fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מתחילים שנה

לקראת השנה האזרחית החדשה, קיבצנו המלצות וטיפים להיערכות לשנת 2016 במגוון נושאים.
(צילום: פוטוליה)
(צילום: פוטוליה)

 

מאת: הנרי ביטון

מיסוי, זיכויים ופטורים ממס: מומלץ להתייעץ עם רואה חשבון או יועץ מס המלווים את העסק כדי למקסם הטבות ולמזער נזקים.

בנקים, תנאי אשראי, הלוואות ועמלות: כדאי מאוד לעשות סדר וארגון מחדש בכל הפעילות מול הבנקים. לבדוק על מה וכמה אנחנו משלמים, לברר חלופות כדאיות בבנקים אחרים, כולל החלפת אשראי יקר באשראי זול, לדרוש הנחות משמעותיות בעמלות, להשתמש נכון בחסכונות מול אשראי והלוואות ועוד.

מלאי: רצוי להקדים את ספירת המלאי כדי לבחון מלאים מיותרים או "מתים" ולהיערך למכירתם במבצעים מיוחדים. אם ניתן, עדיף לבצע זיכוי או החלפת סחורה עם הספקים.

הנרי ביטון (צילום: פיני קבסה)
הנרי ביטון (צילום: פיני קבסה)

בחינת רווחיות: בתחילת השנה מומלץ לשבת על הדוחות הכספיים הקיימים ולבחון רווחיות וכדאיות של המוצרים השונים, וכן לבחון רווחיות של הלקוחות השונים. בהזדמנות זאת אפשר וכדאי לעשות רוויזיה בהוצאת מוצרים ולקוחות הפסדים מהפעילות ולמקד מאמץ במוצרים ובלקוחות רווחים.

לקוחות: כדאי לכתוב מכתב לכל הלקוחות, להודות לכל אחד באופן אישי על כך שבחר לקבל שירות מכם ולהציע המשך שירות, וכמובן להציע מבצעים והזדמנויות חדשות. ללקוחות מרכזיים וחשובים כדאי להוסיף כי אתם רואים בהם לקוח מרכזי, להודות להם על האמון שהם נותנים בכם ולצרף מבצע או שי.

ספקים: כדאי לאתר מי הם חמשת הספקים הגדולים ביותר ולשלוח להם ברכה בה אתם מודים להם ומבקשים להמשיך את הקשר העסקי ואף להרחיבו.

עובדים: מומלץ לעשות פגישת עבודה (אפילו בבית קפה) בה עובד יסכם את הישגיו ויביע את תחושותיו. בפגישה זו יקבעו היעדים האישיים של העובד/ת ביחס ליעדי הארגון. בהזדמנות זו, אפשר גם לדון על תוספת שכר ו/או בונוס לעובד/ת. חשוב להכיר בכך שהעובדים הם המשאב העיקרי של העסק ותרומתם יכולה להיות ענקית ככל שיחושו מוערכים וזוכים ליחס נאות.

© הכותב הוא מנכ"ל מ.ט.י גליל מערבי קריות

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות