fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

להתראות תחכמוני, שלום הרב שמעון גבאי

התושבים התנגדו, אבל המועצה אישרה: רחוב תחכמוני יהפוך לרחוב הרב שמעון גבאי
בקרוב הרב גבאי. רחוב תחכמוני (צילום: רותי ברמן)
בקרוב הרב גבאי. רחוב תחכמוני (צילום: רותי ברמן)

 

לא עזרו ההתנגדויות. מועצת עיריית נתניה אישרה בישיבתה השבוע שורה ארוכה של שמות רחובות חדשים, וכן החלפת שמו של רחוב תחכמוני במרכז העיר על שמו של הרב שמעון גבאי.

בהמלצת ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, יו"ר ועדת השמות, אדיר בנימיני, ומ"מ ראש העירייה, אלי דלל, ניתנו גם שמות לשתי שכונות חדשות: כוכב הים למתחם 542 וקרית המדע לאגם 3.

על פי הצעת ראש העירייה, יונצחו בשכונת כוכב הים, חסידי אומות העולם ובקרית המדע" יונצחו ממציאים ומדענים גדולים שתרמו בהמצאותיהם רבות לקידום האנושות.

אלי דלל ואדיר בנימיני בוועדת השמות (צילום: פרטי)
אלי דלל ואדיר בנימיני בוועדת השמות (צילום: פרטי)

 

למרות התנגדויות מצד התושבים, כפי שפורסם לפני מספר שבועות ב"חדשות נתניה", אישרה מועצת העיר את בקשת סגן ראש העיר, חגי חדד, להחלפת שמו של רחוב תחכמוני על שמו של הרב שמעון גבאי. כמו כן יוחלפו שמותיהם של רחוב נצח ישראל בשכונת רמת ידין (דורה) על שמו של איש החינוך יונה בוגלה, שהיה ממנהיגיה הגדולים של יהדות אתיופיה. בשל חשש לכפילות, הוחלט על החלפת שמו של רחוב שמורת נחל השיזף בשכונת אגמים לשמורת נחל הבניאס. ביוזמת ראש העירייה, אושרו רחובות על שם הרבנים עובדיה יוסף ויוסף שלום אלישיב.

כמו כן החליטה מועצת העיר לאשר את בקשתה של משפחת שר טוב ולקרוא לרחוב סמוך לאצטדיון העירוני החדש על שמו של יוסף שר טוב, מבעליה המיתולוגיים של מכבי נתניה. בנוסף הוחלט להנציח את שמו של השופט אריה סגלסון ואושרה החלטת המועצה לפעול לקריאת ספריית העיוורים וכבדי הראייה על שמה של חיה בם.

בתחום התרבות אישרה מועצת העיר קריאת רחוב חדש על שמו של אפרים קישון ואושרו גם רחובות חדשים על שם שורה של אישי ציבור, כמו השר ד"ר דב יוסף, ח"כ יוחנן בדר, ח"כ (אלוף) מאיר זורע, השר ד"ר יוסף בורג, ד"ר משה זמורה, השר ד"ר חיים צדוק, ח"כ קדיש לוז, ח"כ נחום ניר וח"כ דב שילנסקי.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות