fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התחלות חדשות: ענבר בזק – מאדם פרטי לציבורי

ענבר בזק: "השנה הזו הייתה עבורי השנה בה הפכתי מאדם פרטי ואנונימי לדמות ציבורית, פתחתי במירוץ שלי לראשות המועצה האזורית משגב והמשכתי כמועמדת לכנסת מטעם סיעת "כחול לבן"
ענבר בזק נואמת בכנס הבריאות צילום פרטי

לקראת האביב ובאווירה של התחדשות פגשנו נשים בעלות חוזק פנימים שעשו שינוי בחיים ויצאו לדרך חדשה. אם תשאלו אותן הדרך בהחלט מקדשת את האמצעים

ענבר בזק מהיישוב יובלים: "השנה הזו הייתה עבורי השנה בה הפכתי מאדם פרטי ואנונימי לדמות ציבורית, פתחתי במירוץ שלי לראשות המועצה האזורית משגב והמשכתי כמועמדת לכנסת מטעם סיעת "כחול לבן".

ענבר בזק מהיישוב יובלים היא דמות מוכרת לרבים מתושבי המועצה האזורית משגב ובזכות פעילותה הציבורית הענפה, היא מוכרת גם לאזרחים ונבחרי ציבור ברמה הארצית.

אחרי שבועות ארוכים של מחשבות והתחבטות החליטה להתמודד.

בזק (44) מהישוב יובלים, נולדה בקיבוץ דן שבגליל העליון. היא נשואה לזיו, בן קיבוץ איילת השחר ואמא למור (12), רז (10) וגיל (7). בצבא שירתה כמדריכת כושר קרבי וכיום, היא בעלת תעודות הדרכה ממכון וינגייט לחדר כושר ולאירובי. בנוסף, היא בוגרת לימודי תואר שני במנהל עסקים ותואר ראשון בתקשורת ופסיכולוגיה.

בזק: "האמת היא שהמילה "צעד" היא קטנה על השינוי שעברתי השנה. אם היו מספרים לי לפני שנה וחצי שככה תראה השנה שלי בחיים לא הייתי מאמינה".

ענבר בזק משגב מתחדשת_צילום עמירם ציונוב
ענבר בזק משגב מתחדשת צילום: עמירם ציונוב

"השנה הפתעתי אפילו את עצמי בצעד הענק שעשיתי, שהיה בו סיכון גדול, מהרבה מאוד בחינות, כלכלית, אישית, משפחתית ובעיקר השינוי האישיותי שעברתי. הרבה יותר מדויק לתאר את המהלך הזה כקפיצת בנג'י ממצוק בגובה 100 מטר לנהר קפוא וסואן.

אני עצמאית כבר 11 שנים. במאי ימלאו 11 לביתי השנייה וגם לעסק שלי, שנולד ביחד אתה. העסק עבר גלגולים ושינויים רבים, אבל הבסיס שלו תמיד היה פיתוח כלכלי ועסקי, ליווי של חברות ועסקים ובשנים האחרונות גם של גופים ציבוריים, בהקמה והצמחה של העסק, פיתוח מוצרים חדשים, איתור שווקים חדשים והגדלת הרווחיות.

במהלך השנים ליוויתי מאות עסקים וראיתי מקרוב כמה קשה לעסקים בישראל לשרוד. 9 מכל 10 עסקים חדשים נסגרים תוך כשנה מפתיחתם. ישראל היא בין המקומות הגרועים בעולם למגזר העסקי. זיהיתי כי החסמים הביורוקרטיים הגבוהים, לצד תשלומי מסים ומקדמות למדינה, גם לעסק חדש שעדיין אינו מרוויח, לצד תנאי אשראי בעייתיים ומוסר תשלומים נמוך, הם הגורמים לרוב העסקים החדשים להסגר.

"לפני ארבע שנים החלטתי לפעול לשינוי והקמתי תנועה חברתית שתעסוק בקידום חקיקה למען העסקים הקטנים והעצמאים, במטרה לשפר את סיכויי ההישרדות של עסקים בישראל. התחלתי להתרוצץ בין משרדי ממשלה ובמסדרונות הכנסת, תוך שאני מקדמת חוקים, מקימה שדולות למען העסקים הקטנים ומגייסת אישי ציבור, אנשי תקשורת וידוענים למען המטרה.

במסגרת הפעילות הזו יצא לי לפגוש ולהכיר חברי כנסת רבים, שחלקם הפכו לחברים. ואז גיליתי שאת הקשרים והחברויות האלו אני יכולה למנף לנושאים רבים אחרים, שאינם קשורים למאבק למען העצמאים.

בין השאר גייסתי את שרת הבריאות לשעבר ח"כ יעל גרמן, למאבק נגד שריפת פסולת בשטחים פתוחים בגליל, פעלתי למען יישובי משגב שייכנסו לרשימת הישובים הזכאים להטבות מס, סייעתי לגייס מיליוני שקלים לפרויקטים של פיתוח כלכלי ותעסוקה באזור כרמיאל ומשגב".

עם האוכל בא התיאבון?

"ככל שהפכתי למעורבת יותר בזירה הציבורית ככה גיליתי כמה סיפוק אני שואבת מהעשייה הזו. למרות שאין בה תגמול כלכלי, ואף הפוך מזה. הרגשתי שאני נמצאת במקום הנכון ביותר עבורי, המקום שמאפשר לי להותיר חותם אמתי על הסביבה בה אני חיה".

ענבר בזק חכ אלעזר שטרן, ענבר בזק, בני גנץ, צילום פרטי
ענבר בזק חכ אלעזר שטרן, ענבר בזק, בני גנץ, צילום פרטי

איך אני מסכמת את המסע שעברת כפוליטיקאית חדשה?

"למדתי לספוג הרבה רעש, צלצולים, התקפות אישיות והכפשות. למדתי להקשיב. לצרכים, לרצונות ולדעות השונות. למדתי שאני הרבה יותר חזקה ממה שחשבתי. ולמדתי שיש לי את המשפחה הכי טובה בעולם שנתנה לי את הכוחות להמשיך בדרך החדשה בה בחרתי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות