fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מגדל שער הים ישוב לדיון במחוזי, בינתיים נמשכות העבודות לפיתוח הקרקע

הערעור של הירוקים התקבל. בית המשפט העליון קבע בסוף השבוע כי הדיון על פרויקט מגדל שער הים בחוף סירונית בנתניה, יחזור לבית המשפט המחוזי. המתנגדים: "ממשיכים להרוס באופן שיטתי את צוק הכורכר", העירייה:"אין מדובר בתכנית בתחום חוף הים. התכנית הנוכחית שיפרה לאין ערוך את האינטרס הציבורי"
שער הים
שער הים. (צילום: חיה אלוני)

ניצחונם של  פעילי החופים בנתניה הורגש היטב בסוף השבוע. לאחר מאבק ארוך ועיקש בפרויקט  מגדל המגורים  "שער הים" בחוף סירונית בנתניה, התקבל ערעורם של הפעילים בבית המשפט העליון, והורה על ביטול פסק הדין  והשבתו לדיון בבית המשפט המחוזי. בפרויקט שער הים מתוכנן  גורד שחקים בן 45 קומות בחוף ימה המרכזי של נתניה. היום (א')  הדחפורים ממשיכים לעבוד בקרקע.  מדובר בשטח  עליו שכנה בעבר בריכת השחייה העירונית של נתניה.

בית המשפט העליון קבע כי כי החלטת בית המשפט המחוזי לדחות את העתירה – בטעות יסודה והורה על החזרת הדיון למחוזי כדי לאפשר לתושבים לשטוח את טענותיהם כנגד הפרויקט. חמישה ימים לפני הדיון בעליון, עלו דחפורים על השטח והחלו בעבודות.

שער הים
פעם הייתה כאן בריכת שחייה. שער הים (צילום: חיה אלוני)

בספטמבר 2010 הגישה עמותת אדם טבע ודין עתירה נגד עיריית נתניה והיזמים בטענה שהפרויקט לא פורסם כנדרש בחוק והוא מצוי בתחום האסור לבניה של 100 מטר מקו הים. הערר הוגש באמצעות העמותה ומזה שנתיים וחצי מנהלים התושבים,  מאבק ציבורי.

עו"ד עידית אלוני מובילת ההתנגדות, יחד עם הפורום הישראלי לשמירה על החופים: "מדובר בפרויקט בניה ראוותני בן 45 קומות בחוף בנתניה. אנשי הקבוצה מנהלים מזה שנתיים וחצי, מאבק ציבורי קשה מול עיריית נתניה וכרישי נדל"ן. למרות הדיונים בבתי המשפט וחמישה ימים לפני הדיון בעליון וגם לאחריו החלו דחפורים לעבוד במרץ רב בשטח. הם ממשיכים להרוס באופן שיטתי את צוק הכורכר, דבר שעלול לסכן את הבניינים באזור".

שער הים הדמיה
בתכנון גורד שחקים בן 45 קומות. שער הים הדמיה (אדריכל: גבי טטרו)

מעירית נתניה נמסר בתגובה: "בימ"ש עליון החליט להחזיר את הדיון בעתירה לבית המשפט המחוזי מאחר שלדעתו לא היה מקום לדחות את העתירה על הסף בשל אי צירוף תצהיר. נדגיש כי אין בכך כדי להעיד על עמדתו של בית המשפט העליון בנושא, שכן הוא קבע במפורש כי אינו נוקט עמדה בנושאים שלגוף העניין.

"יובהר כי אין מדובר בתכנית בתחום חוף הים. התכנית הנוכחית שיפרה לאין ערוך את האינטרס הציבורי ועברה את אישורם של הוועדה לשימור הסביבה החופית, המשרד להגנת הסביבה והגופים הירוקים. עוד נוסיף כי בתוכנית הנוכחית הוכנסו שינויים רבים לטובת הציבור, כך למשל תוכננה כיכר עירונית לרווחת הציבור, נוצרה המשכיות ברצועת הטיילות שמצפון לדרום ועוד".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות