fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

והעיקר לא לפחד כלל

ההון הראשוני בדרך כלל לא מאפשר 100 ימי חסד לבעל עסק חדש. איך בכל זאת עוברים את המכשול?
צילום אילוסטרציה: פוטוליה
צילום אילוסטרציה: פוטוליה

 

מאת: דורית להב צור

רבות דובר אודות האתגרים הכלכליים שניצבים בפני העסקים הקטנים והבינוניים: החל משלב גיוס ההון הראשוני וכלה בגבייה השוטפת ועד לקבלת אשראי בעיתות משבר. הנושא עולה לאחרונה לכותרות חדשות לבקרים. חרף העלייה במודעות לקשיים של בעלי העסקים לא נראה אור בקצה המנהרה ולא נראה מי שישיט להם יד לעזרה.

בין הבעיות הניצבות בפני העסקים הקטנים נראה כי ההון הראשוני שמצוי בידם של בעלי העסקים הוא כזה המאפשר להם את פתיחת בית העסק עליו חלמו, אך לא מאפשר להם אפילו 100 ימי חסד. למעשה, עם קבלת ההלוואה, כל מרחב התמרון מאפשר את פתיחת העסק על כל המשתמע מכך, אך מכאן המקום לטעויות ולתשלום שכר לימוד בשל חוסר בניסיון הוא אפסי.

דורית להב צור (צילום: איציק שוקן)
דורית להב צור (צילום: איציק שוקן)

הדרך להצלחה הפיננסית של כל עסק באשר הוא מתחילה כבר בשלבים הראשוניים של הפתיחה. ישנה חשיבות רבה לניסיון שרכש בעל העסק בתחום שבא לידי ביטוי בהיכרות שלו את המתחרים, בבחירה יסודית מול אילו ספקים לעבוד, בהתנהלות הנבונה בניהול העובדים, בטיפול בסחורות ובפנייה לקהל היעד המועד. ההתנהלות הכלכלית מתחילה בזוטות, ויש לנהוג בכובד ראש בכל הוצאה שעל העסק לשלם – דין פרוטה כדין מאה.

קרן נתן לעידוד יזמות סייעה לבתי עסק רבים מקשת רחבה של תחומים באזור חיפה, הקריות והצפון. אחוז ניכר מבתי העסק נוחלים הצלחה כלכלית ומגשימים את החלום לאחר שהקרן מעניקה להם סכום ראשוני ראוי ללא ריבית וביטחונות ומרווח נשימה לחודשים הראשונים של הפעילות.

הקרן מחפשת יזמים "בשלים", בעלי רעיונות לפתיחת עסקים, שהדבר היחיד שחסר להם הוא מימון לפתיחה. מטרת הקרן היא להעמיד לרשותו של היזם את החכה אשר באמצעותה ידוג את הדגים.

הקרן רואה בפתיחת בתי עסק קטנים ובינוניים ככזו המעניקה את הרוח הגבית לכלכלה המקומית. חשוב כי מי מכם ששואף להגשים חלומו לא יירתע מהשיח השלילי שמטיל עננה מעל העסקים הקטנים, ויידע שעם התנהלות נבונה החלום לעסק מצליח הוא בר הגשמה.

© הכותבת היא מנכ"ל קרן נתן לעידוד יזמות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות