fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רפסודיה לרוקנ'רול: איך הפכה רוקוויל מלהקת קאברים לתופעה מוזיקלית?

אופיר ליבנה ולהקת רוקוויל. צילום: אורטל לביא
אופיר ליבנה ולהקת רוקוויל. צילום: אורטל לביא

"הסוד הוא שאנחנו לא מרגישים שאנחנו מבצעים שיר של מישהו אחר, ממש לא. בשיר של קווין לדוגמא, אנחנו קווין, אני פרדי מרקורי, אם זה הבגדים, התנועות, כל השואו", אומר אופיר ליבנה (43), סולן להקת רוקוויל אליה הצטרף לפני 13 שנה.

"הלהקה עברה המון גלגולים, בתחילת הדרך נראתה אחרת לגמרי, אבל משכתי לכיוונים שלי אם זה לתת שואו רציני על הבמה, וזה הצליח".

בגיל 30 שב ליבנה ארצה משהות ארוכה בארה"ב שם עבד כמאבטח בשגרירות, עם רצון עז לשיר. "עניתי למודעה צנועה בה להקה חיפשה סולן למופע מחווה לפינק פלויד. זה היה בשבילי הגשמת חלום אך עם הזמן הבנתי שהרצון שלי הוא לתת לקהל בעיטה בחזה, וזה לא יהיה בגלל הצד הווקאלי. אני שר בסדר אבל הסוד הוא לתת מופע סוחף. בהדרגה הפכתי את המופעים לאחרים, עם תלבושות, וידאו וכו'".

כיום ללהקה שמונה מופעים כאשר שבעה מהם מופעי מחווה אשר מוקדשים ללהקות Coldplay, queen, u2, pink Floyd, depeche mode, כוורת וג'ורג' מייקל. Rockville party, הוא המופע הנוסף אשר משלב את להיטים משנים שונות ובא להרקיד את הקהל. בחודש מרץ הופיעה הלהקה עם מגוון מופעיה 22 פעמים, מספר מרשים גם ללהקות בסדר גודל גדול ממנה.

מה הסוד שלכם?

"אני חושב שיש פה שני אלמנטים. האחד הוא שיש לנו מוזיקה מדויקת. המנהל המוזיקלי שלנו יודע לדייק את איכות המוזיקה על הבמה בדיוק כפי שהיא נשמעת באלבום, וזה מאוד כיף לשמוע כי בדרך כלל במופעים שירים נשמעים קצת אחרת. האלמנט השני הוא שיש שואו שכמו אמנות, הוא חד פעמי. העלילה על הבמה משתנה בכל מופע ומופע, בכל פעם קורה משהו אחר וישנם קטעי קישור שונים. למה זה? כי בסופו של דבר, אנחנו לא תופסים מעצמנו אמנים גדולים, ויש לנו אינטראקציה מאוד טובה וחזקה עם הקהל. עוד דבר הוא שבתוך הלהקה יש דינמיקה טובה ואין ערך גדול מזה, זה משהו שרואים אותו על הבמה. תמיד הצוותים במועדונים שאנחנו מופיעים בהם מתפעלים מהעניין הזה, הסוד הוא באמת שאנחנו באים מאהבה למוזיקה ואהבה לבמה, אוהבים להופיע ולגרום לאנשים הנאה, זה הכל".

יש לכם כבר קהל קבוע?

"בהחלט. בהופעות תמיד אני שואל מי פה בפעם בראשונה אבל חצי מהקהל אלו אנשים שכבר מגיעים בפעם השנייה או השלישית והם אלו שמנתחים עבורנו איך היה ומה הלך הרוח. חוץ מנגנים וצוות, הקהל הוא מרכיב מאוד חשוב. התפקיד שלי זה להוציא אותם מגדרם אבל זה תלוי ביכולת של הצופים לשחרר. הרבה פעמים יש ציניקנים בקהל, אני שומע את כאלו שאומרים שהם באו לראות להקת קאברים בציפיות נמוכות ואז יוצאים מופתעים. אנחנו מצליחים להביא לאנשים משהו מקורי, נפתח המסך ואני עם טייץ כסוף ותכשיטים ומבחינתי אני פרדי מרקורי".

להקת רוקוויל. צילום: אורטל לביא
להקת רוקוויל. צילום: אורטל לביא

ואתם נמצאים לא מעט בברלה מיוזיק קלאב,  תופיעו שם ביום שישי (29/3) ובחודש אפריל שלוש פעמים.

"נכון, אני גם גר בחדרה כך שזה ה-מועדון מבחינתי. יש לנו תפריט נרחב של הופעות ולכן אפשר לראות אותנו כמה פעמים בלי להשתעמם. יש המון עניין של נוסטלגיה סביב המופעים, זה גם בילוי משפחתי כי גם הורים וגם ילדים נהנים מזה, זה באמת מופעים שמתאימים לכולם".

שישי, 29/3, 20:00, מופע מחווה ללהקת "דפש מוד"

שישי, 12/4, 20:00, חוגגים יומולדת לברלה עם רוקוויל פארטי

כרטיסים אחרונים: שלישי, 23/4, מופע מחווה ללהקת "קווין"

שישי,26/4, 20:00 מופע מחווה לגדולי הרוק: פינק פלויד, קולדפליי, יו טו וקווין

עוד לא קניתם כרטיסים? להזמנות: 04-6369993/4

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות