fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בסוף יקרה כאן אסון

תושבי מעלות-תרשיחא והסביבה זועמים בשל בורות שנפערו בכביש 89 לכיוון מעונה. הם פנו ל"נתיבי ישראל" שהשיבו: "הכביש בעל חשיבות נמוכה, הצבנו שלט אזהרה" גם העירייה נרתמה לטפל בנושא
כביש מסוכן. קטע דרך בכביש 89

תושבי מעלות-תרשיחא והסביבה זועמים בשל בורות שנפערו בכביש 89 לכיוון מעונה. הם פנו ל"נתיבי ישראל" שהשיבו: "הכביש בעל חשיבות נמוכה, הצבנו שלט אזהרה" גם העירייה נרתמה לטפל בנושא

 

זעם בקרב תושבי מעלות-תרשיחא בשל בורות שנוצרו בכביש 89 המוביל ממעלות לכיוון צומת מעונה. מדובר בכביש המוביל לכיוון אזור התעשייה של מעלות ובו נוסעים בכל יום מאות מכוניות וכלי רכב נוספים.

לדברי תושבי העיר, מדובר בשיבושי דרך משמעותיים המסכנים את משתמשי הדרך, ולכן הם עצמם פנו אל "נתיבי ישראל" בבקשה לטפל במפגע בטרם תתרחש תאונת דרכים שתגבה חיי אדם.

אחד התושבים סיפר השבוע על השיחה שקיים עם נציגת השירות בחברת "נתיבי ישראל": "התשובה שקיבלתי היא שלקראת סוף השנה יטפלו בכביש וכי בינתיים הוצב במקום שלט אזהרה המתריע בפני הסכנות הקיימות לאורכו. הסברתי לנציגה שמדובר בכביש מרכזי באזור וביקשתי לדעת למה מחכים עד סוף השנה, מדוע לא מתקנים כבר עכשיו. התשובה שקיבלתי הרתיחה אותי, הנציגה השיבה לי באופן לקוני ואמרה כי מדובר בכביש בעל חשיבות נמוכה ביחס לכבישים אחרים בארץ ולכן, הוא לא יתוקן בשבועות הקרובים. אני אומר, שכנראה שמחכים שיקרה כאן אסון".

התושב הזועם העלה פוסט לפורום תושבי מעלות-תרשיחא בפייסבוק ובו קרא לכלל משתמשי הדרך לפנות ל"נתיבי ישראל" ולדרוש את תיקון הכביש לאלתר.

בתשובה לפניית "צפון -1" לחברת "נתיבי ישראל" נמסר כי אכן התקבלו פניות הן במוקד השירות והן בעמוד הפייסבוק, וכי הכביש יטופל. עם זאת, לא נמסר מועד משוער להתחלת העבודות במקום, וכך נמסר מדוברות החברה: "תקציב ריבודי הכבישים קוצץ ולכן ישנם שיבושים".

תושב מעלות- תרשיחא, ג'וני חייט, הנוסע בכביש באופן קבוע: "הכביש במצב מזעזע למרות שכבר תיקנו אותו מספר פעמים בעבר. בכל פעם התיקון מחזיק חודש ושוב נוצרים בורות. לאחרונה נסעתי בכביש עם הרכב ונכנסתי לאחד הבורות בכביש, הרכב ספג מכה חזקה באזור הגלגל ולכן עצרתי מספר מטרים לאחר מכן כדי לוודא שהגלגל עדיין תקין ושהכל בסדר, אך להפתעתי מצאתי כדורית שהשתחררה מדופן הצמיג, מה שאומר שבמצב כזה מאוד מסוכן לנסוע, כי הצמיג יכול להתפוצץ מכל מכה קטנה. בשורה התחתונה, אני חייב כעת להחליף צמיג לחדש למרות שהוא הוחלף לפני ארבעה חודשים".

מעיריית מעלות–תרשיחא נמסר בתגובה: "למרות שהמפגע לא נמצא בתחום שיפוטה של מעלות- תרשיחא והטיפול הוא, כאמור, בתחום אחריותה של חברת נתיבי ישראל, נעשתה מהעירייה פנייה לגורמים הרלוונטיים במטרה לזרז את הטיפול במפגע מתוך דאגה לבטיחותם של התושבים והמבקרים באזור."

יצוין כי, קטע כביש זה מצטרף לשורה של שיבושים ובעיות לאורכו של הכביש המדובר, וכזכור,  רק בחודשים האחרונים עלה הנושא שוב לסדר היום לאור חסימה של קטע הכביש המוביל מצומת כברי למרכז הרפואי לגליל וכן מכיוון נהריה בשל תאונת דרכים. השיבושים והעומס לאורכו של הכביש מעכבים במקרים רבים גם את תנועת רכבי החירום שנעים עליו. עם זאת, יודגש כי בשנה האחרונה פועלת, חברת נתיבי ישראל פועלת  לשיקום כבישים בתחום שיפוטן של המועצות האזוריות מעלה יוסף ומטה אשר, ביניהם כביש 899.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות