fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בשורה לתושבי הצפון: נחנך מכשיר M.R.I. חדש

רשת המרכזים הרפואיים אסותא ושירותי בריאות לאומית, חנכו מכשיר MRI חדש בעכו שיעניק שירות עבור חברי כל קופות החולים, תושבי הצפון. הצפי: מעל 10,000 בדיקות כבר בשנה הראשונה
שירות זמין וקרוב. הניידת החדשה של מכשיר התהודה המגנטית צילום: דוברות אסותא

בשורה חשובה לתושבות ותושבי הצפון: מכשיר MRI חדש שיופעל על ידי אסותא חיפה בשיתוף שירותי בריאות לאומית, ויהיה זמין לחברי כל קופות החולים.
המכשיר, שהחל לעבוד החודש, מתוכנן לבצע למעלה מ-10,000 בדיקות בשנה הקרובה והפעלתו תשפיע באופן ניכר על זמינות התורים לבדיקות הדימות החשובות שעשויות להציל חיים.
מכשיר MRI זה הינו ברישיון של לאומית שירותי בריאות והוא המכשיר הראשון אותו מפעילה לאומית בשותפות עם אסותא. הוא מצטרף למכשיר ה-MRI הנוסף שמפעילה אסותא לתושבי הצפון בחיפה והושק בשנת 2020.

במהלך שנת 2025, המכשיר, הממוקם בניידת, יועבר למבנה קבוע במרכז רפואי חדש שתקים אסותא בעכו, אשר יכלול שירותים רפואיים נוספים לרווחת תושבי הצפון.

גידי לשץ, מנכ"ל אסותא מרכזים רפואיים: “הנגשת שירותי בריאות בכל עת ובפרט בתקופה זו מהווה בשורה גדולה לתושבי עכו ולאזור הצפון כולו. באסותא מבוצעות כמיליון בדיקות דימות בשנה ואנו גאים להרחיב את פריסת מכשירי ה-MRI שמפעילה אסותא עם הצבת המכשיר החדש בעכו ובכך לתת מענה לצורך בבדיקה החשובה. אני מברך על שיתוף הפעולה עם לאומית. יחד נמשיך לפעול לשירות מיטבי תוך הרחבת פריסת השירותים שלנו".

חיים פרננדס, מנכ"ל לאומית שירותי בריאות: "לאומית שירותי בריאות בחרה בעיר עכו להצבת והפעלת מכשיר MRI הראשון של לאומית, מכיוון שאנו רואים בתושבי הצפון בכלל ובעכו בפרט יעד אסטרטגי לקידום ושיפור הרפואה בישראל, בוודאי בימים קשים אלו העוברים על תושבי הצפון, לאומית חרתה על דגלה לקדם נגישות וזמינות רפואית למבוטחיה בפריפריה הגאוגרפית והתרבותית והצבת המכשיר בעכו מהווה נדבך נוסף בפעילות זו. אני מודה לאסותא על שיתוף הפעולה ונמשיך יחדיו לקדם את איכות הרפואה בישראל".

נועה שמש, מנהלת בית החולים אסותא בחיפה: "מבצע מורכב להקמת שירות רפואי חשוב ונדרש הושלם זה עתה בעיר עכו, ואני מודה לעיריית עכו על התמיכה והגיבוי, ולשותפינו היקרים בקופת חולים לאומית ובמחוז הצפון. אני בטוחה כי שירות זה, שיונגש גם לחברי קופות נוספים ויפעל בסטנדרטים הגבוהים ביותר, ישדרג את שירותי הרפואה בגזרה הצפונית לרווחת כלל התושבים".

צחי שטרן, מנהל מחוז צפון בלאומית שירותי בריאות: "הנגשת השרות הרפואי החדש לעיר עכו ולצפון בכלל הינה חלק מתנופת ההתפתחות של לאומית במחוז צפון. שרות זה אשר יופעל בסטנדרטים הגבוהים ביותר במיקום מרכזי מאד, עם נראות ברמה הגבוהה ביותר, עם חניה בשפע, ונגישות מלאה, תוך שימור והקפדה על הגישה האישית והאנושית המאפיינת והמייחדת אותנו הינה בשורה ענקית ללקוחות לאומית בפרט ולרווחת כלל התושבים. תודה לשותפים שלנו באסותא על שיתוף הפעולה בהקמת השירות הרפואי שבאה מתוך הבנה עמוקה והצורך לשיפור בריאות לקוחותינו".

אודות בדיקת MRI

ברשת אסותא מרכזים רפואיים מבוצעות כיום כמעט מיליון בדיקות דימות בשנה. כל בדיקה מבוצעת על ידי טובי הרדיולוגים והטכנאים בטכנולוגיות המתקדמות ביותר. הודות לשיתוף הפעולה עם קופות החולים ורפואה קהילתית אסותא מרחיבה את פריסת השירות ומעניקה למטופלים רפואה איכותית ומתקדמת.

בדיקת ה-MRI דומה לסריקת CT אך המכשיר עושה שימוש בשדה מגנטי ולא בקרני רנטגן, לכן היא נחשבת בטוחה מאוד ואפשר לערוך את הבדיקה גם לנשים בהיריון.

שיטת דימות זו מאפשרת לזהות באיברי גוף שונים מצבים פתולוגיים ושינויים מבניים שאינם ניתנים לזיהוי באמצעי אבחון אחרים. MRI משמשת לאבחון נזקים ושינויים ברקמות רכות באיברי הגוף, וגם במפרקים ובמבנה הגרמי. הבדיקה אינה פולשנית ואינה מכאיבה. במקרים מסוימים הבדיקה נעשית לאחר הזרקת חומר ניגוד לווריד על מנת לשפר את איכות הדימות. ניידת MRI עכו פועלת 24/7 ומנגישה שירותי דימות מתקדמים לתושבי הצפון, בנגישות מרבית ובזמינות גבוהה.

בניידת MRI בעכו אפשר לבצע את הבדיקות הבאות:

MRA צוואר, MRCP, MRI אגן עצמות, MRI בטן אנטרופיה, MRI בטן עליונה, MRI שוק/ירך,

MRA/MRV מח, MRI אגן עצמות, MRI ברך, MRI זרוע, MRI חזה/ריאות,

MRI כף רגל, MRI כתף, MRI עמוד שדרה גבי, MRI עמוד שדרה צווארי, MRI עמוד שדרה מותני, MRI פרק ירך,

MRI קרסול, MRI ראש, MRI רקמות רכות בצוואר, MRI שדיים, MRI שורש כף יד.

  • השירות זמין לחברי כל קופות החולים בכפוף להפניית רופא ולטופס 17.
  • הניידת ממוקמת במרכז העיר ברחוב שלום הגליל 1, קניון עכו.
  • ניתן להגיע בתחבורה ציבורית. שעות הפעילות מאפשרות זימון תור מהיר ונוח, והבדיקה מבוצעת בסטנדרטים הגבוהים ביותר.
  • ניתן לזמן תורים לשירות דרך אתר אסותא.
  • אפשר לבצע את הבדיקות גם באופן פרטי (תשלום מלא).

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות