fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בוחבוט ואלדר נגד משרד האוצר

ראשי הרשויות בגליל יוצאים נגד שר האוצר, יובל שטייניץ. הוקם פורום ראשי רשויות של הגליל בראשו עומד ראש עיריית כרמיאל עדי אלדר

אתמול (שלישי) התכנסו ראשי רשויות מהגליל, בכרמיאל . מטרת ההתכנסות: הקמת פורום הגליל של ראשי הרשויות, המבטיחים כי הפורום יהיה תוסס ובועט. ראשי הרשויות התכנסו מתוך הסכמה גורפת כי הפורום נועד להוות קבוצת לחץ ולעורר את הממשלה באשר ליחסה ומדיניותה המפלה כלפי הגליל. במהלך המפגש תקפו ראשי הרשויות את שר האוצר על הכוונה לקצץ 400 מיליון שקלים ממענקי האיזון.

למפגש ההקמה של הפורום הגיעו ראשי רשויות מכל הסיעות: הליכוד והעבודה וכולם התחייבו לפעול פוליטית כדי לגרום לממשלה לשנות את יחסה לגליל. כמו כן הוקמו צוותי עבודה של ראשי ערים בתחומי: התיירות, תחבורה, בריאות, דיור וכלכלה עירונית. במפגש נבחר ראש עיריית כרמיאל עדי אלדר לעמוד בראש הפורום.

למפגש הגיעו ראשי רשויות רבים, כמעט כל הרשויות המקומיות מהגליל המזרחי והגליל התיכון (המרכזי): שלמה בוחבוט יו"ר מרכז שלטון המקומי, עדי אלדר, אלי ברדה ממגל העמק, שמעון גפסו מנצרת עילית, גבי נעמן משלומי , שמעון סוויסה מחצור הגלילית, עופר בן אליעזר מרמת ישי, הרצל בוקר ממטולה, אביהוד רסקי מראש פינה, הרב ניסים מלכה מקרית שמונה, סימון אלפסי מיקנעם.

אלדר העלה מספר נושאים לסדר היום של הדיונים בנושאי תחבורה, חינוך תעשיה ובריאות. על התחבורה הסביר אלדר: "כוונתנו שהרכבת לא תיעצר בכרמיאל אלא תגיע עד לקריית שמונה . בנושא כביש 6 , יש לגרום להאצת העבודות על מנת שזה יגיע כמה שיותר מהר עד לצומת כברי. בנוסף קיים צורך דחוף בסלילת כבישים עוקפים בנהריה ובכפר יאסיף תחילה. יש להמשיך את בניית המחלפים. " בנושא החינוך הסביר אלדר: "אנחנו מבקשים לפעול להחזיר את המוחזקות, שעות הוראה לתגבור, וכן רואים צורך דחוף בהרחבת המכללות בגליל. כל זאת לצד תמריצים להוראה. "

אחד הנושאים המעניינים שעולים מהדיון הוא נושא הבריאות, מתברר כי היחס בין מספר המיטות בבתי החולים למספר התושבים נמוך בגליל בהרבה מזה שבמרכז הארץ, משמעות הדבר, אפליית אזרחים בחסות ממשלות ישראל.

עדי אלדר, שלמה בוחבוט וסימון אלפסי
חשש שהאזרחים יתמוטטו. עדי אלדר, שלמה בוחבוט וסימון אלפסי (צילום: דוברות עירית כרמיאל)

בישיבה עלה פעם אחר פעם החשש של הפרת האיזון הדמוגרפי בגליל והסכנה למפעל ההתיישבות בו. אחדים מראשי הרשויות הסבירו: "אנו בעד דיו קיום וחיזוק הכפר הערבי, אבל לא ייתכן שממשלות ישראל נטשו את הגליל."

ראשי הרשויות הסכימו כי קיימות הזדמנויות הצלחה בגליל, אך ראשי הערים מתקשים למנף אותן בהיעדר מדיניות ממשלתית .

שלמה בוחבוט יו"ר המרכז לשלטון מקומי אמר: "אם האוצר ימוטט את הרשויות בפריפריה הוא יהיה אחראי באופן ישיר לכך שהאזרחים בפריפריה יתמוטטו. נפגשתי בשבוע שעבר עם שר האוצר והדגשתי בפניו את ההשלכות החברתיות הקשות של קיצוץ בתקציבי הרשויות המקומיות.

הכתבה המלאה ביום שישי בצפון 1 כרמיאל

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות