fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כאן מבשלים בכיף

בעונה הקודמת הוא ביצע את המשימות בבית ושלושת ילדיו ואשתו היו השופטים. השנה התייצב איב ענן מפרדס חנה באודישן וצלח אותו בקלות עם מנות משובחות וסיפור חיים כובש. קבלו את הנציג שלנו ב"מאסטר שף"
איב ענן (צילום: פיני סלוק)
איב ענן (צילום: פיני סלוק)

את החלק הראשון של האודישן ל"מאסטר שף" צלח איב ענן מפרדס חנה עם מנת אורז מעוצבת שזכתה לשבחים על יצירתיות וטעם. בהמשך הוא כבש את השופטים כשחשף סיפור חיים מפתיע, של אדם שנראה שעשה כמעט הכל וחווה כמעט הכל.

ענן, בן 57, נשוי לאליס ואב לשלושה, עוסק באדריכלות, עיצוב פנים, עיצוב המוצר ופיסול. יש לו משרד אדריכלות ועיצוב שנקרא בשמו, אך בשנים האחרונות הוא עוסק בעיקר בהוראת אדריכלות ועיצוב במכללת רופין. הוא נולד במרוקו, בגיל 3 עבר עם משפחתו לצרפת וב-1978 עלה עם משפחתו לארץ. תחילה גרה המשפחה בחדרה וב-1995 הגיעה לפרדס חנה.

"בגיל 14 הייתי רשום לבית ספר לבישול בפריז אבל הרופא שלי הטיל על זה וטו, כי היה לי כבד שומני, ובבישול צריך לטעום הכול, את כל הרטבים. 'אתה לא תשרוד את זה', הוא אמר לי. אז הלכתי לבישול אחר: בטון, זכוכית ומתכת. אבל זה נשאר לי בגנים. ההרמוניה בין המרכיבים היא הסוד של שני התחומים", הוא אומר.

איב ענן (צילום: פיני סלוק)
איב ענן (צילום: פיני סלוק)

כשענן עלה לארץ שני התחומים, בישול ואדריכלות, לא היו מפותחים במיוחד. "המדינה שלנו רק קמה אז. הבישול הצרפתי מתחיל מהרומאים וימי הביניים, זה תהליך, ועוד לא הגענו לשם. אבל ישראל עשתה קפיצת דרך רצינית, והיום ואנחנו גם עוברים את אירופה בדברים מסוימים. ישראל מייצאת פרודוקטים לאירופה".

בארץ המשיך ענן את מה שהתחיל בו בצרפת: תחום העיצוב. "למדתי אדריכלות ועיצוב פנים בצרפת ובארץ התקבלתי ישירות לשנה שלישית בעיצוב מוצר בבצלאל. הכול אותו דבר – אדריכלות, עיצוב מוצר ועיצוב פנים זה כמו לעשות מנה ראשונה, מנה עיקרית וקינוח. הכול מחובר".

למה "מאסטר שף"?

"התלבטתי, בעונה הקודמת המשפחה מאוד לחצה שאלך. אחרי כל תוכנית היינו עושים בבית את המשימות – עוף, עוגות, פחזניות, הכול. אני בישלתי ואשתי והילדים היו השופטים. הבן שלי לומד משחק, אז הוא ניסה לחקות את השופט הקשוח. זה היה נחמד מאוד. בכל פעם הייתי עובר את המשימה או מודח. אם הייתי בסכנת הדחה הייתי צריך לבשל גם למחרת. האמת היא שכל הזמן הייתי מועמד להדחה, כי בני המשפחה רצו שאבשל להם כל יום".

הסיפור המלא יפורסם מחר ב:"כל הפרדס".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות