fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"הצפון נמצא בפיגור אדיר במדדי הבריאות"

נציגי הפורום האזרחי לקידום הבריאות בגליל השתתפו היום (שלישי) בדיון הפותח של שדולת הבריאות הציבורית של הכנסת, בראשות ח"כ יעל גרמן וח"כ דב חנין.

הנתונים שהוצגו בשדולה הראו כי חסרה השקעה ציבורית גדולה במערכת הבריאות, וכי הצפון נמצא בפיגור אדיר במדדי הבריאות. יושבי ראש השדולה הבטיחו לקיים דיון במסקנות ועדת גרוטו להרחבת שירותי הבריאות בצפון כאשר יפורסמו.

בין הנתונים שהוצגו בדיון עלה כי בצפון מספר מיטות האשפוז והרופאים המועטים, בעוד הנתונים מראים כי חל שיפור בשירותי הבריאות בנגב, הגליל נותר בתחתית הרשימה.

פרופ' דני פילק, מומחה לבריאות, אמר כי במצב כיום 'הפריפריה מסבסדת את המרכז.

נציגי הפורום האזרחי לקידום הבריאות בגליל הציגו את הצורך להבריא את מערכת השיקום הרפואי בגליל, וציינו כדוגמא לבעיה מרכז שיקום הילדים הצפוני ביותר בישראל נמצא ברעננה, וציינו כי מספר מיטות השיקום ומרכזי שיקום יום בגליל נמצא במחסור חמור. כמו כן ציינו כי פערי הבריאות מהן סובלת האוכלוסייה הערבית הם חמורים במיוחד אף ביחס לשאר הפריפריה ודורשים טיפול נפרד.

ד"ר רים יונס, נציגת הפורום האזרחי לקידום הבריאות בגליל ציינה בפני השדולה כי מסקנות ועדת גרוטו להרחבת שירותי הבריאות בצפון צפויים להתפרסם בקרוב וכי על השדולה לעקוב אחר המסקנות ולקדם את מימושן. חנין וגרמן, יושבי ראש השדולה, הבטיחו לקיים דיון בשדולה במסקנות בנוכחות הפרופ' איתמר גרוטו ראש השירותים הציבוריים במשרד הבריאות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות