fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בנתניה מתנגדים לנתיב פלוס פיירברג: "גזירה שאי אפשר לעמוד בה"

נתיב לתחבורה שיתופית החל לפעול הבוקר (יום שישי). בקרית השרון כבר מתארגנים לנסיעה שיתופית

מיזם "נתיב פלוס" של משרד התחבורה יוצא לדרך. מהיום (שישי) לפנות בוקר נפתחו לתנועה נתיבים מיוחדים המיועדים לתחבורה ציבורית ולכלי רכב עם שני נוסעים ויותר בכביש החוף (כביש 2) ובנתיבי איילון (כביש 20). זאת, במטרה לעודד את השימוש בתחבורה ציבורית ותחבורה שיתופית. בכביש 2 (כביש החוף) הוכשר נתיב מיוחד באורך של 22 קילומטרים, בין מחלף נתניה ועד מחלף גלילות, בשני הכיוונים. בנתיב זה, מותרת הנסיעה לתחבורה ציבורית ולכלי רכב בהם שני נוסעים לפחות (נהג ונוסע). בכביש 20 (נתיבי איילון) הוכשר נתיב מיוחד לתחבורה ציבורית וכלי רכב פרטיים עם שלושה נוסעים לפחות (נהג ושני נוסעים), בקטע שבין מחלף מבוא איילון ועד מחלף קיבוץ גלויות לכיוון צפון בלבד.

ראש עירית נתניה מרים פיירברג איכר שמתנגדת לנתיב פלוס פנתה למשרד התחבורה לשקול שנית את המשך הפיילוט של נתיב תחבורה שיתופית בכביש מספר 2 החל מצומת פולג. קריאתה זו של ראש העירייה באה לאחר שבמהלך כמה ימי הניסוי נוצרו פקקים ארוכים בכביש 2 ובכבישי היציאה מהעיר: "אין גוזרים על הציבור גזירה שאינו יכול לעמוד בה! למרות החשיבות הרבה בפיתוח התחבורה הציבורית וה pool car. פניתי למשרד התחבורה בבקשה לשקול שנית את המשך ה'ניסיון' של נתיב התחבורה המיועד לנסיעה משותפת. הפיילוט ראוי כשלעצמו, אך לא בצומת כל כך פקוק כמו צומת פולג. נמשיך לקדם יחד עם משרד התחבורה את הרחבת צומת פולג לרווחת התושבים, אך ורק אחרי הוספת נתיבים יהיה מקום לשקול עידוד תחבורה ציבורית בנתיבים מיוחדים". גם לפני סימון נתיב תחבורה שיתופית התלוננו תושבי דרום העיר והעיר כולה על פקקים ביציאה בבוקר מנתניה. "45 דקות מעיר ימים לוינגייט זה כאוס אמיתי. כדי לבצע הרעיון צריך לסלול עוד נתיב ולא על חשבון הנתיבים הקיימים, בימים אלה מבצעים עבודות לתשתיות חשמל מעבר לשוליים המערביים של הכביש ,ממש הזדמנות לסלילת נתיב נוסף" אומר תושב עיר ימים. בקרית השרון כבר מתארגנים לתחבורה השיתופית והשבוע הם פתחו דף בפייסבוק בו פרסמו רשימה של יעדים בהם מועסקים רבים מתושבי הקריה כמו הרצליה פיתוח, ראש העין, מתחם הבורסה, קריית עתידים ועוד: "אנו קוראים לכם לחלוק את הנסיעה כי זה ירוק, חסכוני, חברתי וחברותי וגם מקצר את הפקק ולו במעט. הצטרפו את הקבוצה המתאימה לכם, פרסמו לחבריה באילו שעות אתם נוסעים וחוזרים והתחברו לחברים". תן טרמפ היום קבל טרמפ מחר אומרים מאור דאיה ומוטי פנחסי שיזמו את  מיזם הקארפול שעלה בקרית השרון. ברשימה יש 14 יעדים לעבודה בדרום מזרח וצפון וגם בתוך העיר: "היות ולא נמצאה עד עתה אלטרנטיבה טובה בתחבורה הציבורית הרי שבתחבורה השיתופית קיים ייעול, חיסכון, ירוק יותר וגם קטע חברתי וחברותי וזה חשוב בקהילה".

מנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר-אייל ציינה כי מתן העדפה לתחבורה הציבורית ולכלי רכב שיתופיים נועדו לעודד את השימוש בתחבורה ציבורית ותחבורה שיתופית. "זה דורש סבלנות ואנחנו מאמינים שהשינוי בהרגלי ההתנהגות של כולנו, הוא הכרחי. ברור שזה לא מהלך קל אבל אנחנו חייבים להציע חלופת התניידות מהירה לנוסעים בתחבורה הציבורית והשיתופית", אמרה המנכ"לית. האכיפה בנתיבים החדשים תתבצע על ידי יחידת האופנועים של אגף התנועה במשטרת ישראל. בחודש הראשון ליישום התכנית, ינתנו דוחות אזהרה לנהגים שיסעו בנתיב בפעם הראשונה ללא מספר הנוסעים הנדרש. נהגים שיתפסו בעבירה זאת בפעם השנייה או לאחר החודש הראשון, יקבלו קנסות. מנתוני משרד התחבורה עולה כי ממוצע הנוסעים בכלי רכב פרטיים (מקדם המילוי) בישראל עומד כיום על 1.2 נוסעים בלבד. העלאת תפוסת הנוסעים בכלי הרכב עשויה להביא לשיפור משמעותי של עשרות אחוזים במהירות הנסיעה הממוצעת ולצמצום מספר כלי הרכב בכבישים.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות