fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"קיבלתי סטירה מצלצלת מהפועל חדרה, עשו ממני צחוק"

למרות שנתיים מצוינות, מאמן קבוצת הנוער צחי אילוז פוטר בטונים צורמים. בראיון מיוחד הוא מדבר על שעבר. הפועל חדרה: מודים לו על תקופה נהדרת
מכין רשימה לעונה הבאה. צחי אילוז (צילום: שלומי גבאי)
צחי אילוז. יעזור גם מבחוץ (צילום: שלומי גבאי)

ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן ערך לפני מספר שבועות מסיבת עיתונאים מיוחדת שעסקה בתחום הספורט בעיר. באותה פגישה הקריא גנדלמן מספר הישגים של הספורט החדרתי וביניהם הישארותה של קבוצת הנוער בכדורגל בליגת העל. הקבוצה השלימה שתי עונות נהדרות – לפני שנה, בסיומה של עונת 2017/18, עלתה לליגת העל לנוער לראשונה מזה ארבעה עשורים; והעונה, כנגד כל הסיכויים, נשארה בליגה אחרי סיבוב שני מוצלח.

למרות ההצלחה הגדולה, בשבוע שעבר קיבלו קברניטי המחלקה, וביניהם המנהל המקצועי ישראל צרפתי, החלטה להיפרד מהמאמן צחי אילוז. ההחלטה הייתה קשה, וגרוע מכך, נעשתה בצורה מחפירה. אילוז התפנה לראיון מיוחד ב"חדשות חדרה" בו הוא מדבר על ההצלחה של הקבוצה, היחסים עם צרפתי וההבטחה שלא קוימה מצדו של אורן גולן.

קודם כל מברוק על שהקבוצה נשארה בליגת העל. איך אתה מסכם את העונה בליגה הבכירה?

"אני מחלק אותה לשניים. הסיבוב הראשון היה קשה מאוד. לקח זמן לשחקנים להדביק את הפער בקצב, במהירות המחשבה וכמובן להבין שאנחנו מתמודדים עם המועדונים הכי חזקים בארץ ולהרגיש שווים. כל זה לקח זמן ועבודה קשה כי כמעט כל הסגל משחק לראשונה ברמות האלה ועשה קפיצה גדולה.

"לקח לנו זמן, שלא היה לנו, אבל תוך כדי תנועה השחקנים הוכיחו שהם מסוגלים ובסיבוב השני היה מדהים לראות שבעה ניצחונות ליגה רצופים בליגה וסה״כ 12 משחקים רצוף ללא הפסד. זה דבר ענק מבחינתי ואני גאה מאוד בשחקנים שהתחילו אי שם בתחתית ליגה שנייה ופתאום רושמים ניצחונות על הפועל באר שבע, מכבי חיפה, בני סכנין ובני יהודה, ניצחונות שנתנו הרבה ביטחון ואמונה. להישאר בליגה ממנה ירדו קבוצות כמו אשדוד ובני יהודה זה סיפוק גדול".

העונה התמודדת עם לא מעט בעיות מגרש ותנאים שלא מתאימים לליגת העל?

"זה נכון, אבל אני אתחיל דווקא בעונה הקודמת, בה לא היתה שום כוונה או השקעה מיוחדת או צוות מסייע או שחקנים חדשים על מנת לעלות. היינו משה דוד, קובי עיני ואני, ומגרש ביתי באור עקיבא, כך שהעלייה הפכה לבלתי רגילה. כאשר התחלתי את העונה הנוכחית הייתי בטוח שהכל הולך להשתנות כי בליגת העל לנוער יש תנאים בסיסיים שהם חובה בשביל להתמודד בליגה. לצערי, עניין הניהול התקין פגע הכי קשה בנוער שהיה זקוק לתקציב. ידעתי בדיוק את גודל האתגר וכמובן זה רק חידד אותי וגרם לי לקחת הרבה על עצמי".

במה זה התבטא?

"בהרבה מובנים. התחלנו את העונה עם בעיה רצינית בעמדת מנהל הקבוצה, שזאת אחת העמדות החשובות בקבוצה, ובלי עוזר מאמן, וכמובן עם בעיה רצינית בצירוף שחקני חיזוק שהיינו חייבים אבל לצערי היום כבר מקבלים שכר ואינם זמינים לנו. התרעתי על כך בפני הנהלת המועדון והמנהל המקצועי. זה חייב עבודה קשה עם השחקנים הקיימים שהוכיחו שהם יכולים ומסוגלים.

"היתה גם בעיית מגרשים. עברנו בין ארבעה מגרשים שונים בכל שבוע, דבר בלתי נתפס, ולכן לקחתי על עצמי למלא את שאר התפקידים שחלקם הזויים כמו לסחוב את  ציוד האימונים ברכב האישי שלי ממגרש למגרש, הסעת שחקן זר לכל אימון והחזרתו, טיפול אישי בכל בעיות הצבא של השחקנים, עריכת הוידאו של המשחקים ושל הקבוצות היריבות. בקיצור, 24/7 הייתי סביב הקבוצה באופן טוטאלי ואפשר להגיד שזאת העונה המאתגרת וקשה שעברתי בקריירה".

השחקנים ציינו שלא פחות חשוב לך היה לעבור בימי חמישי ולחלק מזון לנזקקים.

"נכון מאוד, לא ויתרתי להם בנושא, כי כמו שאני אומר לשחקנים – הסיכוי שכולם יצאו שחקנים הוא נמוך מאוד אבל ערכים ונתינה זה משהו שהם ייקחו איתם לכל החיים וזה ישרת אותם בעתיד. כמובן שאני גאה בהם ומודה לעמותת ״לב חם" בראשות הרב עופר שושני ששיתפו איתנו פעולה במצווה הגדולה שהם עושים. יישר כוח".

איך אחרי עונה כל כך מוצלחת וההשקעה האישית שלך, בכל זאת סיימת את דרכך במועדון?

"חשוב לעשות סדר. חודש לפני סיום הליגה הודיע לי אורן גולן כי אם ניסו אביטן לא ממשיך בקבוצה הבוגרת, אני עובר להיות עוזר מאמן בבוגרים, ואם ניסו נשאר אני כמובן ממשיך בנוער. ואז, בסיום העונה, לאחר שנשארנו ליגה, הבנתי שהדברים לא יקרו, ויתרה מכך – גם בנוער ישנה בעיה.

"לגבי הבוגרים, הסדרנו את הדברים ואני בטוח שאורן עוד יתקן את העוולה. נשארנו ביחסים טובים. כאש שאלתי את אורן לגבי הנוער הוא הסביר שישנה בעיה והשנה המנהל המקצועי ישראל צרפתי הציב אולטימטום שהוא זה שיקבע את עמדת מאמן הנוער, ואם לא אז הוא יעזוב. אורן רצה מאוד שאני אמשיך  וקבע פגישה ביני לבין ישראל על מנת לשתף פעולה. אורן היה זה שהביא אותי למועדון ונתן לי את כל השליטה המקצועית והניהולית בנוער, דבר שהצליח מעל ומעבר והיה ברור שברגע שהסטטוס הזה משתנה גם אני לא יהיה במועדון".

צרפתי נפגש איתך ודיבר איתך על המצב ועל האפשרות שלא תמשיך?

"ברגע שהפגישה נעשתה ביוזמת גולן הבנתי את התמונה. צרפתי אמנם עזר לי כסדרן מגרשים ותיאם את הגעת הזרים לקבוצה מבחינה אדמיניסטרטיבית אבל בכל הקטע המקצועי והניהולי אני עסקתי. ולכן, ברגע שהוא קיבל מנדט, היה ברור שלא אמשיך ולא משנה מה יקרה.

"בכל מקרה, לבקשתו של אורן גולן הגעתי לפגישה בכדי לפתור הכל למרות שכבר מספר ימים קודם לכן שמעתי מצד שלישי שישנו כבר מחליף, ולי לא הודיעו כלום. הייתי ישר עם צרפתי ושאלתי לגבי המחליף והוא אכן הודה שיש מאמן אחר. לא הבנתי למה קבענו את הפגישה. הייתי בהלם מהסיטואציה. למרות שאני למוד קרבות בכדורגל, דבר כזה עוד לא הכרתי. אני מרגיש שקיבלתי סטירה מצלצלת ושעשו ממני צחוק. זאת לא דרך להיפרד ממאמן שחי וגר בעיר חדרה ושעשה הצלחה מקצועית גדולה והיסטוריה למועדון. מעל לכל כאב לי על השחקנים שרואים את ההתנהלות הלקויה. דבר אחד בטוח – מאמן נמדד אך ורק על פי הדרך שלו ועל פי מבחן התוצאה, אבל הפעם, במקרה של ההתנהלות של צרפתי, זה איכשהו משהו אחר".

כלומר, מינו מאמן לפני שנפרדו ממך ?

"לצערי זאת הדרך שהמועדון בחר. זה לא מובן ולא הגיוני מה גרם להם להחלטה הזאת אבל גם אם החליטו להיפרד, ציפיתי שייעשו זאת בדרך שונה לחלוטין".

מהפועל חדרה נמסר בתגובה: "הפועל חדרה מודה לצחי אילוז על שנתיים נהדרות ומאחלת לו המון הצלחה בהמשך הדרך".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות