fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

השביתה ברשויות המקומיות בוטלה

"אני מבקש לברך את שר האוצר שבפגישה עימי לפני שבועיים הבטיח כי לא יפגע בפריפריה", כתב בוחבוט בדף הפייסבוק
חיבים לגלות אומץ. שלמה בוחבוט (צילום: אדריאן הרבשטיין)
חיבים לגלות אומץ. שלמה בוחבוט (צילום: אדריאן הרבשטיין)

עדכון (21:50)  מחר לא תתקיים שביתה הרשויות המקומיות כפי שצפה מרכז השלטון המקומי. יו"ר השלטון המקומי שלמה בוחבוט הודיע כי תקציבי הרשויות המקומיות המיועדים לפריפריה לא נפגעו והקיצוצים שהיו משיתים על האזרח העובד גזירות קשות כגון: עלייה בתשלומי הורים לבתי ספר, עלייה בדמי החוגים, עלייה דרמטית בארנונה בוטלו.

"אני מברך את הערים האיתנות על הסולידריות עם ערי הפריפריה ועל הנכונות להעניק מתקציביהן. ראשי ערים הם מנהיגים שנקראים לדגל. העובדה שחרף הקשיים הכלכליים ראשי ערים מצליחים לנהל תקציב למופת ואף להלוות כסף לממשלה, זו תעודת כבוד לשלטון המקומי. אני מבקש לברך את שר האוצר שבפגישה עימי לפני שבועיים הבטיח כי לא יפגע בפריפריה ועמד בהבטחתו", כך כתב הערב בוחבוט בדף הפייסבוק

מחר צפויה להתקיים שביתה ברשויות המקומיות עליה הכריז יו"ר השלטון המקומי שלמה בוחבוט וראש עיריית מעלות תרשיחא. השלטון המקומי הודיע כי תינתן עד מחר (שני) ארכה למשרד האוצר לנהל מו"מ אינטנסיבי ורציף.  במידה ועד מחר לא תוסכם מסגרת התקציב ישבית מרכז השלטון המקומי את כל הרשויות בכל רחבי מדינת ישראל.

שלמה בוחבוט
מאבק בלתי מתפשר. בוחבוט (צילום: אדריאן הרבשטיין)

ביום רביעי נערך כנס חירום של מטה המאבק במרכז השלטון המקומי על תקציב הרשויות  המקומיות לשנת 2013.  בכנס החירום השתתפו ראשי ערים ומועצות יהודים, נוצרים וערבים כאחד, מכל רחבי הארץ, לדון בגזירות התקציב.

יו"ר מטה המאבק, איציק רוכברגר: "המדינה חייבת לקחת אחריות על הגירעון הענק ואני קורא להעמיד לדין את שר האוצר הקודם, יובל שטייניץ, על רשלנות במילוי תפקידו. בשיחות החוזרות ונשנות מול משרד האוצר הבטיחו לנו הבטחות שווא. האוצר מביא לקריסתן של הרשויות המקומיות ולכן נפתח בשביתה בלתי מוגבלת. אם צריך, גם התושבים יצאו לרחובות, זהו תקציב לא אנושי"

בוחבוט: "זהו ריטואל החוזר על עצמו, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הבטיח כי מענקי האיזון לא ייפגעו והיקפם יישמר על 2.8 מיליארד שקלים ולמרות הבטחתו זו משרד האוצר החליט לקצץ 400 מיליון שקלים וכאילו קיצוץ זה אינו גזירה נוראה בפני עצמה, הרי שפקידי האוצר הגדילו לעשות וקיצצו  עוד 280 מיליון שקלים במענקי הפיתוח לרשויות הפריפריה. כידוע, תקציב הוא משחק סכום אפס. כשמקצצים בצד אחד צריך לאזן מצד אחר בצורת מיסוי עקיף לכל דבר ועניין ולפיכך הפגיעה הזו היא פגיעה ישירה ב-8.5 מיליון תושבים במדינת ישראל שיצטרכו לשלם ארנונה יותר גבוהה, פחות שירותי חינוך וכו'".

בכוונת משרד האוצר לבצע קיצוץ דיפרנציאלי תוך הסטת תקציבים בין הרשויות הגדולות לקטנות זאת מבלי לתאם זאת ומבלי לקבוע מהו סל השירותים לתושבים ומהיכן לקצץ. כמו כן, האוצר מנסה לקדם בחוק ההסדרים עוד רפורמה בנושא תאגידי המים, כאשר הרפורמה האחרונה שהוביל נכשלה במבחן המציאות כישלון חרוץ והביאה לעלייה דרסטית במחירי המים בשנים האחרונות.

בוחבוט סיכם: "המדינה רוצה 400 מיליון שקלים מהרשויות החזקות שיוחזרו להם בתוך 10 שנים ללא ריבית. אני מתנגד למהלך זה בכל תוקף משום שהממשלה לא יודעת לעמוד בהבטחותיה. ניתן לשתף פעולה עם הליך זה רק אם הממשלה תבטיח שלא יהיה קיצוץ בחינוך ובתקציבי האיזון והפיתוח ובנוסף אנו דורשים לבטל את תאגידי המים ולהחזיר את ניהול משק המים לרשויות המקומיות או לחלופין להקים אשכול אזורי בו יהיה תאגיד אחד האמון על תחום המים, וועדת ניסן ריכזה את המענה בנושא זה.

"השלטון המקומי לא ייתן ידו לקיצוץ הבלתי סביר של תקציבי הקיום ודמי הפיתוח, ולא יאפשר את הפגיעה החמורה בתנאי החיים הבסיסיים של התושבים כאמצעי לסגירת הגרעון שהממשלה יצרה. ניסיונותיו של האוצר לפלג ולסכסך בין הרשויות הגדולות לקטנות לא יועילו, אנו מאוחדים בעמדתנו, זכותם של כל תושבי המדינה לקבל מן המדינה תיקצוב לשירותים ממלכתיים בנושאי חינוך ורווחה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות