fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הירוקים נגד חסימת מערת אכזיב

מערת אכזיב נחסמה בסלעים, והארגונים הירוקים יוצאים למאבק. יאיר ים (פוצקר), הבעלים של מרכז הצלילה בנהריה: "זו חוכמת חלם. הפתרון של הסלעים הוא זמני בלבד, שאף יכול לגרום לסכנה ממשית אחרת"
מערת אכזיב נחסמה עם אבנים
מערת אכזיב נחסמה עם אבנים (צילום: Joejoe Coh)
מערת אכזיב נחסמה עם אבנים
מערת אכזיב נחסמה עם אבנים (צילום: Joejoe Coh)

חסימתה בסלעים של מערת אכזיב, הידועה בכינויה "מערת המוות" העלתה את חמתם של ארגוני הסביבה ושל מרכז הצלילה פוצקר בנהריה. עוד לפני כחודש פנה יאיר ים (פוצקר) לרשות הטבע והגנים במכתב רשמי והציע להם חלופה אחרת לסלעים הטבעיים, בהם נחסמה המערה. לטענת פוצקר, חסימת המערה תמיט אסון על בעלי החיים הימיים ועל הצמחייה הימית.

פוצקר: "לדעתי, זו חוכמת חלם. לפני חודש הוצאתי מכתב לרשות הטבע והגנים. הבהרנו שיש דרך יותר הגיונית וגם יותר זולה. הם החליטו ללכת על הדרך הכי קלה והכי פחות ריאלית מבחינת השקפת עולמם. הם אמורים לשמור על הטבע ולא לחסום ולהרוס את הטבע, הם עשו שם נזק לבעלי חיים. זה בית גידול ואתר צלילה יפהפה. הפתרון של הסלעים הוא זמני בלבד, שאף יכול לגרום לסכנה ממשית אחרת.

"יש לנו קבלן לעבודות ימיות שהציע לעשות סורגים בצורה נכונה. גם האבנים האלה לא יחזיקו הרבה. הים יימצא דרך לחצוב מסביב וזה יהיה יותר מסוכן או שהמים יעיפו את מה שיש. זה פתרון אולי לשנתיים הקרובות. זה רק עניין של זמן. אני מנסה להוביל מהלך ויש איתי עוד אנשים בעלי השפעה ועניין. כתבתי לרשות הטבע והגנים שאני מבקש התייחסות. אני אעשה את כל מה שאני יכול גם אם נצטרך להגיע לבית משפט. אני מוציא לשם צלילות מאז שהמקום קיים. הוא מוגדר בספרות הצלילה העולמית כאתר צלילה יפהפה. אני מעריך שגם גופים העוסקים בצלילה בארץ יצטרפו למאבק. חשוב לציין שכואב לנו על כל מקרה של פגיעה בחיי אדם. המטרה שלנו שהאתר יהיה בטוח, ולא דרך התנהלות הזאת".

רשות הטבע והגנים מסרה בתגובה: "עקב מקרים רבים של טביעה למוות במערה הוחלט לבצע חסימה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות