fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זאת המשפחה שלי

בשנים האחרונות חזר לאופנה טרנד צילומי המשפחות. הסבא חוגג 80? זו הזדמנות טובה לקבץ את כל בני המשפחה, להתלבש יפה ולהצטלם לתמונה משפחתית מקצועית. נעמה בן שמחון מסטודיו נעמה בבית יצחק הופכת את התמונה המשפחתית ליצירת אמנות
נעמה וסבתא תיעוד מהספרים
נעמה וסבתא תיעוד מהספרים (צילומים: סטודיו נעמה)

בעבר הרחוק נהגו משפחות להצטלם ביחד בצלמניה לבושים במיטב מחלצותיהם. הסבא והסבתא היו יושבים במרכז התמונה ולצידם בניהם ונכדיהם. אחד על כיסא גבוה, שנייה מחזיקה מטרייה. הגברים חבשו קסקט, הנשים התהדרו בכובעים. התמונות היו בשחור-לבן או חום. מזכרות כאלה ודומות יש כמעט בכל בית בישראל. הן אולי המזכרות היחידות שנשארו מדור הסבים ומהמשפחות שהושמדו בשואה. מהתמונות הללו ניתן לראות ממי ירשנו את העיניים ואת המבט.

בשנים האחרונות חזר לאופנה טרנד צילומי המשפחות. הסבא חוגג 80? זו הזדמנות טובה לקבץ את כל בני המשפחה, להתלבש יפה ולהצטלם לתמונה משפחתית מקצועית. נעמה בן שמחון מסטודיו נעמה בבית יצחק הופכת את התמונה המשפחתית ליצירת אמנות.

חודרת לנפש האדם דרך העדשה. נעמה בן שמחון

גם אצלך יושבים בצורה רצינית סביב הסבתא והסבא?

"התמונות הללו נראות מאוד רציניות. לצורך הצילומים הללו אני אוספת אביזרים כמו כיסאות, כובעים, מטפחות ומטריות מירושות ושווקי יד שנייה ומתאימה לכל משפחה את אופי הצילום. אני אוהבת להכניס את המשפחות לעולם הזה, אבל לא מיד. אנשים באים למקום ניטרלי, נקי מרעשי היומיום כדי להדגיש את הביחד ולתעד אותו. בהתחלה כולם רציניים, אבל אחרי כמה דקות משתחררים. כולם מתלבשים יפה במיוחד לצילום, חשוב להם להיראות יפה והם מוכנים לתת מעצמם". לפי הצילומים, אנשים לא מתביישים לעשות פוזות.

"אחרי שאני מורידה את מסך ההגנות והמבוכה אנשים משתחררים רגשית ופיזית. אחרי השחרור הולכים להצטלם בעולם התיאטרון. כאן אנחנו מביימים ונעזרים באביזרים של פעם המתאימים לאופי המשפחה. אני עושה להם העמדה ומצלמת גם בשחור-לבן או בחום".

נעמה וסבתא תיעוד מהספרים
נעמה וסבתא תיעוד מהספרים (צילומים: סטודיו נעמה)

יש משפחות שמבקשות דברים מוזרים?

"היו משפחות שביקשו לשחזר תמונה של משפחתם מהמאה הקודמת, להצטלם באותה הפוזה".

 הכתבה המלאה בחדשות נתניה

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות