fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הוועד המינהלי באורט בראודה: עוקבים אחרינו

משבר האמון בבראודה מחריף. יו"ר ההסתדרות במרחב: "המאבק מתמקד בפעולות חד צדדיות שמבצעת ההנהלה ושנוגעות לעובדים"
רינת ארז, צילה גיא יור הוועד, אלעד פופוביץ צילום אלכס הובר (

הסכסוך המתמשך בין עובדי הסגל המינהלי לבין הנהלת המכללה האקדמית בראודה, החל סמוך לכניסתו של המנכ"ל החדש, אחיאב גולן, לתפקידו במאי 2016.

לדברי יו"ר ההסתדרות במרחב, יואב קליין: "המאבק מתמקד בפעולות חד צדדיות שמבצעת ההנהלה ושנוגעות לעובדים".

ביום 3.6.19, ועד הסגל המינהלי פנה במכתב מפורט אל יו"ר חבר הנאמנים, רו"ח דורון כהן, בבקשה לפעול בדחיפות ולטפל בבעיות היסוד של התנהלות הנהלת המכללה מול העובדים, הכוללת הצבת מצלמות בשטחים ציבוריים ובחדרי עבודה, חלקן ללא ידיעת העובדים. בנוסף הוזמנו חוקרים פרטיים, עובדי המכללה נחקרו ע"י מתחזים לאנשי מל"ג, משרות אוישו ללא מכרז או במכרזים תפורים.

יו"ר חבר הנאמנים, דלית שטראובר, דחתה ביום 4.6.19 את בקשת הוועד, תוך הפניית הועד לחזור ולקיים הידברות ישירה עם מנכ"ל המכללה, נשוא תלונת הועד.

ביום 6.6.19, הסתדרות המעו"ף, באמצעות עו"ד יובל ברוק, שלחה למנכ"ל המכללה, אחיאב גולן, מכתב התראה בטרם נקיטה בהליכים משפטיים עקב פגיעה מכוונת בפרטיותם של עובדי המכללה. המכתב מפרט את השימוש הבלתי חוקי במצלמות סתר במכללה, תוך האזנה, הסרטה, בילוש והתחקות אחר העובדים ללא ידיעתם. במכתב דורש הוועד להסיר לאלתר את כל המצלמות, וכן, כל אמצעי מעקב אחר שהוצב ברחבי המכללה.

ביום 10.6 קבע המנכ"ל פגישה עם הוועד אך הוועד נעדר מהפגישה כיון שהתנה הידברות בהסרת כל המצלמות ואמצעי מעקב, וכן דרש להעביר לוועד את סכום החוב אשר סוכם במעמד הממונה על יחסי העבודה בחיפה. במכתב למנכ"ל נכתב: "שלחת לנו מייל המזמין להידברות ואנו מבחינתנו פתחנו התייחסותנו אליך כי אופציית ההידברות הייתה מאז ומעולם האופציה המועדפת עלינו ונשמח לחזור לשולחן הדיונים. שלא להפתעתנו, בחרת להבהיר כי ההידברות הינה ללא תנאים מקדימים. במערכת יחסי עבודה כפי שהנך מכנה להלן, ההתנהלות המצופה והראויה היא כי ההנהלה היא צד אחד של המטבע ואילו נציגות העובדים היא הצד השני. מאחר ואין זה כך, הרי שאין מנוס מלקרוא לילד בשמו וכי המדובר בנקיטת פעולות חד צדדיות. בכל אופן, אנו עומדים על כך שאופציית ההידברות הייתה מאז ומעולם האופציה המועדפת עלינו ונשמח לחזור לשולחן הדיונים".

בתאריך 13.6.2019 פנה הוועד ליו"ר המועצה להשכלה גבוהה, נפתלי בנט, וכן למנכ"ל המל"ג, מתניהו אנגלמן, העתק מהפניה נשלח לנשיא האקדמית בראודה פרופ' אריה מהרשק, בו הוא מתריע על המתרחש במכללה: "מבקשים להביא לידיעתכם כי תהליך נורא קורה באורט בראודה, אווירת טרור ופחד השתלטה על המכללה, בין היתר נוכח התקנת מצלמות נסתרות, והכל כדי לחפות על מעשים לא ראויים, תוך שימוש בחוקרים פרטיים בעילות שווא כאילו מדובר על בדיקת "טוהר הבחינות" כאשר בפועל מדובר במעקב אחרי עובדי המכללה.

רינת ארז, צילה גיא יור הוועד, אלעד פופוביץ צילום אלכס הובר  

"המכללה אשר נהנתה במשך שנים מחופש אקדמי, חופש המחשבה, מאווירת לימודים פורייה שקידשה ערכים כגון חופש הביטוי וכבוד האדם, הפכה מקום שאיש חושש לומר "שלום" לרעהו בשל איום המצלמות. מנכ"ל המכללה בז לחוקים, פוגע ברגל גסה בפרטיות העובדים, בשמם הטוב, מבצע האזנות סתר אסורות, ואף דואג לפרסם את הדברים ברבים. המל"ג נדרש בזאת להורות למנכ"ל המכללה להסיר כל שימוש במצלמות הנסתרות, כפי שמחייבת הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים, וכן הנחיית רשם מאגרי המידע, ולהקים צוות בדיקה חיצוני למכללה".

פרופ' מהרשק בתשובה למכתב זה הודיע כי הוא מצטרף לבקשת ועד העובדים של הסגל המינהלי להקים צוות בדיקה חיצוני למכללה: "כנשיא המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה הריני מצטרף לבקשת ועד העובדים של הסגל המינהלי להקים צוות בדיקה חיצוני למכללה, אולם במידה ותעתרו לבקשה הריני מבקש כי תבוצע בחינה מערכתית של התנהלות כלל בעלי העניין הרלבנטיים".

פרופסור אריה מהרשק  צילום: אלכס הובר

מהמכללה האקדמית בראודה נמסר: "לצערנו הועברו אליכם פרטים שקריים, שמטרתם פגיעה במכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה על ידי גורמים אינטרסנטים, אשר אין להם גבולות וקווים אדומים. בראודה תורמת לקידום הפריפריה והמשק בהכשירה עד כה אלפי מהנדסים, מן הטובים והמוכנים ביותר לתעשייה המתקדמת. לאחרונה זכתה במכרז ארצי להקמת מכון לחדשנות ויצור מתקדם, כאשר גברה על אוניברסיטאות ומכללות נחשבות אחרות. כל זה לא צמח יש מאין: החתירה למצוינות האקדמית חייבת להיות מגובה ע"י מצוינות ניהולית ומינהלית. לצערנו, כל בעל תפקיד, שנבחר באופן מקצועי ואשר נאלץ לחולל שינויים על מנת לתת מענה לצרכי המכללה המתפתחים, זכה להתנגדות חריפה של הוועד, למסע הכפשות ולאיומים, תוך פיזור שמועות, שקרים והתשה מתמשכת".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות