fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בוחבוט: "בגליל נבנות מנהרות כלכליות וחברתיות"

ראש עיריית מעלות-תרשיחא ערך השבוע כנס במכללת הגליל המערבי בהשתתפות ראשי רשויות ואישי ציבור. המטרה: הקמת תנועה ציבורית שתפעל למען הגליל המערבי
"אם לא יילכו לשינוי תהיה פה קטסטרופה". בוחבוט בכנס צילום: תאיר פז
"אם לא יילכו לשינוי תהיה פה קטסטרופה". בוחבוט בכנס צילום: תאיר פז
"אם לא יילכו לשינוי תהיה פה קטסטרופה". בוחבוט בכנס צילום: תאיר פז
"אם לא יילכו לשינוי תהיה פה קטסטרופה". בוחבוט בכנס צילום: תאיר פז

אחרי שהיה חבר כנסת, הוביל מאבקים מתוקשרים, עמד בראש פורום קו העימות ובראשות מרכז השלטון המקומי, מפנה שלמה בוחבוט את זמנו ואת מרצו למאבק הבא: המאבק על הגליל. בוחבוט: "אני חושב שהדרום היום עבר טלטלה חזקה עם המצב הביטחוני. ראשי רשויות ואישי ציבור נתפסו לא מוכנים ונאלצו להתאגד על מנת לזכות למיגון ולהכרה ממשלתית. גם פה בגליל נבנות מנהרות, אמנם לא ביטחוניות, אך אלו הן מנהרות כלכליות וחברתיות, אשר מאיימות למוטט את הכלכלה והתיירות בסביבה, ואני אומר לא עוד".

לדבריו של בוחבוט, עד היום לא הייתה מנהיגות אמיתית ומאוחדת שתוביל את הגליל המערבי להישגים ושגשוג. ראשי רשויות, מנהלי בתי חולים, ראשי אקדמיה ואנשי ציבור נלחמו איש~איש בזירתו הפרטית על מנת להשיג תקציבים והכרה מהממשלה. עקב כך, זיהה בוחבוט את הצורך לאגד את כל ראשי הציבור האלה יחדיו, על מנת להקים תנועה ציבורית חדשה שתצליח להביא לשינוי משמעותי ולבשורה מרגשת עבור הגליל.

ביום רביעי נפגשו במכללת הגליל המערבי אישי ציבור, חברי כנסת ובעלי תפקידים. היו שם: ח"כ רינה פרנקל מנהריה, ח"כ דוד אזולאי מעכו, ראש מועצת מטה אשר, יורם ישראלי, ראש מועצת שלומי, גבי נעמן, סגן ראש עיריית עכו, זאב נוימן, יו"ר ההסתדרות במרחב גליל מערבי, אשר שמואלי, יו"ר נעמ"ת בגליל מערבי, עופרה כהן~אלקיים, מנכ"ל מכללת גליל מערבי, ירון רייז, יו"ר המכללה, עיבל גלעדי ועוד.

מתוך דבריו של בוחבוט במהלך הכנס: "לא מתקבל על הדעת שאין נציגות ראויה לצפון בממשלה. מלבד חברי כנסת בודדים, אין שר שמייצג את הגליל. אני קורא מכאן לכל הנוכחים -בואו נאחד כוחות ונצא עם בשורה עבור הגליל. אם לא יילכו לשינוי תהיה פה קטסטרופה. אין חלוקה צודקת, ולמה? כי אין קול זעקה! למה באריאל יכולה לקום אוניברסיטה ובעכו לא?".

במהלך הכנס דנו הנוכחים בתחומים שונים הנוגעים לאיכות החיים בגליל, בהם תחבורה, דיור, חינוך, שירותי בריאות, כלכלה ותעסוקה ובדרכים אופרטיביות להשגת מטרות אלו והוחלט להקים תנועה ציבורית, שתדאג להשגת האינטרסים של הגליל המערבי. בנוסף, דיבר בוחבוט על הצורך בחיזוק הקשר בין הגליל המערבי למזרחי, מבחינה תחבורתית, תיירותית וכלכלית. את הכנס הנחה רועי אלרום, סמנכ"ל פרויקטים ואסטרטגיה בעיריית מעלות.

בוחבוט: "הפורום הזה רוצה לעבוד עם הממשלה. יש לנו תוכנית מפורטת לפיתוח הצפון שנבנתה במשך מספר שנים. המטרה שלנו היא לעבוד מול משרדי הממשלה, שתקבל החלטות כמו בקו העימות. אם הגענו לזה, הגענו להישג".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות