fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בכרמיאל לומדים דרך הידיים והלב

מרכז חינוכי של רשות העתיקות נחנך בעיר להעצמת ערך השמירה על העתיקות, האהבה לטבע, לארץ ולאדם
חקלאות עתיקה צילום סמדר כהן

במסגרת שיתוף פעולה רחב, הנבנה בימים אלה בין רשות העתיקות, החווה החקלאית כרמיאל ועיריית כרמיאל, הוקם מרכז חינוכי של רשות העתיקות בעיר וצפויים אימוצי אתרים עתיקים, לימוד ארכיאולוגיה והמורשת המקומית בבתי הספר, ועוד.

שיתוף פעולה ראשון התחיל בחג הקציר, כאשר כ- 1000 מתלמידי העיר חוו את סיפור החג בפעילות מקורית עם רשות העתיקות בחווה. בין השאר, התלמידים התנסו בהפעלת מתקנים המדמים חקלאות קדומה בגן הארכיאולוגי "מנחת הארץ" שבחווה העוסק בתרבות החקלאית הגלילית וחקרו מטבעות עתיקים המעוטרים בשבעת המינים.

המרכז החינוכי נחנך על ידי ראש עיריית כרמיאל, משה קונינסקי, ועל ידי מנהל רשות העתיקות, ישראל חסון. הקמת המרכז החינוכי בחווה החקלאית עתידה לתרום להעצמת ערך השמירה על עתיקות בעיר, ובצפון הארץ בכלל.

מנהלת המרכז החינוכי של רשות העתיקות בצפון, ד"ר עינת עמבר ערמון: "הנאת התלמידים וצוות המורים וההורים שליוו אותם בפעילות הייתה רבה, והיא עוררה תיאבון לעוד אירועים מיוחדים ולמפגשים הצפויים להתקיים כחלק משיתוף פעולה חדש הנרקם בין רשות העתיקות וכרמיאל. צוות רשות העתיקות, ביחד עם צוות החווה, שוקדים בימים אלו על בניית תוכנית חינוכית רב-שנתית, שתתבצע, בין היתר, בבתי הספר בעיר, ותכלול בהמשך גם פעילות עם ילדי הגיל הרך ועם אנשי גיל הזהב. התלמידים ילמדו על המורשת שלהם, יבינו מה היא ארכיאולוגיה ואיך היא רלוונטית גם אלינו היום, וכן יפעלו לאימוץ אתרי עתיקות בסמוך לבית ספרם. מתוך קבוצות התלמידים האלו, יקומו שגרירי הארכיאולוגיה שישמרו על העתיקות הפזורות במרחבי העיר כגון חורבת קב, חורבת זגג ואתרים אחרים".

מנהלת מחוז הצפון במשרד החינוך, ד"ר אורנה שמחון, פועלת כל העת לשדרוג ולהעצמת הפעילות הלימודית בחוות החקלאיות בצפון, ובמקביל, מניעה מהלכים לפתיחת חוות חקלאיות חדשות נוספות. לדברי ד"ר שמחון, החוות החקלאיות הן הערך המוסף והנשמה היתרה של לימודי החקלאות. הן נוטעות בתלמידים ערכים ואהבה לטבע, לארץ ולאדם, ולפיכך יש משנה חשיבות להעמקת הפעילות המתקיימת בהן.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות