fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אחרי 40 שנה: הסכם קיבוצי ראשון במפעל הטקסטיל תפרון בתרדיון

יואב קליין, וליד חליפי ונציגי הוועד | צילום דוברות ההסתדרות החדשה

במפעל, שלפני כעשור עמד לפני קריסה ומאז פעילותו התייצבה, נחתם לראשונה הסכם קיבוצי שיחול על כ-140 עובדים. העובדים יקבלו תוספת שכר של 2.5 אחוז, תוספת ותק של עד 3.5 אחוז ומענק של 1000 שקלים 

ההסתדרות במרחב כרמיאל בראשות יואב קליין והנהלת חברת הטקסטיל תפרון מאזור התעשייה תרדיון במשגב חתמו על הסכם קיבוצי, לראשונה ב-40 שנות פעילות החברה.

תפרון היא חברה העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מוצרי הלבשה תחתונה וספורט, המיועדים ברובם לייצוא. בין לקוחותיה ענקיות ספורט וקמעונאות כמו וולמארט, ניו באלאנס, ויקטוריה סיקרט, קלווין קליין ואדידס.

בסוף שנת 2009 עמד מפעל תפרון לפני קריסה. בלאחר התערבותם של עופר עיני מי, שהיה אז יו"ר ההסתדרות, ועדת הכספים של הכנסת, התחלפה ההנהלה והוכנס משקיע זר שהזרים את ההון שנדרש למפעל על מנת לייצב את מצבו.

ההסכם חל על כ-140 עובדים ממחלקות הייצור, הפיתוח, האחזקה והמחלקה הטכנית, ותוקפו – שלוש שנים. הוא מסדיר בין היתר את תנאי העבודה וההעסקה במפעל כפי שהיו ערב חתימת ההסכם, לרבות ההפרשות הפנסיוניות, גמל, פרמיות, הסעות, ביגוד, ארוחות ועוד. ההסכם מעגן תוספת שכר בשיעור של 2.5 אחוזים, שתשולם רטרואקטיבית מאוקטובר 2018. בינואר 2020 יקבלו העובדים שצברו ותק של חמש שנים לפחות, תוספת ותק בגובה של עד 3.5 אחוזים. לרשות החברה עומדת האופציה להאריך את ההסכם בשנה נוספת תמורת תוספת שכר נוספת בגובה 2.5 אחוזים.

מפעל תפרון בתרדיון
מפעל תפרון בתרדיון | צילום: יח"צ

בנוסף לכך הוסכם כי העובדים יקבלו פעמיים בשנה שי לחג בסכום של 350 שקלים, שי לרגל נישואים בסכום של  300 שקלים, 200 שקלים מתנה לרגל הולדת בן/בת ועוד. כמו כן, עם חתימת ההסכם יקבלו העובדים מענק חתימה בגובה 1000 שקלים.

המו"מ לחתימת ההסכם לווה על ידי מזכיר האיגוד המקצועי במרחב כרמיאל אבראהים טאהא והיועץ המשפטי של המרחב עו"ד ענבר בן סימון.

יו"ר ההסתדרות במרחב כרמיאל, יואב קליין אמר ל"בלינקר": "אני מברך על חתימת ההסכם החגיגי וההיסטורי במפעל. בזכות הנחישות וההתמדה של ועד העובדים שעמד על הדרישה לקיים הליך של הידברות לצורך עיגון ההסכמות, הצלחנו להסדיר את מעמדם של עובדי המפעל המסורים ולשפר את תנאי העסקתם".

יו"ר ועד העובדים, וליד חדיפי: "ההסכם מהווה ציון דרך משמעותי לחיזוק הקשר בין ההנהלה לעובדים, לטובת כל הצדדים. אני מאחל לחברה שגשוג וצמיחה ומודה להנהלת החברה, לנציגי ההסתדרות במרחב כרמיאל בראשות יואב קליין על הליווי והמקצועיות במהלך המו"מ".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות