fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית ג'אן – עיר במצור: 48 שעות ללא מים וחשמל

תושב הכפר סאלח סעד: "מיום חמישי הכפר נתון במצור. גובה השלג הגיע לכדי מטר וחצי. מזה 48 שעות גם אין מים זורמים, הם קפאו בצינורות"
חצר בית מושלגת בבית ג'אן (צילום: עצמי)
חצר בית מושלגת בבית ג'אן (צילום: עצמי)

מאז החלה הסערה ברחבי הארץ בכלל בצפון בפרט, אנחנו שומעים בכל אמצעי התקשורת על יישובים רבים המנותקים שעות רבות ואף ימים מזרם החשמל.

ללא סיבה, שמו של היישוב הדרוזי בית ג'אן לא נשמע. 11 אלף תושבים נתונים במצור מאז יום חמישי בשעות אחר הצהריים.

סאלח סעד, יו"ר ההסתדרות בעבר ומועמד לכנסת, תושב הכפר מסביר בראיון לאתר בלינקר: "מיום חמישי הכפר נתון במצור. גובה השלג הגיע לכדי מטר וחצי. מזה 48 שעות גם אין מים זורמים, הם קפאו בצינורות".

כוחות הביטחון וההצלה בפעולה בשלג (צילום: משטרת ישראל)
כוחות הביטחון וההצלה בפעולה בשלג (צילום: משטרת ישראל)

דיווחתם לגורמים הרלוונטים?
"בוודאי, ברגע שזה קרה, לכל מי שצריך, פיקוד העורף, משטרה חברת חשמל. זה לא ממש עזר לנו. רק בשעה 16:00 היום החל החשמל לחזור לכפר. כעת יש לנו, אבל אנחנו נצורים לחלוטין. מכאן אני רואה כרגע שהגיעו מפלסות של מע"צ. הן יפתחו את צירי הגישה ליישוב אבל בתוך הכפר ייקח עוד כמה ימים עד שיוכלו לפנות את השלג. הגישה תאפשר לרכבי חירום בלבד לעבור, שלא יהיה מצב כפי שקרה היום שיולדת פונתה לאחר 7 שעות של צירי לידה. המצב בבית ג'אן בהחלט חמור ואני קורא מכאן לכל מי שקורא ושומע לעשות משהו. אנחנו לא אזרחים סוג ב', איך ייתכן ש11 אלף תושבים וגם אורחים בצימרים נתונים במצור ואף אחד לא מדווח?"

גם המבקרים בבית ג'אן סובלים מנזקי מזג האוויר. משפחת חסון מתל אביב, האב רונן האם ליאת הבן שי והבת הדר, הגיעו ביום חמישי לבית ג'אן להתארח באחד הצימרים. הם הזמינו חדר ללילה אחד ומאז הם נצורים במקום תחת התנאים. רק לפני זמן קצר הובאו להם מים לשתייה שהוכנו מהפשרת שלגים.

האב רונן מספר, כי הם מנסים להסתדר עם מה שיש, והדאגה העיקרית שלהם נתונה לתרופה שעל האם ליאת ליטול ולמרות שהרוקח במקום רצה לספק לא הייתה לו אפשרות לפתוח את בית המרקחת שכן שער החנות מופעל על חשמל.

חצר בית מושלגת בבית ג'אן (צילום: עצמי)
חצר בית מושלגת בבית ג'אן (צילום: עצמי)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות