fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קירוב לבבות בין טורונטו לנתניה

חזרו מטורנטו צילום לינוי אהרון
חזרו מטורנטו צילום לינוי אהרון

משלחת הנוער JCC Global של המרכז הקהילתי מזרח נתניה מבית החברה למתנ"סים חזרה השבוע מביקור בקהילה היהודית בטורונטו שבקנדה. הנסיעה היתה חלק ממשימת קירוב הלבבות בין הקהילה היהודית בארץ לבין הקהילות היהודיות בגולה. חברי המשלחת נפגשו עם צוות המרכז הקהילתי היהודי Miles Nadal JCC, הסבירו להם על פעילות הנוער במתנ"ס, מה זה להיות יהודי בישראל, דגש על קבלת האחר והשונות בחברה למתנ"סים, על קיום טקסים יהודיים של העדות השונות, כמו הבסיסה של יהודי לוב וטוניסיה, המימונה של יהודי מרוקו והסיגד של יהודי אתיופיה.  לרגל ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה, התארחו  חברי המשלחת במפגש "זיכרון בסלון" בקהילה היהודית בה התארחו ושמעו את סיפורה של שורדת שואה בת 85, בת הקהילה, אשר בתום המלחמה היגרה יחד עם אחותה לקנדה, שם הן חיות עד היום.

אלירן מויאל, מנהל תחום הנוער במרכז הקהילתי מזרח נתניה: "חשוב שבני הנוער הצעירים יראו איך מתנהלים החיים בקהילות היהודיות בגולה, וכך יכירו וילמדו אודות מנהגים שונים של יהודים מחוץ לישראל. בביקורם בקהילה בקנדה, סייעו הצעירים לחיזוק הקשר בין הקהילה שלנו לבין הקהילה היהודית שבטורונטו ואנו מצפים שהקשר החיובי רק ילך ויתהדק".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות