fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מה שלא עושה הטבע, עושה הצבע

בעקבות משבר משפחתי ובריאותי, גילתה ענת מאירה פרידמן נדיר מפרדס חנה את התנועה והצבע והחליטה לעשות פניית פרסה בחייה. מאשת היי-טק מובהקת הפכה למנחת קבוצות בשיטת "תדרים בתנועה" שמסייעת לאנשים לעשות שינוי בחייהם
כוחות הצבע. ענת מאירה פרידמן נדיר (צילום: נירית שפאץ)
כוחות הצבע. ענת מאירה פרידמן נדיר (צילום: נירית שפאץ)

ענת מאירה פרידמן נדיר מפרדס חנה היא אשה עם שני כובעים, כהגדרתה. רוב חייה היא הייתה מהנדסת תעשייה וניהול ועבדה כמנהלת בכירה בהייטק. לפני 6 שנים גילתה את עולם התנועה, המחבר בין גוף ונפש, וכבר יותר משנה היא מנחה סדנאות בתחום תדרים בתנועה.

פרידמן נדיר: "בגיל 16 הייתי במחנה נוער שוחר מדע בטכניון, וגיליתי את מקצוע הנדסת תעשייה וניהול. הוא מצא חן בעיניי, כי הוא שילוב בין טכנולוגיה, אנשים ותהליכים. האינטגרציה, החיבור בין הדברים, זו המהות שלי. עבדתי בהרבה מאוד ארגונים, בהקמה של פרויקטים, ליווי תהליכי התפתחות, צמיחה ושינוי בארגונים גדולים ובחברות הייטק. ב-1998 נסעתי לחו"ל עם משפחתי מטעם חברת אמדוקס. עבדתי ב-4 מדינות וחיי סבבו סביב העבודה והמשפחה. בעולם ההייטק, מדובר בשעות עבודה רבות שעיקרן עבודה מנטלית בישיבה".

כל אותן שנים לא בא לידי ביטוי בחייה של פרידמן נדיר, בת 57, נשואה ואמא ל-2 בנות, הפן המוזיקלי בחייה. "ניגנתי מגיל צעיר והפסקתי כי הקדשתי את זמני בעיקר לעבודה ולמשפחה.  כן השקעתי בהתפתחות אישית. עד לפני שש שנים, הלימודים היו בתחום המודעות. השתתפתי בסדנאות מרובות בתחומים שונים כמו שיטת ביירון קייטי, הפשטות שבאלוהות,I am ועוד. לפני 6 שנים, בעקבות משבר משפחתי ובריאותי, הייתי זקוקה מאוד לחופש.

"הגעתי לפסטיבל בכרתים שכלל הרבה סדנאות בתנועה. מצאתי את עצמי רוקדת במשך 5 ימים ונהנית מכל רגע.  חזרתי לארץ ובמשך 3 שנים למדתי בווינגייט שיטת ריואבירטו, שיטת הנהר הזורם  וגם תדרים בתנועה. לפני 3 שנים החלטתי להיות מנחה ובחרתי בתדרים בתנועה כשיטה מרכזית".

"תדרים בתנועה" היא שיטה שפותחה בישראל על ידי רוית יסעור, מייסדת מרכז "תדרים בתנועה – לחולל שינוי". "ניהול שינויים התחבר לעולם ממנו באתי", אומרת פרידמן נדיר, "'תדרים בתנועה' מתבססת על מפה של צבעים המשמשת ככלי לפריצת דרך. כל תדר קשור לאור ולצבע, ולכל צבע יש את האינטליגנציה שלו, כמו הקשת שמורכבת מספקטרום של צבעים. מפת הצבעים נמצאת בתוכנו, ואנו מתחברים לצבעים דרך תנועה ומוזיקה. לכל תדר יש מוזיקה ותהליכים המאפיינים אותו. יש בתוכנו מעין פנסים בצבעים שונים, ובחלקם האור מעומעם. דרך תהליכי תדרים בתנועה אנו הופכים אותם לצבעים זוהרים".

תסבירי.

"אדום הוא הצבע של יסוד האדמה. ומחובר מאוד למיקוד ולעשייה. כחול הוא הצבע של יסוד המים, תנועתו היא גלית וזורמת והוא מחבר אותנו ליכולת שלנו להכיל דברים. ירוק מחבר אותנו ליסוד האוויר, לטבע, לחדשנות, ליצירתיות, ליכולת לבצע שינויים. צהוב קשור למקלעת השמש ומחובר ליסוד האש, לחום ולחיבור האנושי, מסייע לנו בתהליכי סליחה ופיוס. לבן הוא התדר שאוסף וכולל את כל הצבעים ומחבר אותנו לתבונה, למידה, מבט-על. יש משחק יפה בין הלבן לשחור, היין והיאנג".

הסיפור המלא יפורסם ביום שישי ב: "כל הפרדס".

כוחות הצבע. ענת מאירה פרידמן נדיר (צילום: נירית שפאץ)
כוחות הצבע. ענת מאירה פרידמן נדיר (צילום: נירית שפאץ)

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות