fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האם בית הפועל יהפוך לבניין מגורים?

הוועדה המחוזית דנה בהתנגדויות לתוכנית המייעדת את המתחם במרכז פרדס חנה למבנה של 6 קומות. חברת המועצה הגר פרי~יגור: "התוכנית תפגע באיכות חייהם של התושבים"
בית הפועל. (צילום: ברכי רונן)
בית הפועל. פרדס חנה (צילום: ברכי רונן)
בית הפועל.  (צילום:  ברכי רונן)
בית הפועל. פרדס חנה (צילום: ברכי רונן)

ביום שני התקיים דיון בוועדה המחוזית בנוגע לתוכנית המייעדת את מתחם הפועל מול המתנ"ס, באזור רחובות המעלה והראשונים במרכז פרדס חנה-כרכור, הכולל את בית הפועל ההיסטורי, לבניית בניין מגורים של 6 קומות בגובה 22 מטרים. יזמי התוכנית, שהופקדה בוועדה המחוזית בינואר האחרון, הם גנדר לבניין מסחר בע"מ וגרינברג א.מ.ן בע"מ, בשיתוף המועצה המקומית.

בדיון השתתפו נציגי הצדדים, ביניהם כעשרה מתנגדים לתוכנית. לפני כחודשיים נאספו כ-500 התנגדויות לתוכנית. בין הנימוקים המרכזיים: הבנייה תתבצע על שטח המיועד לשימור ולצורכי ציבור לפי תוכנית המתאר, והועלתה ביקורת על הדרך שבה הוכשר כעת להסבה למגורים.

דן אהרון, תושב כרכור שנכח בדיון, הסביר את הרקע להתנגדות: "מהנדס המועצה ציין כי לפני כחמש שנים נדחתה בקשת היזם הפרטי להסב את השטח שעליו עומד להיבנות הבניין מצורכי ציבור לבנייה פרטית, אך כיום, מאחר שהמועצה רכשה את השטח הסמוך, ניתן לאשר את הבקשה להחלפת הייעוד בין החלקות. הציבור יוצא נפסד פעמיים: השתמשו בכספו לרכישת שטח לצורכי ציבור ועל חשבון רכישה זו יכשירו קרקע שייעודה ציבורי לטובת יזם פרטי".

הגר פרי-יגור, מתכננת ערים וחברת מועצה מסיעת "ביחד עם העבודה", מלווה את המאבק ונכחה השבוע בדיון. "מדובר בתוכנית המאיימת לפגוע באיכות החיים והסביבה של תושבי המושבה בכלל ורחוב הראשונים בפרט. כעת נותר להמתין להחלטת הוועדה המחוזית".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות