fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גזר הדין ניתן באיחור של שבע שנים

תושב כרמיאל, בן 50, בעל עבר פלילי עשיר, הועמד לדין בשנת 2013 ורק לאחרונה נקבע גזר דינו, אחרי סאגה מוזרה של אירועים
עוד לירן אוחיון צילום פרטי

גזר הדין ניתן באיחור של שבע שנים

תושב כרמיאל, בן 50, בעל עבר פלילי עשיר, הועמד לדין בשנת 2013 לאחר שנתפס נוהג כשרישיונו לא בתוקף מאז 2002. תחילה ניסה להתחמק באמתלות שונות ואף יוחס לו בכתב האישום עבירות של זיוף רישיון הנהיגה וכן נהיגה בזמן פסילה. כל זאת כשלחובתו מאסר מותנה בן ארבעה חודשים, חב הפעלה, לאחר שלא הופעל כנגדו במקרה אחר.

שנתיים לאחר מכן, ב-2015 לאחר דיונים רבים, המליץ בית המשפט לצדדים להגיע להסדר. הושג ונחתם הסדר טיעון ולפיו ירצה הנאשם ארבעה חודשים בלבד, כלומר גובה המאסר התלוי ועומד, אך יומר לעבודות שירות, במידה וימצא מתאים על ידי הממונה.

לצורך כך נשלח הנאשם לממונה על עבודות השירות  בעיר טבריה, לבדיקת התאמתו וכאן המקרה התחיל רק להסתבך.

הנאשם לא התייצב בתאריך שנקבע סנגורו ביקש הזדמנות נוספת ובית המשפט נעתר. אלא שהמוזר הוא שהנאשם לא התייצב שמונה פעמים. כשמהפעם השנייה המדינה מבקשת לשלוח אותו למאסר והסנגור מתנגד.

הנאשם לא התייצב שמונה פעמים לדין

בדיונים שהתקיימו בעניין זה בפני  כבוד השופט יעקב בכר בבית המשפט השלום בעכו, טען סנגורו עו"ד לירן אוחיון: "ההסדר הושג לאחר עמל רב, ולאור כשלים רבים שהוצגו בפני בית המשפט. חברי בתביעה השכילו לתת הסכמתם ולא בחלל ריק, ולפיה העונש הראוי הוא על דרך של עבודות שירות. האם בשלב הזה,

לאור אי התייצבות שמגובה באישורים רפואיים נשליך את הנאשם מאחורי סורג ובריח. מה נרוויח מכך כחברה? עוד אסיר?, עוד אחד שייטמע בעולם העברייני?"

השופט בכר, קיבל את עמדת הסנגור וביכר לתת לנאשם הזדמנות אחר הזדמנות, גם כשלא התייצב וזאת ללא סיבה ברורה, בפני הממונה, כשהסנגור מתרץ זאת במצב כלכלי עגום והצורך שלו להתנייד באוטובוסים עד לטבריה, הצורך להתייצב בשעה מוקדמת בפני הממונה כשהתחבורה הציבורית לא מביאה אותו בזמן או פשוט כי לא היה לו כסף לאוטובוס.

בכך לא הסתיימה השתלשלות המקרים המוזרה בעניין גזר הדין

כשהנאשם התייצב בפני הממונה בהזדמנות התשיעית, זה קבע שהנאשם אינו מתאים לבצע עבודות שירות מפאת מצבו הרפואי וכן כי אין מקום מתאים עבורו.

עו"ד אוחיון לא אמר נואש וטען בלהט בדבר החובה של הממונה לעשות את עבודתו ולמצוא לו מקום: "הממונה לא מחליט מי מתאים ומי לא ומי יבצע עבודות שירות ומי לא. זה תפקידו של בית המשפט".

אלא שאז החלה תקופת הקורונה, היה צורך בהתייצבות מחודשת של הנאשם לבדיקות תקופתיות והשמתו מחדש, ובכן הנאשם גם הפעם  לא התייצב בתאריך שנקבע.

הפעם הסביר הסנגור "מדובר בכוח על טבעי ששיבש לא רק את ההתייצבות בפני הממונה אלא את כל המדינה". כשבסופו של דבר ניתן תאריך התייצבות מטעם הממונה לתחילת עבודות השירות, זה נקבע לתחילת ספטמבר 2020, כלומר בחלוף שבע שנים אחרי קרות המקרה.

השופט אמר בסיום הדיון: "אני לא מאמין שאני נותן את גזר הדין בתיק הזה".

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי וחדשות נהריה!

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות