיאל: רקפת דוידוביץ אימצה לחיקה אח ואחות ולימים הסתבר שהאח עשק את המשפחה עד כדי שהמשפחה נותרה מחוסרת כל
רקפת דוידוביץ | צילום עצמי
רקפת דוידוביץ | צילום עצמי

העוקץ הגדול בכרמיאל

רקפת דוידוביץ תושבת כרמיאל נדהמה לגלות שנגנבו מחשבונה 300 אלף שקלים כאשר בטוב ליבה אימצה אח ואחות, והכניסה אותם לביתה.

רקפת: "לפני כשלוש שנים הכרתי דרך הבת הביולוגית שלי את האחות של מי שגנב ממני, אז היא הייתה בת 29, הן הסתובבו ביחד בחבורה, בתי סיפרה לי שהחברה בדיוק נפרדה מהארוס שלה, אין לה כסף ויש לה חובות ואם אני מסכימה לעזור לה, בחבורה הם הסכימו של אחד יתרום קצת כסף לעזור לה להסתדר.

הסכמתי, אבל לא הייתי שלמה עם לתת "מתנות חינם". באותה תקופה שמרתי על הנכדים שלי, התאים לי שהיא תבוא לעזור לי ושיהיה איתי עוד מישהו מבוגר שאפשר לדבר איתו ושלא אהיה לבד עם שלושה ילדים כל היום.

התאים לי שמישהו ישחק עם הילדים כשאני מקפלת כביסה או כשאני משחקת עם הילדים היא שוטפת כלים או את הבית. אני אישה חולה, אני סוכרתית, פיברומיאלגיה, לא אישה בריאה.

כשהיא באה הסברתי לה מה אני רוצה ומה אתן בתמורה ואמרתי לה שהייתי שמחה מאד להיות אמא שלה. כשאמרתי את זה לא התכוונתי באמת כי הרבה ילדים קוראים לי אמא רקפת. אני אישה כזאת שאוהבת להכניס הביתה, לתת אהבה, אוכל, בערב שבת אצלי זה תמיד עשרים איש , כי כל הילדים שאין להם איפה להיות באים אליי. זה בית פתוח. אז כשאמרתי כמו אמא לזה התכוונתי כמו כל הילדים".

הבחורה איבדה את ההורים לפני ארבע שנים בטרגדיה גדולה ומגיל קטן שני האחים גדלו במשפחות אומנות ועברו חיים לא קלים. לרקפת ארבעה ילדים משלה, מה שלא מנע ממנה לאמץ את האח והאחות אל ביתה.

עוקץ בכרמיאל: אימצתי אותו כמו בן. אני הקורבן הגדול פה

רקפת: מהר מאד היא הייתה אצלי כל יום ואז הגיע אח שלה מבית שמש שגם נפרד מהארוסה שלו ולטענתו האשימו אותו שם בגניבה שלטענתו הוא לא ביצע. הוא היה כזה חמוד, חייכן, שובה לב ואני האמנתי לו.

הוא היה בן 30 וממש עבר לגור אצלי, בהמשך, הבת הקטנה שלי עדן השתחררה מהצבא והוא הולך לגור איתה באילת כדי לפתוח עסק ביחד. מכיון שהוא היה מסובך עם כונס נכסים, כל העסק נרשם על בתי, עדן.

עדן הייתה צעירה משוחררת בלי ניסיון בניהול עסק. הוא היה צועק ומשפיל אותה ואני לא אמרתי דבר. גם כאשר נעצר בגין נהיגה ללא רישיון, נסענו בעלי ואני לשחרר אותו מתא המעצר ושלושה חודשים בהם היה במעצר בית – אצלי בבית – ישבתי ליד חדרו.

הזנחתי חברים, משפחה, טיפלתי בו כאילו היה בן שלי, גם כאשר בת זוגו עזבה אותו והוא נשאר עם בתו. אז התחילו ההוצאות לפועל ואני פתחתי בתהליך למכירת הבית".

באותו רגע הבינה רקפת שמשהו לא מסתדר לה בחשבונות הבנק. היא לא העלתה בדעתה שייגנב כספה. הרי התייחסה אליו כמו בן.

רקפת: "באחד הימים הוא התקשר אליי בבקשה לכסף כשרק יום לפני כן העברתי לו 3000 שקלים לחשבון. הוא טען שכביש 6 גבו ממנו 1000 שקלים ואין לו מספיק. כשהבת שלי התקשרה לבירור מול כביש 6 והוא סירב לתת את כרטיס האשראי שלו אמרתי עד כאן.

באותו רגע הלכתי עם הבת שלי לבנק לסגור לו את החשבון. הבחור הזה חי על חשבוני שנתיים. מימנתי אותו והעברתי לו כספים חוץ ממה שהוא גנב. אין לי מושג למה הוא היה צריך לגנוב הוא קיבל ממני כספים כל חודש. אלה דברים שאפשר להוכיח אבל המשטרה לא טרחה לחקור ולבדוק".

מזה תשעה חודשים שהתלונה במשטרה עוברת בין אילת ולכרמיאל וכעת בעקבות מעורבותה של אדווה דדון מערוץ 12 בחשיפת האירוע, עברה התביעה לכרמיאל.

עוקץ בכרמיאל: המשטרה לא עושה כלום

רקפת: "מפקד משטרת כרמיאל אמר לי שמשטרת אילת לא רוצה לטפל בזה. בכרמיאל עוד לא ממש עשו משהו ולי אין כסף. אני לא יכולה לקבל כרטיס אשראי כבר חמש שנים, אני חיה כמו זבל, אין לי בית, מגיל 20 היה לי בית ובחיים לא גרתי בשכירות. היום אין לי בית ועדיין צצים מדי פעם גובים שהוא חייב להם כסף.

ביום שבו מכרנו את הדירה בעלי ראה שמישהו מאילת ניסה למשוך 1000 שקלים מחשבון הבנק שלנו. בעלי החליף את הסיסמה ואחרי ששמע על המקרה מאחותו התקשר ואמר: "אוי אני לא יודע איך זה קרה אבל עברו 1000 שקל לחשבון שלי. שאחזיר לכם?"

כך הבין שעלו על עקבותיו ורקפת החליטה להפסיק לשלם גם את החשבונות הסלולריים שלו ושל בתו רגע אחרי שגילתה כי רכש על חשבונה שני מכשירי טלפון בסך 8000 שקל שהגיעו לאילת. ועוד כיסתה לו חוב על סך 80000 שקלים כשהסתבר שאת מחציתו שמר לעצמו.

רקפת: "משטרת ישראל לא עשתה כלום. גם עם האחות הקשר נותק כי הבנו בשלב מסוים שזה לא מתאים. היא בת 32, יש לה דירה של עמיגור, יש לה איפה להיות. כשהחלטנו לנתק איתם קשר, ביקשתי מהארוס שלה להיות איתה ביודעי שהיא חולת אפילפסיה. הוא לקח חופש ובילה איתה שבוע בבית והיא עדיין מספרת בכל מקום שאני זרקתי אותה מהמשפחה".

מערכת בלינקר ניסתה ליצור קשר עם הבחור כדי להבין את הצד שלו בסיפור, אך היא סירב להגיב ומשפחת דוידוביץ נותרה בחוסר כל ורק בשל מעשה טוב של הכנסת אורחים וערבות הדדית.

תודה לערוץ 12 ואדווה דדון על הסיוע בהכנת הכתבה.

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי ובחדשות נהריה

כבר הורדתם את האפליקציה החדשה של חדשות נהריה?

לחצו על הלינק והורידו אותה עכשיו בחינם:🥳

לינק הורדה למערכת אנדרואיד – לחצו כאן!

לינק הורדה מחנות אפל – לחצו כאן!

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות