fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פרדס חנה: פער של שישה אחוזים בין דירות חדשות לדירות יד שנייה

מחירה הממוצע של דירת 4 חדרים חדשה מקבלן בפרדס חנה עומד על 1.133 שקלים
פרויקט מנדרין (קרדיט View point)
פרויקט מנדרין (קרדיט View point)
פרויקט מנדרין (קרדיט View point)
פרויקט מנדרין (קרדיט View point)

נתוני משרד השיכון לרבעון הראשון לשנת 2014 מגלים, כי מחירה הממוצע של דירת ארבעה חדרים חדשה מקבלן בפרדס חנה גבוה בשיעור של כ- 6 אחוזים מדירת ארבעה חדרים ממוצעת מיד שנייה. בעוד שמחירה הממוצע של דירת יד שנייה בפרדס חנה עומד על כ- 1.069 שקלים, מחירה של דירת ארבעה חדרים ממוצעת מקבלן עומד על 1.133, שקלים. מדובר בהפרש של כ- 104,199 שקלים.

בממוצע הארצי דירת ארבעה חדרים חדשה מקבלן עולה בממוצע 1.34 מיליון שקלים, כ-12 אחוז יותר מדירת ארבעה חדרים משומשת שעולה בממוצע כ-1.194 מיליון שקלים, הפרש של כ- 146.1 אלף שקלים.

מנכ"ל חברת עמרם אברהם, המקימה את פרויקט מנדרין בפרדס חנה אלון עמרם התייחס לנתונים: "לדירה חדשה יש כל כך הרבה יתרונות לעומת דירת יד שנייה ובמיוחד הישנות שבהן. כשבוחנים את ההפרש במחיר, בין דירת יד שנייה לדירה חדשה מקבלן, מגיעים לתוצאה שההפרש קטן מאוד ולכן כדאי לרוכשים לשלם עוד קצת עבור תמורה טובה יותר בדמות דירה מודרנית שבנויה על פי התקנים המתקדמים ביותר וממוקמת במתחמים מתוכננים.

בעקבות המצב הביטחוני גדלה המודעות לממ"דים, שלא קיימים ברוב המכריע של דירות יד שנייה. למעשה כשקונים דירה חדשה מקבלן משלמים גם על איכות החיים הגבוהה שמגיעה יחד איתה ולא רק על ארבע קירות. מעבר לכך חוק המע"מ צפוי להפוך את הדירות החדשות לזולות יותר מדירות יד שנייה. כאשר מדברים בתקשורת על חשש שהיצע הדירות לא יספק לעמוד בביקושים בשל חוק המע"מ מדברים על מקרים כאלה בדיוק".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות