fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בגלל העומס: אחיות בקופת החולים כללית הוכשרו באשפוז ביתי

אחיות קופת חולים כללית במחוז חיפה וגליל מערבי, השתלמו בקורס בו הוכשרו בניהול הטיפול בחולה המאושפז בביתו.
סיום קורס לאחיות על טיפול בחולה המאושפז בביתו | צילום: דוברות כללית
סיום קורס לאחיות על טיפול בחולה המאושפז בביתו | צילום: דוברות כללית

המגמה ברפואה המודרנית מדגישה את היתרון במתן טיפול בקהילה וצמצום האשפוז בבית חולים, ככל שניתן רפואית, בשל החשש לחשיפה לזיהומים צולבים וכיום גם לקורונה, כמו גם הנזק הרגשי והקוגניטיבי שבהתנקות מסביבת החיים הטבעית- בוודאי בגיל השלישי.

יתרון נוסף הוא, פינוי מחלקות בתי החולים העמוסות לטיפול במצבים שבהם תנאי בית חולים אכן נדרשים. במקרים רבים מתאפשרת בדרך זו המשך שהייה בבית במקום אשפוז, לעיתים למשך חודשים ושנים במסגרת מוסדית ולחולים סופניים לסיים את חייהם במסגרת הוספיס בית.

כחלק ממגמה זו, מרחיבה כללית את מערך אשפוזי הבית שהיא מציעה ולשם כך נערך ל-30 אחיות ממרפאות הקהילה העובדות ביחידה להמשך טיפול אשר מופקדת על אישפוזי בית והוספיס בית, קורס שכלל שמונה מפגשים, סך הכל ארבעים שעות.

 

סיום קורס לאחיות על טיפול בחולה המאושפז בביתו | צילום: דוברות כללית
סיום קורס לאחיות על טיפול בחולה המאושפז בביתו | צילום: דוברות כללית

יהל ח'טיב, מנהלת סיעוד ביחידה להמשך טיפול ורכזת פצעים וסטומה במחוז, ריכזה את הקורס, בליווי של מירי בלאופלד רכזת פיתוח מקצועי בסיעוד במחוז חיפה וגליל מערבי בכללית.

את הקורס פתח ד"ר מוסא זובידאת, מנהל רפואי היחדה להמשך טיפול במחוז בברכות ובהרצאה בנושא ניהול הטיפול בחולים מורכבים באשפוז בית: מגמות בעולם, נתונים ותחזיות של תחלואה כרונית בישראל, קבוצות סיכון לתחלואה כרונית.

הודגש כי אינטראקציות בין הטיפולים השונים עלולות להיות מסוכנות ולהביא לפגיעה בבריאות המטופל, היכרות מיטבית עם כל סוגי הטיפול השונים ותביא למניעת סיבוכים ולשיפור איכות חייו של המטופל ומשפחתו.

רות ברוך, מנהלת הסיעוד במחוז, בירכה את האחים והאחיות במפגש הסיום וציינה את החשיבות הרבה בהכשרת אחיות הקהילה של היחידה להמשך טיפול להקניית כלים למתן טיפול איכותי וכוללני וניהול הטיפול בעזרת טכנולוגיות חדישות. שירות וטיפול מיטבי כזה יביא להקלה על המטופלים ובני משפחותיהם בהתמודדות עם מחלה כרונית קשה ובחלות ללא מרפא.

 

 

 

 

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות