fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האלוף יאיר גולן: "לא ידוע לנו על מנהרות התקפיות מלבנון"

ראשי פורום קו עימות נפגשו היום עם אלוף פיקוד צפון יאיר גולן שעדכן על המצב הבטחוני בצפון. ראשי הרשויות מתכוונים להיאבק בקיצוץ בתקציב אבטחת היישובים ורכזי הביטחון בצפון. ראש מועצת כפר ורדים סיון יחיאלי: "אסור לנו להיות שאננים"
אלוף פיקוד צפון יאיר גולן (צילום: דובר צה"ל)
אלוף פיקוד צפון יאיר גולן (צילום: דובר צה"ל)

פורום ישובי קו העימות נפגש היום (ראשון) עם האלוף פיקוד צפון יאיר גולן, אלוף פיקוד הצפון. הפגישה התקיימה לצורך הפקת לקחים ראשוניים ממבצע "צוק איתן", עדכון ראשי הרשויות במבצע הביטחוני והתייחסות לפרסומים האחרונים בתקשורת בנושא מנהרות בגבול הצפוני.

האלוף גולן סקר בפני ראשי הישובים את האיומים הבטחוניים בגבול הצפוני והדגיש כי למרות שאיום המנהרות אינו האיום האסטרטגי העיקרי בגבול הצפוני, צה"ל נערך להתמודד גם מול תרחיש זה. האלוף הדגיש כי בעת הזאת לא ידוע על מנהרות התקפיות מכיוון לבנון וסקר בהרחבה את האיום הרקטי. בהמשך סקר תת אלוף דדי שמחי, רמ"ט פיקוד העורף, את הלקחים הנלמדים ממבצע "צוק איתן" וכיצד אלו ייושמו גם במקרה של לחימה בצפון.

בתום הפגישה החליטו ראשי הפורום על פניה משותפת לשר הבטחון בדרישה לבטול מיידי של ההחלטות הנוגעות לקיצוץ בתקציבי אבטחת הישובים, קיצוץ בתקני רכזי-ביטחון ישוביים וכיתות כוננות, והקצאת תקציבים ייעודית להתמגנות בישובים הסמוכים לגבול.

סיון יחיאלי, יו"ר פורום קו העימות וראש מועצת כפר ורדים: "תושבי הצפון ערים לאיומים הביטחוניים הניבטים אליהם מעבר לגבול. ממשלת ישראל חייבת לתת את הדעת גם על החזית הצפונית והאיומים הבטחוניים שהיא מציבה, ולמרות שמונה שנות השקט – אסור לנו להיות שאננים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות