חברת נתיבי ישראל בעיצומו של ביצוע פרויקט תחבורתי חשוב שישפר את הנגישות בין חלקי העיר חדרה
הפרויקט, מתפרס על כקילומטר וחצי, והוא נחשב לפרויקט מורכב הנדסית לביצוע מאחר ובמסגרתו נדרשת העתקה של תשתיות מרובות, דבר שמציב אתגרים הנדסיים משמעותיים. במסגרת העבודות נבנים קירות קרקע משוריינים גבוהים, המחייבים ביצוע מדויק ופתרונות טכנולוגיים מתקדמים כדי להבטיח עמידות ובטיחות לאורך זמן. כמו כן, הפרויקט מתמודד עם הליך קונסולידציה (שקיעות קרקע) אשר דורש מתן פתרונות הנדסיים ייחודיים.
משמעות החיבור הנוסף היא קיצור לוחות זמנים למשתמשי הדרך, שכן תתאפשר פריסה טובה יותר של התנועה, דבר שיקל על העומסים הקיימים במחלף אולגה צפון, במיוחד עם בניית השכונה החדשה באזור. החיבור החדש יכלול גם גישה למתחם תחבורתי חדש שיפותח בחדרה, שיכלול תחנת רכבת ומסוף תחבורה ציבורית העתיד להיבנות. הפרויקט יאפשר לתושבים ומבקרים לבחור בתחבורה ציבורית לגישה ישירה ונוחה לאזורי העיר השונים, וכן לנוסעים בכביש 2 ליהנות מגישה מהירה יותר לכביש, תוך הפחתת עומסי התנועה הנכנסים לחדרה מצפון.
על פי לוחות הזמנים, הפרויקט עתיד להסתיים ברבעון הראשון של 2026.
המהנדס דימה פריצקר, ראש אגף פרויקטים צפון בחברת נתיבי ישראל: "מדובר בבשורה חשובה לתושבי העיר וגם למשתמשי הדרך, מתוך הבנה שהתועלת התנועתית כאן תקל על עומסי התנועה במחלף אולגה צפון, תספק גישה ישירה ופשוטה לשכונה החדשה שנבנית, ותאפשר גם גישה נוחה לתחבורה ציבורית."
הקבלן המבצע: ג.א הנדסה.