fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בריכת חורף: טבע ליד הבית שמתחיל עכשיו

בריכת חורף קסומה בפרדס חנה כרכור, ממש ליד הבית
בריכה ליד הבית \ צילום: דוברות מועצת פרדס חנה כרכור
בריכה ליד הבית צילום: דוברות מועצת פרדס חנה כרכור

בריכת חורף עונתית מרהיבה, נמצאת במרחק נגיעה. והיא מתמלאת במים ממש עכשיו. ליד שטח המטווח הישן, בפרדס חנה כרכור. הבריכה, מהווה בית גידול לח. המאכלס מגוון רחב של בעלי חיים. בשל אופיה הייחודי של בריכת החורף, מתקיימת בה מערכת אקולוגית ייחודית. בעונת הקיץ, יבשה הבריכה כליל. ועם רדת הגשמים, מתמלאת בריכת החורף במים ומתעוררת לחיים. כל טיפה של מים, מכילה סוגים רבים של יצורים זעירים: אצות, סרטנים, רכיכות, חרקים ועוד. בעלי החיים בבריכה תלויים במים לשם קיומם. ועל כן, עליהם להשלים מחזור חיים שלם במהלך התקופה הלחה של הבריכה. הנמשכת מספר חודשים בשנה בלבד.

סרטנים וצמחים יחודיים

בין היצורים השונים הקיימים בבריכה, ישנם סרטנים ירודים: שטרגל גדול וזימרגל. שהם מינים יחודיים, החיים בבריכות חורף בלבד. וישנה גם צדפונית, הנראית לעין כמעין זרע קטן. אך בפנים, בתוכה, מסתתר סרטן אמיתי.
הקרפדה הירוקה, מין ייחודי למקווי מים זמניים הנמצאת בסכנת הכחדה, שוכנת שם גם כן. וגם האילנית המצויה. שאת רוב זמנה, היא מבלה על העצים בסביבה. ואל בריכת החורף, היא יורדת רק לצרכי רבייה. ביבשה, ליד בריכת החורף, נמצאים קיפודים. ואפילו מין נדיר של עטלף בסכנת הכחדה- האפלול המצוי.

בשטח הפתוח סביב הבריכה, ובשטח המטווח הישן הסמוך, ניתן למצוא מינים ייחודים של צמחים. כגון סחלב קדוש, שפתן מצוי, דבורנית דינסמור ועוד. בחודשי החורף והאביב, דצמבר עד מרץ, בריכת החורף משמשת גם כתחנת תדלוק, עבור הציפורים הנודדות.

 

המועצה המקומית למען הבריכה

מזה מספר שנים, מטפחת מועצת פרדס חנה כרכור את הבריכה הלוקאלית. ורק בשנה החולפת, ביצעה עבודות הנדסיות במקום. של העמקה ואיטום הבריכה, לצורך הארכת חייה העונתיים. ושיפור התנאים ההידרולוגיים והאקולוגיים שבה. הפרויקט נערך בליווי אקו- הידרולוגי מקצועי, של חברת מורן ייעוץ ופיתוח.

בנוסף לעבודות הטיפול והטיפוח, מפעילה המועצה בשיתוף פעולה עם בית ספר שדה חוף הכרמל והחברה להגנת הטבע, תכנית ייחודית. של אימוץ הבריכה. על ידי תלמידי בתי הספר מעיינות, הממלכתי כרכור ורימון. שמסייעים בטיפוחה ושמירתה.

תושבי שכונת גלריה הסמוכה בפרדס חנה כרכור, נטעו לאחרונה עצי פרי על גדת הבריכה. והמועצה המקומית פרדס חנה כרכור, סיפקה להם תשתית השקייה. תושבי השכונות הסמוכות, אף מבצעים הסברה לשמירה על הניקיון בסביבת הבריכה. ומבצעים ימי ניקיון בסביבתה. תושבים עם ידע אקולוגי, מבצעים ניטור אקולוגי עונתי ללמידת המגוון הביולוגי של הבריכה ומתכננים בשיתוף עם המועצה, גם גידור ושתילות צמחי מים.

בנוסף, מדי שנה מקיימת מועצת פרדס חנה כרכור ימי הדרכה, חקר ולמידה. אודות היצורים שמתחת למים. בשבת האחרונה,  נערכו סיורים והדרכות במקום.

שימו לב: בתי הגידול הלחים, כגון בריכות החורף, נמצאים בסכנת הכחדה חמורה. שימרו על החי והסביבה והקפידו לא להיכנס למים. כדי לשמור על היצורים החיים בבריכה. וכמובן, שמרו על הניקיון.

 

איך מגיעים? שימו בוויז : בוסתן קהילתי כרכור. או: רחוב ירושלים 53 פרדס חנה כרכור.

 

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

 

 

 

 


 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות