fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מנהלות לחיים

רגע לפני הפרישה לגמלאות מסכמות מנהלת בית הספר סדנאות חקלאי, דורית כרמל, וסגניתה, נאורה בן שמואל, קריירה עמוסת הישגים שהחלה בחקלאי לפני 45 שנה ומסתיימת בשלוחת סדנאות, פרויקט חינוכי ייחודי שהופך ילדים בסיכון לילדים בסיכוי. ככה עושים חינוך
"כימיה מדהימה". דורית כרמל ונאורה בן שמואל (צילומים: נירית שפאץ)
"כימיה מדהימה". דורית כרמל ונאורה בן שמואל (צילומים: נירית שפאץ)

לפני 17 שנים עזבה דורית כרמל מזכרון יעקב את תפקידה כמנהלת החטיבה העליונה בתיכון החקלאי פרדס חנה, כדי להקים את סדנאות חקלאי פרדס חנה-כרכור, שלוחה מיוחדת במינה לבני נוער עם קשיים שלא מצאו את מקומם בתיכון החקלאי.

ביחד עם נאורה בן שמואל מפרדס חנה, שעבדה איתה מתחילת דרכה בתיכון החקלאי והצטרפה אליה כסגנית בסדנאות, יצאו להקמת בית ספר חדש, שלא ניתן להגדרה בדרכים המקובלות של משרד החינוך: לא לגמרי בית ספר רגיל, לא לגמרי בית ספר מיוחד, לא לגמרי בית ספר מקצועי ולא לגמרי שלוחה של החקלאי – ויש בו מכל אלה.

השבוע, רגע לפני שהיא ונאורה פורשות יחד מהעבודה, היא אומרת על הפרויקט: "המקום הזה מציל חיים, ויש פה עוד המון מקום ומשאבים לעזור לעוד ילדים רבים. יש סטיגמה שלפיה יש פה נוער לא טוב. למעשה, אין פה יותר אלימות מאשר בכל בית ספר אחר, המשטרה לא מסתובבת פה, ואני כמנהלת מעולם לא טאטאתי בעיות מתחת לשטיח. אם אנשים היו מכירים ומבינים את המקום, הם היו יודעים איזו פנינה יש לנו בפרדס חנה".

כרמל, בת 68, התחילה את דרכה בתיכון החקלאי לפני 45 שנה, כמורה להיסטוריה. בימים ההם התיכון עוד לא היה שייך לרשת ברנקו וייס והיה משולב עם כפר נוער. "היו צריכים מורה להיסטוריה וקפצתי למים ישר מהלימודים. החקלאי הפך לביתי. עשיתי בו תפקידים רבים ומגוונים, שלא כולם היו קשורים ישירות להוראה: ניהול כספים, ניהול משק. גרתי בבית הספר במשך 9 שנים. מעולם לא חשתי שחוקה".

הרעיון להקים את סדנאות עלה ב-1993, ארבע שנים לפני שהוקם בפועל. נאורה, בת 68 גם היא, הצטרפה ב-1995. במשך ארבע שנים פעל המקום כפיילוט, "כדי לראות אם זה מתאים לילדים", וב-1997 התחיל לפעול באופן ממוסד. "מתן גור, מנכ"ל בית הספר החקלאי באותה תקופה, יצא לפנסיה וזו הייתה מתנת הפרידה שלו", מספרת כרמל. "כולם חשבו שיצאתי מדעתי: לעזוב תפקיד חשוב ואחראי של מנהלת חטיבת ביניים עליונה בבית ספר גדול ולבוא למקום שנמצא בחיתוליו ואין לדעת לאן יתפתח".

הסיפור המלא  יפורסם מחר ב:"כל הפרדס".

"כימיה מדהימה". דורית כרמל ונאורה בן שמואל (צילומים: נירית שפאץ)
"כימיה מדהימה". דורית כרמל ונאורה בן שמואל (צילומים: נירית שפאץ)

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות