fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אליפז באלוה: "אם אסור לבקר בבית העלמין ביום הזיכרון אעורר מהומות"

אליפז באלוה: "אם אסור לבקר בבית העלמין ביום הזיכרון אעורר מהומות". אביו של נדב באלוה ז"ל מוכן לשבת בכלא אם המדינה לא תאשר לו לעלות לקבר בנו
אסור לבקר בבית העלמין ביום הזיכרון. נדב באלואה צילום באדיבות המשפחה

אליפז באלוה: "אם אסור לבקר בבית העלמין ביום הזיכרון אעורר מהומות"

השנה ייערכו טקסי הזיכרון הממלכתיים לחללי מערכות ישראל ללא קהל. מגבלות הקורונה הובילו לביטול רוב הטקסים.

חמור מכל, נאסר על המשפחות השכולות להגיע לבתי העלמין הצבאיים ולהניח זרי פרחים על קבריהם, מה שגורר איומים מצד משפחות שכולות להפר את ההנחיות ולהיכנס בכוח לבתי העלמין.

משפחת באלואה: "אם אסור לבקר בבית העלמין ביום הזיכרון ניאלץ לשבת בכלא"

"הפעם נעמיד את העם על הרגליים"

אליפז באלוה, אביו של סמל נדב שנפל בקרב מארון א-ראס במהלך מלחמת לבנון השנייה בשנת 2006:  "כשאני קם בבוקר, גם בימי הקורונה, המחשבה הראשונה שלי היא על בני שנפל.

אם אני אאלץ לשבת בכלא בגלל שרציתי ללכת לבית העלמין, זה המחיר שאני אשלם. בשבילי יום הזיכרון חשוב יותר מלקנות אוכל. אטימות מוחלטת לגבי מה שקורה לעם".

באלואה מוסיף: "פניתי לראש העיר כרמיאל שנעשה טקס ערב יום הזיכרון במתכונת מצומצמת, נראה אם הוא ירים את הכפפה. בנוסף אנו משפחות לבנון גם מתכננים פניה לראש הממשלה. הפעם נעמיד את העם על הרגליים".

באלואה מציין: "ניתן היה לחשוב על למצוא פתרונות אחרים, אם ניתן לעשות טקסים בל"ג בעומר במירון, לעשות תפילות במרחב הפתוח ולעשות הפגנות, שזה הדבר הדמוקרטי הראשון במדינת ישראל, אז אפשר למצוא פתרון לעשות טקס להורים או למשפחה המצומצמת, גם אם זה יהיה במשמרות. אז יש פתרונות, הפתרון הקל ביותר שכולם הולכים אליו, זה לבטל".

באלוה מוסיף: "אם זה לא היה יום הזיכרון, שהוא קדוש לכל עם ישראל, הייתי מארגן הליכה על פי החוקים, במרחק של שני מטרים, מאות יצעדו לבית העלמין כהפגנה. אני בטוח שמאות אזרחים, לא רק משפחות שכולות, היו צועדים בבית העלמין. אני יודע מה אומרים החברים של נדב, הם רוצים לבוא.

"יש לנו הנהגה אטומה"

"ההנהגה במדינת ישראל הפכה להיות אטומה כלפי העם. מי שיש לו כוח ומי שמחפש אחר כך את התיק, הוא זה שמדבר או שותק כדי שלא יזרקו אותו הצידה. אטימות מוחלטת כולל ביום היקר הזה, יום הזיכרון. אין מי שמייצג היום את העם בכנסת, אין מי שיצעק את קול הלוחמים".

אליפז באלואה

לשם השוואה: כמה אנשים ישתתפו בהדלקת המדורות בהר מירון השנה?

משיחה עם הרב יוסף שווינגר, מנכ"ל המרכז הארצי למקומות קדושים ושותף להכנת וגיבוש הנהלים, עולה: "נעשה כאן מאמץ גדול לשמר את מסורת ההדלקה. כ-17 עד 20 מדורות יודלקו במרוצת 24 שעות, בכל אחת מהן משתתפים כ-30 אנשים. למניין המשתתפים יש להוסיף את מספרם של אנשי הביטחון במתחם, ואנשי מד"א.

לדבריו: "כל העם מחכה להילולה במשך כל השנה. בימים כתיקונם מגיעים להילולה כחצי מיליון חוגגים. על מנת שלא לעבור על החוק, התקיימו ישיבות בשיתוף משרד הבריאות, משטרת ישראל, משרד הדתות וכל הגורמים הללו לדבריו לא ראו סיבה לבטל".

את החשבון כל אחד מאתנו יכול לעשות ולנסות להבין מדוע אסור ארבעה עד חמישה בני משפחה ליד קבר הבן האהוב שנפל על הגנת המולדת אבל מותר ליד מדורה, בדרך אליה וגם אחריה, שכן החוגגים נותרים בשטח למשך 24 השעות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות