fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הכי קרוב אלייך אמא

קבוצה שהוקמה בפייסבוק בשם "אוכל של אמא" על ידי לוטם לוי וסיגל שקולניק מנתניה, יזמה קונספט חדש שיקל על נשים לאחר לידה: הנשים מקבלות לביתן מאכלים טעימים מעשיי ידי חברות הקבוצה, לאחר שהן משתחררות הביתה מבית החולים. ומי ההשראה? המיילדות העבריות: שפרה ופועה וגם הרבי מילובביץ'
סיגל שקולניק
סיגל שקולניק

"נשים יקרות ואהובות, רציתי לומר לכל אחת ואחת מכן תודה. תודה על המאכלים המדהימים שהכנסתם אל ביתי במהלך שלושת השבועות האחרונים לאחר הלידה הקיסרית של בתי הבכורה יערה. תודה על האהבה, ההשקעה והנתינה. אין מילים להודות. זה פשוט עשה לנו חם בלב וחם בבטן. אתן מקסימות ואני מברכת את כולכן". כך כותבת אלה תאומים לחברותיה בקבוצה "אוכל של אמא".

לאחר שתאומים חזרה לביתה מבית החולים  התקשרו אליה חברותיה לקבוצה והציעו להביא לה ארוחות מסודרות הביתה. ההחלמה של אלה הייתה ממושכת, בתחילה קיבלה עזרה ממשפחתה אבל אחרי שכולם עזבו היא שמחה מאד שיש מי שדואג שיהיה לה ולבעלה מה לאכול.

"הבנות התקשרו לברר מה להכין לנו. היות ואין לנו העדפות מיוחדות או רגישויות מיוחדות הודענו להן שיביאו מה שנוח להן להכין. קיבלנו מגוון רחב של מאכלים בטעמים שונים: פשטידות, מרקים, קציצות דגים, אורז ועוגות. זה היה תענוג וגם מסקרן".

סיגל שקולניק
סיגל שקולניק

אלה ווהל-תאומים היא מטפלת רב תחומית ברפואה משלימה ודולה (תומכת בלידה ), שמלווה ומטפלת בנשים וזוגות, בהריון ובמהלך הלידה באזור השרון: "אחרי ניתוח קשה וילדה ראשונה הגיעו הסבתות ואכן עזרו ככל שיכלו. לכן ביקשתי מהבנות שיביאו את המשלוחים לאחר שכולם יעזבו ואנחנו נשאר עם התינוקת לבד. זה היה נפלא. בכל יום היה לנו אוכל חם וטעים ומעניין. זה שימח את הלב שיש חברות ויש מי שדואג. מאז הלידה עבר חודש, אני התחזקתי ועכשיו אני כבר מסתדרת לבד ומוכנה לבשל ליולדת חדשה".

איך זה עובד?

"לוטם לוי וסיגל שקולניק מנהלות הקבוצה וגם אמהות צעירות בעצמן חיברו לוח זמנים שלתוכו השתבצו חברות הקבוצה כפי שנח להן. הן בקשו ממני קווים מנחים והעדפות לגבי סוג האוכל וכמות האנשים בבית. הבנות הרימו טלפון לשאול לשלומי ומה אנחנו אוהבים במיוחד והאוכל הגיע בקופסאות חד פעמיות. מעבר למיזם הזה נוצרו קשרים קרובים. זה היה מעין חיבוק חם עם תשומת לב".

מאיפה זה בא?

לוטם לוי: "ההתארגנות של האמהות בקבוצה "אוכל של אמא" נבעה בהשראת הארגון "שפרה ופועה", על שמן של שתי מיילדות עבריות, שמסרו את נפשן על מנת שלא לפגוע בילדי ישראל, על אף איומיי פרעה. הארגון נוסד על ידי הרבי מילובוויץ', מתוך ראייה כי התקופה שלאחר הלידה הינה תקופה רגישה במיוחד וכל סיוע ולו הקטן ביותר הינו בעל השפעה רבה".

הכתבה המלאה מחר בחדשות נתניה

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות