fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"היום הזה עצוב לי באופן אישי"

חבר הכנסת שכיב שנאן מצטער שאינו יוכל לשרת בכנסת 2013 את בוחריו וכך כתב: "זו עצבות שמקורה באובדן הזכות להמשיך לשרת את עדתי עמי ומדינתי"

חבר הכנסת שכיב שנאן מהכפר חורפיש הספיק לכהן כחבר כנסת בדיוק 11 חודשים. בפברואר אשתקד הושבע לחבר כנסת במקומות של ח"כ מתן וילנאי שמונה לשגריר ישראל בסין.  שנאן פרש ממפלגת העבודה לשם כך וחבר למפלגתו של אהוד ברק- מפלגת העצמאות שבסופו של דבר לא התמודדה בבחירות לכנסת 2013.

שנאן פרסם היום בפייסבוק כי עבורו זה גם יום עצוב. וכך כתב: "היום הזה עצוב לי באופן אישי עצבות שמקורה באובדן הזכות להמשיך לשרת את עדתי עמי ומדינתי. עם כל הכאב מתחייב אני להמשיך אתכם ומקווה ומתפלל כי אקבל בעתיד את הזכות לחזור. 'נסתרות הן דרכי האל', מה שבטוח אוהב אותכם ואתם יקרים לי ח"כ שכיב שנאן".

שנאן קיבל תגובות חמות ותומכות. הוא  בן 52 אב לחמישה, נולד וגדל בחורפיש. בשירותו הצבאי היה לוחם בגדוד חרב וסיירת 244. למד לימודי תואר ראשון במזרחנות, לימודים כלליים ולימודי קדם במשפטים באוניברסיטת תל אביב. בתום לימודיו חזר לכפרו ושימש בין השנים 1989 – 1995 כמורה, רכז החטיבה העליונה וממלא מקום מנהל בית הספר התיכון העל יסודי השש שנתי בחורפיש.

בשנת 2006 התמודד שנאן לרשימת מועמדי מפלגת העבודה לכנסת ה-17 ונבחר למקום העשרים במשבצת המשוריינת לנציג העדה הדרוזית. עם פרישתו של אפרים סנה מהמפלגה והתפטרותו מן הכנסת – נכנס שנאן לכנסת במקומו, כיהן כחבר בוועדת החינוך, התרבות והספורט.
בבחירות לכנסת ה-18 הוצב במקום ה-16 ברשימת העבודה לכנסת אך לא נכנס. כעת עם הצטרפותו למפלגת העצמאות יושבע בפעם השנייה. בראיון לצפון- 1 לפני כשנה הסביר את עמדתו.

"ההחלטה שלי להצטרף לעצמאות הייתה ערכית, מוסרית. אני נמנה היום על חברי סיעת עצמאות. זו הפעם הראשונה בהיסטוריה שמועמד הבא בתור הוא כזה בשתי מפלגות. ברגע שהוחלט כי מתפנה מקום בסיעת העצמאות החלטתי. אני לא מתכוון לגנוב מנדט ולעבור אתו למפלגה אחרת.
"אני חש שיש לי החובה והזכות להיכנס ולהשפיע. מעניין אותי בעיקר תחומי החינוך והרווחה, ושם אני מתכוון לפעול במרץ. כוונתי לפעול גם באופן כללי וגם עבור המגזר אותו אני מייצג. אני מתכוון לפעול קידום הקיום המשותף שלנו כאן בארץ ובגליל בפרט, ולעשות הכל לקרב את הדרוזים בכל התחומים למדינה שלנו".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות