fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עשר המכות מגיעות לברלה

האמת, הרבה יותר מעשר: גיבורי ה-WWE מארה"ב, אירופה וגם מהארץ יתקבצו בחול המועד במועדון בלהבות חביבה לאירוע ההיאבקות "כאסח בפסח". מייסד הענף ומארגן האירוע, גידי רויף, בראיון נוטף זיעה (ושמן אגוזים)
הילדים של קווין ואן אריק, רוס ומארשל, מעצבים מחדש את הפרצוף של הרב סוויסה. צילום: QR
הילדים של קווין ואן אריק, רוס ומארשל, מעצבים מחדש את הפרצוף של הרב סוויסה. צילום: QR

בשנות ה-90 ענף ההיאבקות הבידורית, WWF דאז, והיום WWE, כבש את ישראל בסערה. ילדים ומבוגרים צפו כאחד בהאלק הוגאן, אנדרטייקר, יוקוזונה ועוד רבים וטובים נלחמים בזירה.

בחו"ל הענף עדיין חם ואהוב, בארץ ממש בימים אלו ישנה פריחה מחודשת שהובילה ל"כאסח בפסח", אירוע היאבקות עם מתאבקים מוכרים ומוערכים, שייערך בחול המועד פסח בברלה מיוזיק קלאב. את האירוע מארגן מייסד הענף בישראל, גרי רויף (38) אשר מכשיר מתאבקים ונלחם בזירה ואף יעשה זאת בזירת הברלה.

גרי, איך הגעת לתחום?

"נחשפתי לתחום ההיאבקות עוד בילדותי  ברוסיה, שם התחום היה אסור לייבוא. ראינו קלטות של היאבקות  והאלק הוגאן כבש את לבי. הדמות הענקית הזאת נראתה לי כמו גיבור סרט מצויר שקם לתחיה כדי לנצח את הרעים, קצת כמו אלוהים, בלתי מנוצח והעובדה ששלח מסרים מחזקים וחיוביים לילדים כמו להתאמן, להתפלל ולאכול טוב גרמו לי לאהוב אותו עוד יותר. בשנת 2001 כבר גרנו בישראל והחלטתי שאני רוצה לעשות את זה כמו שצריך. כאן הייתה רק היאבקות אולימפית בה כבר התאמנתי, אבל חשתי שזה לא תחליף ראוי ולכן הקמתי בארץ את ענף ההאבקות הבידורית בעצמי. גיבשתי קבוצה, מצאתי זירה והלכנו על זה.

"הקרב הראשון בארץ היה נגד ידידי, מקס כריסטיאן ג'ריקו (כריס קורבין) בתוכנית 'באז' בערוץ 10 בהנחיית חברי הטוב הקומיקאי חיים אלמקייס. לא הייתה זירה, המזרנים היו דקים ואנחנו כיסחנו אחד את השני כמעט על אמת כדי שייראה הכי טוב שאפשר".

ישנם כוכבים ישראלים?

"בהחלט, אופיר קרביס שמופיע בחו"ל, שי מנחם שהוא הכי פופולרי, ליאור ליבמן, מקס האבוק החתיך, אנוכי הרב סוויסה שנלחמתי מול טונקה ואן אריק ועוד".

מה קורה באמת על הבמה? הרי מדובר בהיאבקות בידורית. מקבלים מכות?

"המטרה העיקרית היא כמובן לבדר אבל המכות נכנסות לזירה ואם לא לומדים ליפול נכון אפשר להיות משותקים לכל החיים".

אירוע ההיאבקות "כאסח בפסח" ייערך ב-21/4 בברלה מיוזיק קלאב שיוסב לזירת היאבקות עליה יעלו כוכבים כמו אלוף הזוגות מאט סיידל, מיס ביקיני הישראלית אלין אלקין, אלוף העולם של  RING OF HONOR ג'יי ליטל, באד בונז, ג'ון קלינגר, דיוויד סטאר היהודי, כוכב עולה בשמי ההיאבקות אשר נלחם באנטישמיות לאחר שספג הערות גזעניות, מריוס אל-אני, וכמובן רויף ובשם הבמה שלו, הרב סוויסה.

מה הקרב שהכי זכור לך?

"יש שני קרבות כאלו. הקרב נגד טטנקה משנת 2012 וקרב של האלק הוגאן נגד אנדריי הענק מרסלמניה 3 ב-1987. בקרב עם טטנקה מאד התרגשתי, זה לעמוד בזירה עם לא פחות מגיבור ילדות שלי. כמובן שהפסדתי, זו הייתה החלטה שלי, צריך לכבד מישהו בדרגתו. הקרב אירע בחודש אוגוסט והיה ממש חם, טטנקה הרים אותי למהלך הסיום שלו שבו הוא כאילו נוחת עליי עם כל ה-120 ק"ג שלו, אבל בגלל הזיעה החלקתי לו והוא באמת נחת עליי, הוא סדק לי שתי צלעות. לא נפצעתי קשה אבל הרגשתי את הצלעות במשך כמה חודשים טובים. זה היה כבוד ענק שטטנקה, אגדת WWE אשכרה החזיק בתואר של הארגון שלי IPWA, תואר שיונח על הכף כשאתמודד מול כוכב WWE אחר – מאט סיידל (אוון בורן) בברלה. אני מאוד מחכה לזה".

"כאסח בפסח", ראשון, 21/4, פתיחת דלתות 18:30, ברלה מיוזיק קלאב, קיבוץ להבות חביבה. לפרטים: 04-6369993/4

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות