fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שחקן לתפארת: חברים מספרים על מנשה זלקה מהפועל חדרה שישיא משואה ביום העצמאות

דרור קאפח ומנשה זלקה. צילום: שלומי גבאי הפועל חדרה
דרור קאפח ומנשה זלקה. צילום: שלומי גבאי הפועל חדרה

הפועל חדרה שברה העונה כל שיא אפשרי אבל עבור אחד השחקנים שלה זאת עונה מיוחדת ולאו דווקא על כר הדשא. קפטן הקבוצה, מנשה זלקה, ייעשה היסטוריה כאשר יהיה הכדורגלן הפעיל הראשון שישיא משואה בטקס יום העצמאות בבמה המרכזית בהר הרצל.

זלקה בן ה-29 נולד באתיופיה וכשהיה בן שנה עלתה משפחתו לישראל ומצאה את ביתה בחדרה. זלקה נחשב לכוכב במחלקת הנוער אבל בגיל 18 קיבל החלטה לעזוב את הכדורגל לטובת השירות הצבאי. הקשר מספר כי ההחלטה באה בעקבות אחיו ששירת ביחידת דובדבן שהבהיר לו כי הצבא מעביר מוסר וערכים ומנשה בחר ללכת בעקבות האח הגדול.

מנכ"ל הקבוצה אלי דגני נתן לזלקה את ברכת הדרך אבל החליט שלא למחוק את כרטיס השחקן שלו מההתאחדות לכדורגל. דגני: "אמרתי לו שאני איתו בכל החלטה אבל בלב שלי רציתי אותו לצדי. מדי שנה חידשתי את כרטיס השחקן כי הרגשתי שיבוא יום והוא יחזור לקבוצה".

מנשה זלקה מדליק משואה בטקס יום העצמאות בחדרה. צילום: שלומי גבאי
מנשה זלקה מדליק משואה בטקס יום העצמאות בחדרה. צילום: שלומי גבאי

לאחר השירות הצבאי החליט זלקה לחזור לכדורגל, וכמובן להפועל חדרה. מאז הספיק השחקן לעבור בגבעת אולגה, מכבי צור שלום ומכבי דליית אל כרמל עד שחזר לחדרה ועשה עמה היסטוריה ספורטיבית כאשר עלה עמה בתוך שנתיים מליגת א' לליגת העל. מי שליווה את זלקה במחלקת הנוער וממשיך גם כיום הוא המאמן רון קלר שמספר למה הקשר ראוי לכבוד. "המיוחד במנשה זה הצניעות שלו והיכולת לראות את האחר. כבר בגיל צעיר ידע לכבד את חבריו לקבוצה והיה מוערך מאוד על השחקנים. מנשה היה אחד השחקנים המובילים בקבוצת הנערים שאימנתי ותמיד עבד קשה על מנת להתקדם ודאג שגם חבריו יתמידו וירגישו טוב בקבוצה. ללא ספק אדם כמוהו, אשר שם את עתידו המקצועי בכדורגל בצד והתגייס לשירות משמעותי ביותר בצבא למען המדינה וביטחונה, ראוי להערכה חזרה מהמדינה. אין ספק כי הנתינה של מנשה למדינה ראויה להכרה. גם כיום, כשחקן מקצוען בליגת העל, מנשה מקפיד להגיע למילואים ולשמור על קשר עם חבריו לפלוגה. אדם כזה ראוי להדליק משואה".

https://www.youtube.com/watch?v=-S1GOugPSug&t=10s

מאמן הכושר דרור קאפח מלווה את זלקה בשנים האחרונות ואחראי במידה רבה לגרף השיפור של זלקה על המגרש. קאפח, שמשמש מאמן כושר בבית"ר טוברוק, מכין את מנשה מדי קיץ לקראת פתיחת העונה, וגם אחראי לכך שזלקה החל בלימודים, כהכנה ליום שאחרי סיום הקריירה. קאפח: "אין ראוי ממנשה זלקה להדליק משואה ביום העצמאות! מנשה הוא דוגמא ומופת כיצד היינו רוצים לראות את החברה הישראלית. בחור ממוצא אתיופי ששבר את כל תקרות הזכוכית האפשריות בזכות אמונה, עבודה קשה והמון כישרון. לא מפתיע אותי שבחור כמוהו שהגיע מהשכונות בחדרה הצליח להגיע לבמה המרכזית של מדינת ישראל. ההצלחה שלו היא ההצלחה של כולנו, והיופי בה הוא האותנטיות שלה. כל החשיפה של שירותו הצבאי במקביל לקריירה שלו כשחקן כדורגל הגיעה מפוסט בפייסבוק שעורר הדים רבים ומחמאות מקיר לקיר מהעם, ולא מיועצי תקשורת. מספיק לראות כיצד הקהלים של הקבוצות היריבות מקבלות אותו כד להבין כמה הוא אהוד. בעידן שבו כל יוצא תכנית ריאליטי הופך להיות כוכב, מחמם את הלב לראות אדם ערכי ואמיתי מהווה סמל ודוגמא להצלחה משולבת בערכיות ולא ביחצ״נות או ריקנות פופוליסטית. מנשה משמש השראה לכל מי שמרגיש שהוא נתקל בחסמים מובנים בדרך להצלחה, שאין מחסום שלא ניתן לעבור. מנשה השיג הכל בעשר אצבעותיו והוכיח שבחברה הישראלית, המורכבת כפסיפס חברתי, קיימת מוביליות חברתית. המחיר האישי וההקרבה שלו הם דוגמא לאחד שאינו מחפש רק לקבל אלא גם לתת".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות