fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הממשלה מקציבה עשרות אלפי שקלים, עיריית נהריה אינה לוקחת

עיריית נהריה הפסידה תמיכה של עשרות אלפי שקלים מהמשרד להגנת הסביבה, מאחר שלא טרחה לענות על קול קורא של המשרד, בנושא החינוך לניקיון במרחב הציבורי.
שומרים על סביבה נקיה/דוברות המשרד להגנת הסביבה

דוברי עיריית נהריה חוזרים ומדגישים את הגרעון הגדול שהעירייה נמצאת בה ואת מחויבותה הגדולה להשקעות בחינוך, מסתבר שמשרדי הממשלה מקציבים סכומים גדולים לטובת היישובים המקיימים פעילויות חינוכיות חשובות בנושא הנקיון במרחב הציבורי ומי לא שותף לפעילות? עיריית נהריה.

בימים אלה המשרד להגנת הסביבה והרשויות המקומיות בישראל, מובילים לשינוי במרחב הציבורי: 190 רשויות יקיימו פעילויות חינוכיות בנושא הניקיון במהלך שנת הלימודים תשפ"א, בתמיכת המשרד בהיקף של 10.3 מיליון שקל.

בחוק שמירת הניקיון נקבע, כי יום הניקיון הלאומי יתקיים בכל שנה ביום שלישי האחרון של חודש אדר, סמוך לחג הפסח, במטרה להגביר את המודעות בקרב הציבור לשמירה על הניקיון בשטחים הפתוחים והציבוריים ולהגנה על הסביבה. בעקבות התפרצות נגיף הקורונה, יום הניקיון הלאומי, שהיה מתוכנן ל-24 במארס, נדחה ל-27 באוקטובר. ואולם, מגבלות קורונה עדיין לא מאפשרות לקיים אותו במתכונת המקורית.

המשרד להגנת הסביבה והרשויות החליטו משום כך לבצע חלק מפעילויות יום הניקיון במועד זה, ולהתמקד בקידום השמירה על הניקיון במרחב הציבורי גם לאורך כל שנת הלימודים תשפ"א במגוון קהלים: תלמידי בתי הספר, חניכי תנועות הנוער והציבור הרחב וקהילות קטנות. המשרד להגנת הסביבה העביר לצורך כך תמיכה של 10.3 מיליון שקל ל-190 רשויות מקומיות בכל רחבי ישראל, לשם ביצוע פעולות ייחודיות אלה, כולל הסברה.

 

שומרים על סביבה נקיה/דוברות המשרד להגנת הסביבה

מצורפות דוגמאות לרשויות שתוקצבו בנושא:

צפת תוקצבה ב-61,143 ש"ח, עכו ב-48,000 ש"ח, עפולה ב-87,000 ש"ח, נוף הגליל ב-80,000 ש"ח ומטה אשר ב-61,310 ש"ח וכפי שציינו: נהריה לא תוקצבה כלל.

הניקיון במרחב הציבורי מתייחס לרחוב מתחת לבית, לגן הציבורי, לגן המשחקים, לפארקים, לשולי הדרכים ולשטחים הטבעיים: יערות, שמורות הטבע, חופי הים וגדות הנחלים. בבתי הספר היסודיים ובתנועות הנוער ובפעילויות מול הציבור הרחב יבוצעו פעולות חינוכיות, כמו רכישת ידע בנושא, למידת ערך הנתינה וביצוע יוזמות של התארגנות למבצעי ניקיון למען השמירה על הסביבה.

בין מטרות הפעילות: עידוד מעורבות חברתית של ילדים, נוער ומבוגרים לנתינה לסביבה בסימן איכות וניקיון הסביבה, יציאה של תלמידים, חניכי תנועות הנוער וציבור רחב לביצוע פעולות שונות הקשורות לניקיון ולטיפוח הסביבה והרחבה של השיח החינוכי והתרבותי, שיאפשר לכל הקהלים להתנסות ביישום ערכי השמירה על הסביבה, בדגש על מעורבות חברתית ואחריות סביבתית.

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל: "השמירה על הניקיון ברשות הרבים היא חובה של כולנו, אזרחי מדינת ישראל. לטבע ולסביבה יש תפקיד מרכזי וחשוב לרווחת האדם בימים של שגרה וגם בימים מאתגרים אלה של מגפת הקורונה. אמנם 'יום הניקיון' במתכונת החגיגית שלו לא יוכל להתקיים השנה כמתוכנן, אבל אנחנו והרשויות המקומיות רואים בפעילויות החינוכיות הזדמנות של הציבור כולו לקחת חלק ולהקנות ערכים של כבוד לסביבה. כך כולנו נשנה הרגלים ונשפר באופן מיידי את איכות החיים של כולנו"

תגובת המשרד להגנת הסביבה

פנינו למשרד להגנת הסביבה בשאלה: "מה הסיבה שנהריה אינה שותפה למבצע?" תשובת המשרד: "נהריה איננה מופיעה ברשימה, מפני שלא הגישה בקשה לקבלת תמיכה במסגרת הקול הקורא של יום הניקיון".

מעיריית נהריה טרם נמסרה תגובה לשאלותינו.

 

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי ובחדשות נהריה

כבר הורדתם את האפליקציה החדשה של חדשות נהריה?

לחצו על הלינק והורידו אותה עכשיו בחינם:

לינק הורדה למערכת אנדרואיד – לחצו כאן!

לינק הורדה מחנות אפל – לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות