fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פרדס חנה: בית התמחוי שנשרף משתקם לאט

לפני תשעה חודשים שריפה כילתה את בית התמחוי בפרדס חנה ערב ליל הסדר. מנהלת המקום מספרת על תקופת שיקום לא קלה בכלל. "כל מי שפונה אלינו, אנחנו לא אומרים לו לא"
שיקום ארוך. בית התמחוי בפרדס חנה (צילום: אינה גבאי)
שיקום ארוך. בית התמחוי בפרדס חנה (צילום: אינה גבאי)
שיקום ארוך. בית התמחוי בפרדס חנה (צילום: אינה גבאי)
שיקום ארוך. בית התמחוי בפרדס חנה (צילום: אינה גבאי)

תשעה חודשים עברו מאז השריפה שפרצה בבית התמחוי   "אור הפרדס" בפרדס חנה. בית התמחוי נשרף כליל יממה לפני ליל הסדר והיה אמור להאכיל מאות משפחות.
אינה גבאי, מתנדבת ואחראית על החלוקה בבית התמחוי, מספרת על התהליך שעבר בית התמחוי מאז ועל מצבו כיום: "עברנו תקופה קשה, אבל המשכנו לפעול, גם אם במתכונת מצומצמת. נתנו מענה לתושבים שזקוקים לעזרה. כל מי שפונה אלינו, אנחנו לא אומרים לו לא. לפני כחודש חזרנו גם לבשל ולהוציא אוכל. אנחנו עוזרים לכ-600 אנשים מדי שבוע".

בית התמחוי אור הפרדס (צילום: נירית שפאץ)
מאות משפחות נותרו ללא סלי מזון. גבאי בבית התמחוי (צילום: נירית שפאץ)

גבאי מספרת כי מאז השריפה המקום משתקם לאט.  "החלפנו גג, כל מה שהיה בבית התמחוי נהרס, השיפוץ עלה המון כסף ועדיין לא הסתיים. הוא נתקע מחוסר תקציב. אנחנו עדיין זקוקים לעזרה בשיפוץ ובתפעול בית התמחוי. אפשר לתרום לנו ואפשר גם לבוא ולעזור פיזית, בעלי מקצוע מוזמנים לבוא, להתנדב ולתרום. שכבת ז' בבית ספר אלישבע לקחה על עצמה להתנדב כל השנה בבית התמחוי. בנות אלישבע מגיעות כל יום חמישי בליווי בנות שירות, ומתנדבות במקום עד שעות אחר הצהריים. זה לא מובן מאליו, ואנחנו מאוד מודים להן".

לדברי  גבאי  מתרכזים כעת בהכנות לחג החנוכה: "בשנה שעברה חילקנו כ-600 סופגניות ו-200 משלוחי מנות. השנה יש לנו משלוחי מנות שקיבלנו בתרומה מבית ספר רבין, שתרם לנו גם בשנה שעברה. בחג נחלק משלוחי מנות וסופגניות. המון אנשים עוזרים בפרדס חנה, אכפת להם ממה שקורה בבית התמחוי, והם עזרו בשיפוץ וגם בפרויקטים. כיף להתנדב אצלנו, האווירה מאוד נעימה וכיפית".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות