fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תמ"ל חבצלת אושרה וגם שכונת וילות בנעורים

יתוכנן גן לאומי ברוחב המרבי האפשרי בשטח מגן לאומי אביחיל ועד לחוף הים. תבנה שכונת וילות בסמוך לחוף נעורים כהרחבות לישובים חבצלת השרון וצוקי ים
כאן יהיה גן לאומי. צלום ברמן
כאן יהיה גן לאומי. צלום ברמן

 

בדיון שנערך אתמול בשבוע שעבר בותמ"ל  (הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור) התקבלה החלטה ל"הפקדה בתנאים" של תמ"ל 1071 חבצלת השרון.

בהודעה לתושבי עמק חפר הודיעה ראשת המועצה כי לאחר משא ומתן ממושך של הנהגת המועצה, ועדי ונציגי היישובים מול הותמ"ל, הושגו הקלות והישגים משמעותיים בתוכנית המוצעת כמו: יתוכנן גן לאומי ברוחב המרבי האפשרי בשטח מגן לאומי אביחיל ועד לחוף הים, תוך הסדרת מתחם רסקו, וקיבוע מרחב זה ברמה הסטוטורית הגבוהה ביותר:  "פרוזדור אקולוגי זה יפריד בין השטח העירוני ובין המרחב הכפרי, יקבע גבול בין נתניה לעמק חפר וישמש לרווחתם של כלל יישובי האזור.

שטחי המסחר המתוכננים יצומצמו ביותר משליש: כ-70,000 מ"ר במקום 120,000 מ"ר. דבר זה יביא גם להפחתה בגובה המבנים במתחם כולו בשלוש קומות. דרכי הגישה לבת חן וגבעת שפירא לא יעברו ביישובים אלא בדרך עוקפת מסביב להם. יצומצמו מספר יחידות הדיור במתחם לכ-2,800  ו- 500 לדיור מוגן  תוך הגדלת הפרוזדור האקולוגי.  במקום שני מגרשי כדורגל שנדרשו בתוכנית המקורית מתוכנן כעת מגרש אחד בהעמדה רוחבית – שתמזער את החריגה לתוך המרחב הירוק".

תמל חבצלת צילום באדיבות מועצה עמק חפר
תמל חבצלת צילום באדיבות מועצה עמק חפר

הידיעה שהפתיעה את תושבי הישובים היא כי ההרחבות ליישובים חבצלת השרון, שושנת העמקים וצוקי ים ייבנו בצד הצפוני של היישובים בסמוך לנעורים וזאת על מנת לאפשר את הפרוזדור האקולוגי הנרחב מגן לאומי אביחיל ועד לים לטובת הציבור. ההרחבות יתוכננו בתיאום מלא של המועצה, החברה להגנת הטבע, היישובים ונציגיהם, תוך שימור הטבע באזור וטיפוחו. לא תהיה כל פגיעה בחוף, במצוק או בים ויוקצה מקום לחנייה.

כנוצרה תמ"ל חבצלת השרון העלו תושבי חבצלת השרון וצוקי ים את הצורך בהרחבתם של הישובים ובקשו תוספת של 150 יחידות דיור לכל אחד מהישובים. ההרחבה הזאת תוכננה עד לפני חודשיים בחלק הדרומי של הישוב בין תכנית התמ"ל למושב.

ראשת המועצה ד"ר גלית שאול: "עמדתנו העקרונית היא כי תמ"ל חבצלת השרון, שבבסיסה סיפוח שטחים חקלאיים של חבצלת השרון לטובת העיר נתניה, היא תוכנית רעה ומיותרת. זאת, במיוחד לאור העובדה שלנתניה יש עתודות בנייה עצומות שניתן לממש ללא כל פגיעה בשטחים פתוחים. הנהגת המועצה הקודמת הגיעה לסיכום עם הותמ"ל על קיום התוכנית, ולתוך מציאות נתונה זו נכנסו והתחלנו לפעול. מרגע כניסתנו למועצה, פעלנו בשיתוף פעולה עם בכירי המועצה והגורמים המקצועיים, ועדי היישובים ונציגיהם – על מנת לנסות לבטל את התוכנית.  לצערנו, המדינה נחושה הייתה לקיים את התוכנית שעליה כאמור כבר השיגה הסכמה עם קודמינו. לכן, במקביל למאמצי הביטול, קיימנו משא ומתן, בשיתוף ותוך הסכמה רחבה עם היישובים, הוועדים ונציגיהם, וכן בסיוע ותמיכה של החברה להגנת הטבע, על מנת לשפר את התוכנית הקיימת, למתן את השפעתה, לצמצם ככל הניתן את היקפה ואת נזקיה, ולהשיג הישגים בצידה בעמק חפר.  לשמחתנו הצלחנו להשיג הישגים משמעותיים, אולם יש לזכור כי לאחר שהתוכנית תופקד יוקצו 60 יום להתנגדויות, ועדיין לא נאמרה על ידינו המילה האחרונה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות