fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זמן שינוי: כששלוש אמניות נפגשות אין גבול ליצירתיות

החיבור בין האמניות, הדס האוזמן אגמון, איילת בראון צור ושרון בריין יצר חיבור מקסים בין מחול, ריקוד וכתיבה
הדס האוזמן אגמון, איילת בראון צור, ושרון בריין

לקראת האביב ובאווירה של התחדשות פגשנו נשים בעלות חוזק פנימים שעשו שינוי בחיים ויצאו לדרך חדשה. אם תשאלו אותן הדרך בהחלט מקדשת את האמצעים

מיזם מקורי של שלוש נשים ממשגב: איך רוקדים סיפור?

החיבור בין שלוש האמניות, הדס האוזמן אגמון, איילת בראון צור ושרון בריין יצר חיבור מקסים בין אמנויות.

הדס האוזמן ואיילת בראון צור מסכמות את הסדנה
הדס האוזמן ואיילת בראון צור מסכמות את הסדנה החדשה

במיזם חדש, שנולד השנה, מצאו שלוש אמניות דרכים חדשות לספר ריקוד, לצייר סיפור, לרקוד ציור. את כל האפשרויות, הן ארזו לסדנה נשית שבה כל אחת מהמשתתפות מבטאת את עצמה בסוגי האמנות השונים.

הדס האוזמן אגמון היא כוריאוגרפית, רקדנית, בובנאית ומורה למחול המתגוררת בישוב שכניה. בארגז הכלים שלה תואר ראשון ושני מטעם האקדמיה למוסיקה ומחול על שם רובין בירושלים, וברזומה שלה שנים של יצירה, הופעות והנחייה.

איילת בראון צור מקורנית, היא אמנית בין תחומית, ציירת אקוורל המגלה את מסתרי המשי דרך ציור על בד וצעיפי משי, יוצרת וכותבת בתחומי אמנות מגוונים, מציגה ומשתתפת בתערוכות. לבראון צור תארים מתקדמים בתחומי חינוך, אמנות וטכנולוגיה, היא מחלקת את עבודתה בין ניהול פרויקטים ליצירה אמנותית. כמנחה היא משלבת הדרכה לאוכלוסיות מיוחדות, כמו חולים נוירולוגים, אונקולוגים ובעלי צרכים מיוחדים.

שרון בריין משכניה, ידעה תמיד שהיא משוררת, אבל עבדה כקניינית בחברה גדולה. אחרי שנים שבהן כתבה רק בשעות הפנאי, יצאה לפני שש שנים לעצמאות, סיימה לימודי קופירייטינג בהצטיינות ועובדת כיום ככותבת שיווקית, וכמנחת סדנאות כתיבה לקהלים מגוונים ובהם קבוצות של אנשים עם צרכים מיוחדים.

החיבור בין האמניות נולד, מתוך רצון משותף להרחיב את יריעת היצירה, לפגוש אמנות מסוג חדש, וליצור סדנאות אמנות שיפתחו דרכי ביטוי חדשות לנשים המשתתפות.

איך נולדת סדנה שמשלבת בין אמנויות?

הדס האוזמן: "הפעם הראשונה בה התקיימו סדנאות המחברות בין האמנויות הייתה בפרויקט "נשים יוצרות" במשגב. במסגרת הפרויקט התקיימו סדנאות מחול וכתיבה, וסדנאות מחול וציור. הנשים המשתתפות הגיעו לטעום מהסדנאות הייחודיות ויצאו מהן עם טעם של עוד.

לפני המפגש, עוד לא היה ברור למשתתפות איך הכול מתחבר, איך אפשר לשלב בין שתי צורות ביטוי שונות כמו מחול וציור, או מחול וכתיבה. כשהמפגש התחיל, והסיפורים נכתבו ולאחר מכן הפכו לריקודים, כשהמכחולים ציירו על הדף את תחושת הריקוד, כבר לא היה צריך להבין שום דבר. הלבבות נפתחו והנשים המשתתפות זרמו ליצירה מרגשת".

אחרי הסדנאות, נולד הרעיון לייצר חיבור חדש שעוד לא היה כמותו – חיבור בין שלוש אמנויות, הן ביצירה משותפת והן בסדנאות. שלושת האמניות ישבו ותכננו מגוון של חיבורים בין המחול, הציור והכתיבה, ומגוון של תרגילים מעודדי יצירה.

מה מרגישים בסדנאות המשותפות?

איילת בראון צור: "השילוב בין האמנויות השונות ובין צורות הביטוי, בלי שיפוטיות ובמרחב נעים מאפשר ביטוי אישי וקבוצתי. כל אחת מהמשתתפות מבטאת את הסיפור שלה ובמעגל היצירה המשותפת נוצר חיבור נשי".

מה עוד צופן החיבור בין האמנויות?

שרון בריין: "מעיין היצירה ממשיך ונובע. בתוך החיבור בין המחול, הכתיבה והציור, נוצרים עוד ועוד רעיונות. בין השאר אנחנו מתכננות יצירה אמנותית משותפת המתעדת שילוב שירה, מחול ובד. בתחום הסדנאות, מתוכננות סדנאות נוספות גם לקהלים מיוחדים, כמו גם פרויקטים שאפתניים של יצירה תלוית מקום בהשראת הטבע. כששלוש אמניות יוצרות מתחברות לעשייה משותפת, אין גבול לרעיונות היצירתיים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות