fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עד הקצה ובחזרה

לא חייבים להרחיק ליעדים נידחים בעולם כדי לצאת מהשגרה. אפשר פשוט לעלות על מטוס ולעשות צניחה חופשית. צביה יורקביץ מנורדיה, ורד אזולאי וגלית דרסה מנתניה ויערה קזנציסקי~אדן מקיבוץ נצר מספרות על השקט המופלא שלא תמצאו כמוהו על האדמה
יערה קזנציסקי~אדן (צילום: פרדייב הבונים)
יערה קזנציסקי~אדן (צילום: פרדייב הבונים)

 

צניחה חופשית הפכה לאחת האטרקציות הנפוצות בקרב נשים וממש לא משנה הגיל. יש כאלה ש"מפנקות" את עצמן כמתנת יום הולדת לגיל 40, 50 או 60, או מקבלות מתנה מהמשפחה. השבוע פגשנו ארבע נשים כאלה לשיחה על אומץ לב, פחד גבהים וכל מה שמצטרף לזה כשיורדים מהשמיים במהירות של 200 קמ"ש מבחירה וגם משלמים על זה לא מעט כסף.

צביה יורקביץ, 64, מנורדיה צנחה כבר ארבע פעמים, אבל היא לא דוגמה שגרתית לבחורה שעושה אקסטרים. היא כבר עשתה השנה זו הפעם השנייה את מסלול הוויה פארטה בקניונים של צרפת. ורד אזולאי, 46, מנתניה, גרושה ואמא לילד, שוזרת פרחים במקצועה, היא בתו של רפי מהקיוסק בגן השושנים. גלית דרסה, 44, מנתניה, אמא לשניים, מנהלת שיווק ושירות של כללית מחוז שרון שומרון, קיבלה צניחה חופשית כמתנה לפני ארבע שנים אבל חטפה רגליים קרות ברגע האחרון. גם יערה קזנציסקי~אדן, 54, אמא לשניים מקיבוץ מצר, קיבלה צניחה במתנה ליום הולדתה ה~50 והלכה על זה בגדול.

"יש לי פחד גבהים והבנתי שאני צריכה להתגבר על זה", מספרת אזולאי, "אני אמנם טסה וגם מציצה דרך החלון בטיסה, אבל אי אפשר להשוות את הסיטואציה. מצד שני אני רוצה לחגוג את החיים. רציתי לסמן וי על עוד משימה שצריך בה אומץ לב. תכננתי את זה לפני חודשיים ונסעתי לשם עם בני משפחה. הובילו אותי למטוס כשביד היה להם סולם ביתי קטן וקל וזה הצחיק אותי. זה היה מטורף ומפחיד".

תסבירי מה מפחיד.

"עד שנפתח המצנח זה כמו נצח. זה הפחד הכי גדול. נופלים מהמטוס ומגיעים למהירות של 200 קמ"ש. זה רק כמה שניות אבל זה לחץ אדיר ומרגיש כמו נצח נצחים. כשהמצנח נפתח זה כיף אמיתי למרות שבהתחלה קשה לנשום. מדהים לראות את הנוף ולשמוע את השקט. למזלי, היה יום בהיר והראות הייתה מצוינת, וכך עפתי בין שמיים לארץ כשמולי הים באופק האינסופי. כשהרגשתי את הקרקע אמרתי שיש אלוהים והרגשתי שאני אלופה, שעשיתי את זה. רצתי בשמחה אל המשפחה שלי".

הכתבה המלאה ביום שישי בחדשות נתניה

יערה קזנציסקי~אדן עושה את זה צילום: פרדייב הבונים
יערה קזנציסקי~אדן עושה את זה (צילום: פרדייב הבונים)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות